Skocz do zawartości

Merida Silex 400 - geometria


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam okazję kupić silexa 400 2020r w dobrej cenie po nieudanym zamówieniu eskera 6.0, którego jak się okazało nie ma i pewnie nie było. Męczy mnie tylko ta rama i zastanawiam się czy nie będzię to pozycja jak w mtb? Mam zamiar jeździć w lekkim terenie i różnej jakości asfaltach, ogólnie żeby był dosyć uniwersalny ale od pozycji pionowej w stylu mtb mam właśnie taki rekreacyjny mtb. Do tej pory jeździłem na 30 letniej szosie z oponkami 23 i 25 o mocno sportowej geometrii, którą delikatnie chciałbym załagodzić w moim gravelu. Szukam sprzętu maksymalnie do 5000zł. Mam 186cm i ok 87cm przekrok. Jeśli macie jakieś ciekawe propozycje to chętnie sprawdzę. Nie zależy mi koniecznie na GRX ważniejsze są hydrauliczne hamulce bo na takich jeżdżę od lat i testowałem mechaniczne w gravelu i nie podobało mi się to. 

link do meridy: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/667/silex-400

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza

No właśnie nie siedziałem, a decyzję muszę szybko podjąć. Jest możliwość zwrotu ale wolałbym nie kombinować. Ciekawi mnie różnica między S 604 R 385 a właśnie silexowym 644 i 415. Długo jeździsz na meridzie? Skoro planujesz kolejną to chyba z jakością nie ma problemu. Kelly's soot 50 mógłby być za mały dla mnie, a cena z 2020 za duża. Szkoda bo rower wygląda super.

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Ok, już jestem po testach
Rower w kolorze czarnym prezentuje się świetnie, a właściwie nie jest to do końca czarny. Takie są tylko akcenty i widelec w macie, reszta to połysk. W rozmiarze S waży 10.5kg przy podnoszeniu tego nie czuć, bardziej przy ruszaniu. Pod tym względem moja szosa zbiera się o wiele szybciej, no ale to zupełnie inne rowery. Można też trochę zejść z wagą. Jakieś lekkie pedały, przejście na bezdętki, karbonową sztyca. Myślę że z kilogram można by spokojnie urwać, przy zmianie kół na lżejsze jesz więcej.
Sama jazda bardzo fajna, napęd GRX 2x10 działa bardzo dobrze, biegi zmieniają się płynnie. Pozycja za kierownicą zdecydowanie wygodniejsza niż w klasycznej szosie, bardziej wyprostowana. Ale nadal jest to jakaś odmiana szosy i pomimo bardziej zrelaksowanej geometrii jest się jednak pochylonym. Ja przy wzroście 172 będę brał rozmiar S. Przejechałem się też na M ale byłem już zbyt wyciągnięty.
Tyle pierwszych wrażeń, jak już będzie u mnie i trochę pojeżdżę, to będę mógł coś więcej powiedzieć.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Ja mam 175cm wzrostu, 77.5cm przekroku i jeździłem na M-ce Silexa 400 i testowałem też Scotta Speedster 30 Gravel. Silex w rozmiarze M wydawal się wygodniejszy od Scotta ale Scott tańszy o 500zł i ta rama....przepiękna. Silex wygląda dziwacznie ale to chyba rzadko spotykane żeby rower miał naprawdę gravelową ramę. Scott jak się okazało ma identyczną geometrię jak szosowy Speedster, to co to za gravel ? Na reszcie rowerów, które biorę pod uwagę nie jeździłem, bo ich nie ma czyli: Kross Esker 6.0, Trek Checkpoint AL3.

 

W Meridzie prawie ocieram o ramę stojąc, za to sama jazda wygodna. Niestety rozmiaru S nie miałem okazji przetestować. U Scotta z kolei w M-ce za bardzo leżałem, zamienili mi mostek na krótszy o 3cm i było lepiej, ale czy tak samo dobrze jak w Meridzie? Ciężko stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...