Skocz do zawartości

Gravel do 3500-4000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych użytkowników 

przeszperałem dość dokładnie forum w poszukiwaniu wskazówek, ale jeszcze mi mało.

Jestem rowerowym niemal totalnym amatorem, więc proszę o wyrozumiałość.

Otóż w związku  z wyczerpaniem się  wieloletniej współpracy z dotychczasową crossóweczką naszła mnie ochota spróbowania czegoś nowego. Pomyślałem o gravelu.

Jako, że pewnie przy zakupie nawet gravela z najniższej półki będzie dla to dla mnie duży przeskok, nastawiałem się raczej na niższą półkę (w zakresie cenowym jak w tytule tematu) na coś w stylu Romet Aspre lub Kross Esker 2.0. Myślałem o Soocie 30, ale z racji wzrostu (~185 cm) chyba byłby dla mnie za mały.

Znalazłem jeszcze Specialized Diverge E5 Elite Gloss Tarmac Black - Metallic White Silver 2019 za 4000 - też wygląda ciekawie.

Potrzebuję roweru raczej na asfalt (myślę 70%, reszta jakiś szutr, polne drogi, las rzadziej). Więc raczej, żeby lepiej się toczył po asfalcie niż dawał radę w jakichś lasach. 

Z racji tego, że z szosówkami nie miałem raczej do czynienia, to chciałbym, żeby rower nie wymagał bardzo szosowej, pochylonej sylwetki (wiadomo, że nie będzie to jak w crossie, ale czytałem, że niektóre gravele wymagają większego lub mniejszego pochylenia).

 

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, które pomogą mi rozwiać moje wątpliwości ? .

Odnośnik do komentarza

Każdy rower szosowy wymaga bardziej pochylonej sylwetki. Możesz to zredukować zmieniając kokpit na inny. Czyli krótszy lub bardziej podniesiony do góry mostek przybliżający kierownicę. Ewentualnie płytszą kierownicę. Nie mam gravela ale jeździłem testowo na Diverge. Model na ramie E5 jeśli chodzi o samą ramę jest to znacząco lepsza rama niż ramy konkurencji. Jest lżejsza i wykonana z 5 stopów metali (stąd nazwa E5). Rowery konkurencji są ze standardowego aluminium 6061.

Jest to model na sztywnych osiach z ramą umożliwiającą montaż opon 700x42 co dla mnie jest pewnym minimum jeśli chodzi o jazdę terenową. Tiagra 4700 jest w pełni wystarczającą, bardzo przyzwoitą grupą. Nieszczególnie podoba mi się korba. Uważam że do gravela optymalna jest korba 46x30. 50x34 jest korbą typową szosową. Można więc albo zostawić albo zmienić koronkę 50 na 48 lub 46. I wtedy ma to sens. Koszt 100-150 zł.

Koła są kiepskie ale prawie każdy producent w tej cenie daje podobne. Hamulce Tektro Mira są to spowalniacze a nie hamulce. Dopiero co widziałem, że ktoś sprzedawał Tektro Hy-Rd i takie trzeba będzie kupić (albo Avid BB7) żeby hamowanie miało sens.

Potrzebujesz rozmiar 56.

Gdybym miał kasę na zbyciu to szczerze mówiąc chętnie bym takiego, lub oczko wyższego Diverge, chętnie bym sobie zafundował.

Aspre i Esker 2.0 to bida z nędzą więc szkoda tu czasu na analizę. Kellys Soot 30 też. Rowerów na Clarisie w ogóle nie rozważajmy.

No i Spec to Spec. Jedna z topowym marek światowych. Za tym idzie doskonały serwis i wysoka wartość odpsrzedażna.

 



 

Odnośnik do komentarza

Jak chcesz bardziej zrelaksowaną pozycję, to Marin ma spory wybór. Np. Four Corners daje bardzo wyprostowaną pozycję, chociaż to jest model bardziej wyprawowo, terenowy. Jest też Gestalt, bardziej na szosę czy szutry, który też zapewnia dość zrelaksowaną pozycję. Jeżeli do tej pory jeździłeś na crossie, to przesiadka na gravela z bardziej agresywną geometrią może być dość bolesna. A Romet czy Kross zdaje mi się nie mają zbyt rekreacyjnej geometrii (przynajmniej oceniając stosunek stack do reach). Spec raczej też nie. Z graveli z bardziej przyjazną geometrią możesz też zwrócić uwagę na Gianta Anyroad (też bardziej na szosę), ewentualnie Meridę Silex. Geometrię da się w sumie sporo zmodyfikować nawet już po zakupie zmieniając mostek i /lub kierownicę, ale to są dodatkowe koszty i też dostosowanie będzie w pewnych granicach (max +- 2-3 cm góra/dół).

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Czesc. Nie skreslaj kellysa soot 30 z powodu rozmiaru. To co podaje kellys w rozmiarowce to dlugosc rury podsiodlowej w mm, a nie jak zazwyczaj w rowerach szosowych efektywna dlugosc roweru. I tak rozmiar M czyli 515mm to rozmiar okolo 20 cali. Sam taki kupilem a mam 182cm wzrostu. Mam tez mtb29 w rozmiarze 19 cali i jest ok. Porownywalem geometrie soot z innymi rowerami, i dla rozmiaru szosowego to ok. 55 cm. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...