Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
karol1994czx

Regulacja sterów

Polecane posty

Witam. Mam następujący problem. Kupiłem rower w którym są luzy na sterach.  Kapsel od mostka ma średnicę mniejszą od średnicy otworu mostka, mostek nie znajduje się powyżej długości rury sterowej.  Ponadto zastosowano tutaj jakiś dziwny patent ritcheya. Tu zamieszczam zdjęcie  szyszki i kapsla https://ibb.co/0qWnT0c

Mamy tutaj szyszkę którą, z tego co zauważyłem nie nabija się tylko osadza z użyciem  krążka o przekroju trapezowym, kapsel połączony jest z tą szyszką przy pomocy śruby i  sprężyny.

Czy spotkał się ktoś kiedyś z taką sytuacją?   Próbowałem samemu działać  i znalazłem podkładkę pod mostek ( teraz  korpus mostką jest ponad rurą sterową), znalazłem kapsel o średnicy większej od  srędnicy korpusu mostka. Niby wszystko działa, bo luzy zredukowałem, ale pominąłem jeden szczegół,  nie ma połączenia  sprężyny z kapslem mostka ( w poprzednim kapslu był otwór w którym mogłem osadzić koniec sprężyny). Czy to ma prawo działać i jest bezpieczne? Czy lepiej iść z tym do serwisu żeby nabili  szyszkę ( tak jak to jest w większości rowerów) i nie  przejmować się tym, że coś nagle w czasie jazdy może się zdarzyć?

Udostępnij ten post


Link to postu

To że sprężyna była zaczepiona o kapsel wpływa na to że jak dokręcałeś śrubę, która wciągała trapezową rozpórkę do szyszki MOGŁO powodować nie obracanie się jej razem z dokręcaną śrubą i kapslem do momentu gdy szyszka unieruchomi się w rurze sterowej a kapsel nie oprze się o mostek. Ważne aby użyć do tego klucza dynamometrycznego z odpowiednio ustawionym momentem, innego dla rur karbonowych (a-head 4-5Nm)/aluminiowych (a-head 8-12Nm).

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu

Kapsel i szyszka są używane tylko do kasowania luzów. Jak już dokręcisz mostek do rury sterowej ich rola się kończy i można sobie nawet taki kapsel odkręcić (w przypadku aluminiowej rury sterowej) i nic się nie stanie. Tak więc ten czy inny sposób mocowania tej szyszki nie ma znaczenia w trakcie jazdy i nie wpływa na bezpieczeństwo. (Trochę inaczej jest w przypadku rur karbonowych, bo tam tzw ekspander montowany zamiast szyszki zapobiega nadmiernemu zgniataniu rury przez mocowanie mostka).

Udostępnij ten post


Link to postu

ok, dzięki. Wymieniłem i tak szyszkę za grosze razem z montażem. Nie mogłem skasować luzu ( chyba kwestia nadmiernego powyginania ramion tej szyszki), jakieś dziwne  rozwiązanie zastosowali w tym rowerze. P.S  wymieniałem mostek na krótszy i w serwisie zrobili januszerkę, zamiast skręcać stopniowo śruby po przekątnych, to serwisant skręcił najpierw górne śruby a potem dolne,  i wyszło że te z przodu trzymały na wszystkich zwojach gwintu, a te z tyłu na dwóch bądź trzech. Boję się myśleć co by się stało z moimi zębami gdyby te śruby puściły w czasie stromego zjazdu ( No ale  tu w Holandii takich nie mają, więc pewnie tak ma być :D).

Udostępnij ten post


Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...