Skocz do zawartości

Opony Gravel i mostek Redshift


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Chciałbym się Was poradzić w sprawie opon do Gravela, posiadam rower Specialized Diverge E5 Elite z seryjnymi oponami Espoir Sport Reflect 700x30mm (https://www.specialized.com/ee/en/espoir-sport-reflect/p/132739). Jeżdżę sporo po asfalcie ale moje wypady rowerowe to głównie "włóczenie się" na trasach 40-100+km i zwiedzanie okolicy, więc szutry i lasy to standard.

Zastanawiam się nad szerszymi oponami (38 lub 40) z delikatnym bieżnikiem (ale mimo wszystko takim aby jak najmniej stawiał oporu na asfalcie. Widziałem kilka tematów na tym forum więc nie będę prosił o podanie konkretnych modeli, bardziej chodzi mi o Wasze zdanie na temat zmiany opon.

Jak wg Waszego doświadczenia zmiana opon na szersze wpływa na komfort jazdy i opory toczenia? Czy w przypadku mojego stylu jazdy czyli tras mocno mieszanych warto pomyśleć nad zmianą? Czy różnica jest mocno zauważalna?

Drugi temat to mostek redshift (https://redshiftsports.com/shockstop-suspension-stem) czy ktoś miał do czynienia z tym lub macie przemyślenia odnośnie tego mostka?

Wiem, że brzmi to trochę głupio bo kupił sobie gravela a teraz szuka na siłę amortyzacji :) ale myślę, że mostek który będzie "wybierać" drobne nierówności może zrobić różnicę na dłuższych trasach.

Od razu dodam, że nie ścigam się więc delikatna w tym przypadku strata mocy raczej nie będzie odczuwalna.

 

Pozdr
Adam

Odnośnik do komentarza

Do takiego stylu jazdy moim zdaniem dobrze nadają się Panaracer Gravelking. Ja mam ten model : https://allegro.pl/oferta/opona-panaracer-gravelking-700x38c-czarna-8954230126 . Jak dla mnie są to jedne z lepszych opon na których jeździłem. Lekkie, małe opory toczenia, dobre trzymanie w terenie. Przy tej szerokości opon osobiście nie czuję potrzeby posiadania amortyzowanego mostka. Szerokość 38mm jak dla mnie jest optymalna w lekki teren a i na asfalcie nie jest źle. Mam te opony założone w gravelu Fuji Jari 1.5, obecnie zalane mlekiem (trzymają powietrze bardzo dobrze przy niewielkiej ilości mleczka) . Przez jakiś czas jeździłem też na Schwalbe Marathon Racer 35 mm z gładkim bieżnikiem. Było nieco szybciej na asfalcie, ale za to mniejszy komfort i sporo gorsze zachowania w terenie. 

Odnośnik do komentarza

Gdzies juz sie na ten mostek napatoczylem. Cos co jest oparte o elastomery jest do dupy. Mialem elastomery w sztycy podsiodlowej i padly, wstawiaja je tez do badziewnych amorow Suntour XCM gdzie rowniez niewiele robia. Wiec nigdy w zyciu nie dalbym 150 Euro za taki mostek.

 

Szukanie komfortu jest jak najbardziej zrozumiale. Sam rowniez go poszukuje. Z doswiadczen doradzam przede wszystkim zmiane opon na najszersze jakie zmiescisz w tej ramie i stounkowo niskie cisnienie. Jezdzac na rowerze przelajowym syna Spec Crux, gdzie z przodu jest agresywna opona terenowa Spec Captain a z tylu opona semi-slick Spec Trigger 35mm, mam cisnienie z przodu 2,5 bara, z tylu 3 bary. Doradzalbym albo Spec Trigger 42 bo takie chyba sa jesli masz nowy Diverge z opuszczanymi tylnymi widelkami. Jesli stary to maksymalna szerokosc opony wynosi bodajze 38mm. Spec ma tez nowe, fajne opony Pathfinder ale sa stosunkowo drogie. Zalecam tez zelowa owijke Spec Bar Phat Tape, ktora znaczaco poprawia komfort. Sadze ze te dwie zmiany spokojnie zrekompensuja to co daje mostek z elastomerem.

Odnośnik do komentarza
55 minut temu, amigo napisał:

Co do mostka to na kanale Mikroprzygody autor dzieli się garścią wrażeń na jego temat

 

Dzięki za linka, zapomniałem napisać w poście, że właśnie dzięki filmikowi z kanału Mikroprzygody dowiedziałem się o tym mostku. Wg autora filmiku mostek jest bardzo dobry-no ale to jedna opinia, dlatego poprosiłem o zdanie tutaj na forum :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...