Skocz do zawartości

Jaki rower? Cross czy MTB 29" i zmiana opon?


Rekomendowane odpowiedzi

Rozważam zakup jakiegoś roweru do jazdy częściowo po gładkim asfalcie, mocno dziurawym i popękanym asfalcie oraz leśnych drogach i drogach żwirowych. Lubię od czasu do czasu pojeździć po jakichś nierównościach w lesie (bez hardcoru) jednak chciałbym też móc robić dłuższe dystanse powiedzmy 100+km lub kilkudniowe podróże po ~500km w jedną stronę. Myślałem nad jakimś rowerem z serii Kross Evado (głównie 7.0) jednak rozważam także model Kross Hexagon 8.0 (niestety nic wyżej nie ma) i zmianę opon na podobne z serii Evado. O ile do jazdy po nierównościach lepszy będzie Hexagon tak jestem ciekaw jakie będą realne różnice w dłuższej jeździe po gładkim asfalcie między Evado a Hexagonem na innych oponach, zakładając oczywiście, że cały osprzęt będzie dosyć zbliżony. Czy nie bardziej uniwersalny będzie jednak Hexagon na kołach 29″ na asfaltowej oponie? Wydaje mi się, że powinien być jeszcze w miarę wygodny jeśli chodzi o geometrię bo nie jest ona aż tak agresywna jak np w modelach XC.

Do tej pory jeździłem na Meridzie Matts 10-V z 2012r i ostatecznie zmieniłem opony na dużo cieńsze i z bieżnikiem na asfalt. Na asfalcie jeździ się przyjemnie, jednak kamienista droga nie jest zbyt przyjemna i czasem trzeba się na danym odcinku przemęczyć.

Ewentualnie jaki polecilibyście inny rower w cenie do 3000zł do moich zastosowań?

Odnośnik do komentarza

Jeżeli teraz masz crossa, czyli tą Meridę 10V, to jest to rower wystarczający do w/w zastosowań. Zmiana na innego crossa czy mtb niewiele zmieni. Odnośnie opon, to nie ma cudów, albo dasz cienkie szosowe i wtedy będzie lepiej na asfalcie, albo szerokie terenowe i wtedy będzie lepiej w terenie. Jedyne co można sensownego zrobić, to wybrać kompromis, np. takie opony jak Panaracer Gravel King SK (35, 38 lub 43 mm) które są dość szybkie na asfalcie a jednocześnie radzą sobie w średnim terenie. Rozważył bym natomiast rezygnację z amortyzatora, czy to w obecnym rowerze, czy przy wyborze nowego.Większą efektywność osiągniesz też poprzez obniżenie pozycji, albo w obecnym rowerze, albo w nowym. Jeżeli miałby być nowy, to nie wiem, czy nie lepszy byłby jakiś rower typowo wyprawowy, np. Marin Four Corners (https://allegro.pl/oferta/marin-four-corners-rozm-s-rowermojezycie-pl-7537561856) . Pozycja na nim jest dość wyprostowana (bardzo wysoka główka ramy). Jednocześnie węższa kierownica z możliwością ugięcia rąk zapewni mniejsze opory powietrza. Podobnie dolny chwyt. Dodatkowy plus to mnóstwo mocowań do bagażników, bidonów, itp. przydatnych na wyprawach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...