Skocz do zawartości

Specialized sirrus/Roadlite AL 6.0/Merida Speeder 100


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich serdecznie!

Jest to mój 1 post więc cześć wszystkim! Po przeczytaniu wielu postów zdecydowalem się na zakup roweru fitness/hybryda.

Rower ma służyc na dojazdy do pracy po Warszawie (70%) i okazjonalnemu wypadowi na lekkie leśne ścieżki lub w trase po Warszawie bądz okolicznych wioskach.

Budżet to 3000zl

Chciałbym przedstawic 3 pozycje które moim zdanie najbardziej mi odpowiadają

Specialized sirrus:

https://skleprowerowy.pl/rowery-fitness/rower-fitnessowy-specialized-sirrus-sport-alloy-disc-2018.html

Canyon Roadlite AL 6.0: 

https://www.canyon.com/pl-pl/fitness-bikes/onroad-bikes/roadlite/roadlite-al-6.0/1967.html?dwvar_1967_pv_rahmengroesse=XS&dwvar_1967_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY

Merida Speeder 100:

https://www.goride.pl/rowery/merida-speeder-100-2019-odbior-osobisty?gclid=Cj0KCQjw0pfzBRCOARIsANi0g0sde849gjqfMJJGoahIZzGvhlcswIrWyo5ENWdoUeOLySUpz-iqQ7YaAvKAEALw_wcB

Z założenia chce włożyc szersze opony (szoso-terenowe) które będą bardziej komfortowe lecz nie wiem jak szeroka opona tam wejdzie. Zastanawiam się też czy jest różnica w geometri tych rowerów?

Bardzo proszę o opinie doświadczonych kolegów który z nich jest najlepszy. Moim osobistym faworytem jest specialized (chyba ze wzgledu na marke) ale canyon zachęca pełną grupą sora-z tym że nie ma możłiwosci obejrzenia go w sklepie i przymiarki. Jeśli macie inne opcje to chętnie je usłyszę-warunek to możliwie najniższa waga i carbonowy widelec.

Pozdrawiam

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Tak jak pisze Mariusz, rowery fitness są przeznaczone głównie na asfalt. Podwarszawskie lasy obfite w piasek to raczej nie dla nich (nawet na okazjonalne wypady). Lepszy byłby już klasyczny cross, który ma wprawdzie niezbyt przydatny amortyzator, ale za to napęd lepiej dostosowany do jazdy w terenie i akceptuje szersze opony. Geometria crossa jest też bardziej zrelaksowana (wyprostowana pozycja). W przeciwieństwie do fitnessów rowery te nie są przeznaczone do szybkiej jazdy. Oferta rowerów z prostą kierownicą,  sztywnym widelcem i możliwością założenia szerszych opon jest mocno ograniczona. Takim modelem jest np. Marin Muriwoods : https://swiatrowerow.com.pl/marin-muirwoods-2020.htm  . Z tego co ludzie piszą akceptuje 29 cali 2.0 (czyli około 50 mm dla 28 cali ) i jest to prawdopodobne patrząc po wielkości prześwitu w tylnych widełkach. Jest jeszcze kilka modeli gdzie wejdą opony 40mm, np. Kross Seto. Chyba że skierujesz się w stronę graveli, tam też masz sztywny widelec i sporo modeli akceptujących opony w okolicach 40mm i więcej. 

Odnośnik do komentarza

Jako były posiadacz Sirrusa jeżdżący po Warszawie muszę powiedzieć że u mnie się nie sprawdził. Wchodziła maksymalnie opona 35mm a z błotnikiem, który jest obowiązkowy przy jeździe po mieście, 32mm.

Lepszy już był Spec Crosstrail Expert, którego byłem posiadaczem i raczej tego typu rower bym zalecał. Do tego wchodziła opona 2 cale i dało się spokojnie jeździć bez szaleństw po Kampinosie.

Canyon to porażka geometryczna. Zobacz jak pochylona będzie pozycja. To jest jakaś tak skundlona szosa z prostą kierownicą.

Ta Merida osprzętowo to zupełny strucel.

Nie schodź poniżej Shimano Alivio. A jak jest budżet to Deore. Poszukaj Giant Roam, Cube Cross, Radon Scart, Canyon Pathlite.

Odnośnik do komentarza

No to mi teraz Panowie namieszaliście....

@jajacek faktycznie jak mi napisałes o geometrii Canyona to dopiero zwróciłem uwagę... 

