Skocz do zawartości

Nowy przelaj po kradziezy


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim forumowicza. Pisze z prosba o porade. Dzisiaj  spotkala mnie nieprzyjemnosc mianowicie zakosili mi rower ,a ze rower to moj jedyny srodek transportu szukam czegos nastepnego.
Jezdzilem wczesniej na CUBE CROSS RACE. Rozmiar ramy 56 przy moim wzorscie 175 i przekroku 81cm .Przy ramie 56 czulem sie za bardzo wyciagniety i byl to moj pierwszy rower na baranku.
Zastanawiam sie nad kolejnym przelajem ze wzgledu na jego wszechstronnosc -glownia jazda w miescie plus od czasu do czasu wypad poza miasto . 

Zastanawiam sie nad Specialized Crux e5 Sport  2016 rama 54

Link do specyfikacji https://www.specialized.com/us/en/crux-sport-e5/p/106582

cena 3700 . 

Co myslicie czy cena jest warta uwagi i czy rozmiar ramy bedzie pasowal pod  moj wzrost /przekrok .?

I czy dluzsze wypady poza miasto na tym specu nie bylyby mordega ? .Jutro moge podrzucic pelne wymiary z kalkulatora.

W wolnej chwili prosze o odpowiedz .Pozdro

 

Odnośnik do komentarza

 Dzieki Jacek , wlasnie gdzies widzialem ze smigales na cruxie. A jak z cena ? 3500 to nie za duzo jak za rower z 2016 na tym osprzecie? Jest mozliwosc zamontowania blotnikow?

I czy rama roweru przelajowego jest bardziej wytrzymala od ramy szosy typu endurance specialized roubaix ,bo jezeli nie zastanawial bym sie ,takze nad tym drugim i staral sie wlozyc w niego szersze opony (pytanie jakie maks by weszly).

Odnośnik do komentarza

To jest wyścigowa rama przełajowa. Nie ma żadnych otworów pod błotniki. Jak chcesz z błotnikami to szukaj Speca Diverge. Ma trochę lepszą geometrię na długie wyprawy. Tylko musi to być model z opuszczanymi tylnymi widełkami. Bo ten ma sztywne osie i bierze opony 42. Poprzednie bez sztywnych osi i maks opony 38.

Roubaix tez mam ? Maks opony w wersji z hamulcami obręczowymi 28, tarczowymi 32

Wytrzymałość ram? Żadne ramy Speca oprócz najwyższych, najbardziej wycieniowanych modeli karbonowych nie pękają zmęczeniowo. Przy czym zauważ że najtańsze ramy oznaczone jako A1 są ze zwykłego alu 6061. Te są teoretycznie najmniej wytrzymałe. E5 to stop pięciu metali, Bardzo dobry. Potem już karbon.

3500 za Crux 2016 na 105 to przyzwoita cena.


 

Odnośnik do komentarza

ok dzieki . https://geometrygeeks.bike/compare/cube-cross-race-disc-black-n-red-n-blue-2015-56cm,specialized-crux-e5-2017-54/ mam jeszce tutaj takie porwnaie cuba cross raca ktorego mialem z 2015 rama 56 z cruxem e5 sportem co prawda z 2017 rama 54. Na tym cube sie meczylem a porownujac obie ramy w Cruxie reach jest krotszy o zaledwie o 2mm (379mmCrux 381 Cube , Stack roznica 1 cm w Cruxie, seat tube krotszy o 2 cm w Cruxie. Zatem czy nie bede podobnie wyciagniety co w Cubie( i tym samym moje plery beda dostawac podobnie) ? 

Dzieki za poswiecony czas pozdro ?

Odnośnik do komentarza

Amatorzy mający 175 wzrostu nie powinni jeździć na ramach większych niż 54. Pozycja siodełka nie ma prawa być przedmiotem dopasowania rozmiaru roweru. Można tylko manewrować kokpitem czyli mostkiem i kierownicą.  Geometria wskazanych rowerów jest podobna. Nie wiem czemu się męczyłeś. Może masz małą elastyczność kręgosłupa i mięśni dwugłowych ud. Jeśli tak jest należy w rozmiarze 54 skrócić i podnieść mostek albo wziąć rozmiar 52. W Diverge pozycja jest bardziej wyprostowana ze względu na dłuższą główkę rury sterowej (158 mm). Tu oba te rowery mają główkę 140 mm co wymusza mocne pochylenie ciała i dużą różnicę między szczytem siodła i szczytem kierownicy.

https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-diverge-comp-e5-2018-54-0,specialized-crux-e5-2017-54/

Odnośnik do komentarza

Czesc. Kupiłem tego Cruxa. Przy jezdzie probnej juz cieszyla mi sie micha .Po zakupie smigalem na nim do konca wieczoru ? i nic plecy mnie nie bolaly. Rowerem duzo lepiej przynajmniej mi smiga sie po lesnych sciezkach niz po asfalcie. Takza rama 54 w przypadku tego modelu jest dla nnie ok. Na codzien jestem w Krakowie. Co wiecej dobrze ,ze kolega powyzej wyszedl z tematem ulocka bo mialem pisac .Pamietam ze jak bylem na wyspach a byl fajny rower to wlasciele sciagali kola z ramy i razem spinali ulockiem .

Odnośnik do komentarza

Jeśli zamierzasz dużo jeździć po mieście i przypinać rower na dłużej niż 5 min, to sugeruję zestaw brytyjskiej firmy Pinhead. U nas firma nieznana więc sposoby otwarcia ich zamka mało rozpracowane a ich zestawy obejmują również specjalne zamykacze do kół i siodełka, które bez idealnie pasującego klucza nie są do otworzenia. Nie potrzeba wtedy żadnych linek. Sam u-lock wystarczy.
https://pinheadlocks.com/store/en/

Też jeździłem dziś na Cruxie i było bardzo dobrze. Mój młody się wczoraj na nim ścigał w przełajach ale bez sukcesów bo miał kiepskie ogumienie. Na tyle miał oponkę Trigger, która ślizagała się w błocie i na mokrej trawie. A z przodu Specialized Captain na którym dzisiaj jeżdziłem. Trochę ciśnienia miałem za mało bo 2.0 bara z przodu i 2,5 z tyłu i trochę dobijałem przód.

A jakiego Cruxa kupiłeś i na jakich gumach?

Odnośnik do komentarza

 crux e5 sport, opony to Spec tracer sport , zastanawiam sie czy nie kupic na asfalt calkiem z gladkim bieznikiem mianowicie mysle o Continentalu Ultra Sport 2 (ktos chyba pisal na forum ze takie sobie ) kasa sie konczy na wydatki stad taki wybor. Chyba ze masz cos do polecenia lepszego w podobnej cenie? Pospieszylem sie z ulockiem ogarnolem miedzy czasie Kryptonita. Cisnienie u mnie przod 2,5 tyl 3,0. W kazdym razie jak wymienie opony moze rusze na jakas lzejsza ustawke , bo laik jestem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...