plipiec Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 Dzień dobry wieczór! Jeżdżę aktualnie na osprzęcie Shimano Sora gdzie z przodu mam właśnie kompakt, ale planuję zmianę maszyny. Najbliższe zakupu modele mają z przodu 52x36 i tu rodzi się pytanie: Czy ktoś przerabiał na własnej skórze taką zmianę i może podpowiedzieć jak bardzo to jest odczuwalna różnica w jeździe? Czy to jest zmiana odczuwalna czy raczej symboliczna? PS patrzę na te kalkulatory, ale mi to nie wiele mówi ? Odnośnik do komentarza
Rrajk Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 Może ten kalkulator będzie dla Ciebie lepszy, bo nie wiem na co patrzysz. Czy na prędkość max czy ratio czy coś innego. Tam masz kilka opcji do wyboru.https://www.bikecalc.com/speed_at_cadence Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 Zakładając, że kaseta będzie taka sama, zmiana korb z 50/34 na 52/36 spowoduje przesunięcie prędkości w górę o około 1 - 1,5 km/h ma wszystkich biegach. Czyli np. prędkość na najtwardszym przełożeniu zmieni się z 53,5 km/h na 55 km/h (przy kadencji 90) . Inaczej mówiąc, będzie to około 1/2 biegu różnicy w stronę twardszych przełożeń. Na tym kalkulatorze chyba najlepiej to widać, u góry masz 50/34, niżej 52/36 https://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=34,50&RZ=11,12,14,16,18,21,24,28,32&UF=2150&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=36,52&RZ2=11,12,14,16,18,21,24,28,32&UF2=2150 Czyli napęd będzie lepiej dostosowany do większych prędkości, ograniczając zakres przełożeń do jazdy pod górę. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 Przy założeniu oczywiście, że da się radę pedałować na tych twardszych przełożeniach z taką samą kadencją ? To nie jest tak, że wrzucimy korbę z większymi tarczami i automatycznie zaczniemy jeździć szybciej. Różnica między tymi korbami będzie nieduża, wręcz symboliczna, niemniej jeżeli planujesz jazdę po górach, to każda odrobina lekkiego przełożenia bywa na wagę złota ? Odnośnik do komentarza
plipiec Opublikowano 8 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 Właśnie tego się obawiam. Teraz mam sorę z tyłu i kompakt z przodu i najtwardsze przełożenia są używane na zjazdach jedynie. Stąd moje obawy "twardszego" blatu. Chociaż przy zmianie ta sora z tyłu zmianiłaby się w S 105 lub Ultegrę więc będzie większa płynność, choć nie koniecznie więcej "miękkich" biegów. Stąd chyba się poważnie zastanowię czy nie zostać przy kompakcie. Dylemat spowodował Canyon, który pakuje te 52x36 w swoje modele szosowe / endurance (a u nich nie ma możliwości podmiany) Odnośnik do komentarza
plipiec Opublikowano 8 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 Z drugiej storny, teraz jeszcze zerknąłem na to porównanie i ten "twardy" przód może się wcale nie przełozy na "cięższą" jazdę skoro tył będzie gęstszy. I tak wychodzi, że na dużej tarczy z przodu będzie dużo większa płynność na miękkich przełożeniach. Może nie ma się czego bać? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 Wprowadziłeś dane korby 50/32 zamiast 50/34. Jak poprawisz, to najmiększy bieg wyjdzie praktycznie taki sam dla obydwu wariantów (co wynika z tego, że kaseta 11s ma zakres 11-34, a 9s 11-32). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 34 do jazdy po płaskim do niczego się nie nadaje. A 52 często jest za dużo. Dlatego kiedyś królowały klasyczne korby 53/39 i taką mam w rowerze do jazdy po płaskim. 52/36 wydaje się lepszym rozwiązaniem jeśli ktoś się ściga lub jeździ szybko. 36 od biedy do płaskiego czasem się nada. A w górach będzie gorzej. Tam lepiej mieć 50/34. Niestety to są kompromisy podwójnych korb. Dlatego najlepsza jest potrójna. Ale prawie nikt takiej w komplecie nie daje bo jest pasee ? A gdzie to ma być jeżdżone i przez kogo? Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 Ja zrobiłem mix w 52/36, zmieniłem mniejsza zebatke na 34 i normalnie chodzi jakby nigdy nic. Ultegra 8000 jak coś. Zebatki pasują plug and Play. Dla mnie ideał. Na płaskie 52 i 34 na góry. Oczywiście kasety też różne w zależności od okoliczności :) Odnośnik do komentarza
plipiec Opublikowano 9 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 NO to brzmi jak sensowne rozwiązanie. Chyba łyknę te 52/36 i zobaczę jak się będzie na tym latać. Ewentualnie z czasem może właśnie zmienię mniejszy blat. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 10 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2019 Zmieniłem jakiś czas temu właśnie z 50/34 przód i 11-32 tył na 52/36 przód i 11-30 z tyłu. Na dłuższych i ostrzejszych podjazdach jest to zdecydowanie odczuwalne, czasami przydałyby się lżejsze przełożenia. Pierwsze 2 miesiące były cięzkawe (jeżdżę po pagórkowatych okolicach Krakowa, od czasu do czasu trochę bardziej na południe). Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się