Rozumiem,że sprawdzałeś na żywo jaką oponę da rade tam wcisnąć?Poszukałem na anglojęzycznych forach i wypowiadali się ludzie,że dają rade 38mm wsadzić-ale do modeli 2015 i starszych.Tak się zastanawiam że gdyby tak się dało z ww Sirrusem to są to takie opony jak w CX lub Gravelach-a te rowery są do jazdy po szosie i lekkim terenie,wiec może miało to rację bytu?

Genneralnie to zależy mi na tym aby rower był szybki na asfalcie,i lekki żeby łatwo było go rozpędzić np po zatrzymaniu na światłach . Sirrus w moim rozmiarze ramy S ma 10kg a crossy 14kg-moim zdaniem różnica odczuwalna, no i do 3tys nie znajdę dobrego amortyzatora-a i tak będzie on 80% czasu zablokowany. Poprawcie mnie jeśli się mylę?Chyba,że macie namiar na jakiego crossa w granicach 11kg w tej cenie z blokadą amortyzatora? to biorę z miejsca.

Pzdr

Odnośnik do komentarza

Waga roweru na płaskim ma znikome znaczenie. Zaczynałem się ścigać z kolarzami na crossie 15 kg z lemondka jak na zdjęciu. Znaczenie ma aerodynamika i opory toczenia. Nie ma roweru dobrego na asfalcie i dobrego w terenie. Opony przełajowe nadają się na przejazd po lasku i do jazdy po mieście. Nie nadają się do jazdy po Kampinosie, MPK itd. Fitness/Hybrid jest rowerem do jazdy wyłącznie po drogach utwardzonych. W lekkim terenie jedyną amortyzacją jest opona. Z moich doświadczeń jak jest ona 42mm lub więcej to zaczynamy mieć komfort i przyczepność. Dlatego też Sirrus się u mnie nie sprawdził. Próbowałem jeździć nim po gruntówkach i szutrach i do tego był do dupy. Po za tym jak się chce jeździć szybko na asfalcie to tylko na kierownicy typu baranek lub lemondce. Na płaskiej nie ma jak się ukryć przed wiatrem.

Wysokie modele Giant Roam, Cube Cross, Radon Scart czy Canyon Pathlite powinny ważyć ok. 12 kg. Wchodzi w grę też gravel albo pół gravel taki jak Triban 520 RC z Decathlonu.

5464.jpg

Odnośnik do komentarza

Biorąc pod uwagę co powiedzieliście zastanawiam się teraz nad Canyon Pathlite(12.9kg ) i mieści sie w moim budżecie lub Cube hyde. I tu moje kolejne pytanie: Czy jest możliwość dokupienia pozniej carbonowego sztywnego widelca zamiast amora do pathlite nie rezygnując z rozmiaru opony 40mm bądz do Cube hyde i czu będzie to miało sens ? Na stronie canyon jest napisane,że jest to rower fitness,czy pozycja na nim jest typowo crossowa wyprostowana czy troszke bardziesj skulona i  jak w rowerze fitness?

Odnośnik do komentarza

Widelec zawsze możesz wymienić albo na karbonowy albo aluminiowy. W przypadku opon 40mm nie ma dużej różnicy w komforcie jazdy. Wiem, bo w swoim crossie wymieniłem widelec na aluminiowy i tak kilka lat przejeździłem, głównie do pracy, ale po lesie czasami też. Niedawno przesiadłem się na gravela z widelcem karbonowym. Mam w nim akurat takie same  opony jak w crossie (Gravelking SK). Komfort jazdy jest zbliżony. Tyle tylko że zyskasz trochę na wadze, choć niewiele, ale cenowo widelec karbonowy, to jakieś 4 razy tyle co alu.

Odnośnik do komentarza

Kontynuując gdybanie:

Znalazlem pewną alternatywę a mianowicie Sirrus X 2. 0

https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-specialized-sirrus-x-2-0-2020?utm_product_id=51733&gclid=CjwKCAjwmKLzBRBeEiwACCVihorwfzB8RiLaKlthWx7cf4Cp4UkFavLmFufXfR1BiGQ96ojdtbVW-BoCccEQAvD_BwE

Wchodzi seryjnie opona 40 ale mam pytanie co to za osprzęt  microshift? nigdy nie slyszalem o czyms takim. I czy rama w Sirrus X jest inna od ramy Sirrusa z pierwszego postu?Chodzi mi o pozycje

Widelec nie jest z carbonu ale mysle ze z czasem bym to zmienił.

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...