Skocz do zawartości

Shimano STEPS w Kross Trans Hybrid 5.0 a zmiany w napędzie


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Ntkgzd napisał:

Zastanawiam się czy te droższe wytrzymają dwa razy dłużej

Trudno jest to ocenić. Lepsze piasty takie jak Deore są lepiej uszczelniane. Do tego lepsze materiały, dokładniejsze wykonanie. Dobra piasta właściwie konserwowana potrafi wytrzymać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.. Oznacza to nie tylko potencjalnie dłuższy czas działania ale i mniejszą awaryjność. A to wydaje mi się jest też istotne tym bardziej że rower jest używany w celach zarobkowych. Moim zdaniem 200 zł za koło to racjonalne minimum . Zreszta teraz tez masz koła podobnej klasy. Oszczędności w tym miejscu nie są raczej dobrym pomysłem,

2 godziny temu, Ntkgzd napisał:

Te droższe na zdjęciu mają 32 szprychy a nie 36 a te tańsze 36. Droższe jeśli dobrze patrzę mają szerokość wewnętrzną 19 a to za mało?

W tym linku napisali że 36 szprych, szerokość wew. obreczy : 23,2 : https://allegro.pl/oferta/kola-28-rodi-black-rock-deore-pod-tarcze-kaseta-b-7814862511  . Oryginalnie masz obręcze 21mm. Szersza obręcz poprawia sztywność koła. Z tym że w Twoim przypadku czy to będzie 19, 21 czy 23 nie ma aż tak wielkiego znaczenia. Ja bym jednak wolał 23 mm do takiego ciężkiego elektryka.

2 godziny temu, Ntkgzd napisał:

A co do tego, że nie wszystko pada w kole od razu - mam wizję, zapasowych kół z pełnym wyposażeniem - jak walnie coś innego niż dętka czy opona to od razu podmieniam całe koło jak serwis będzie zamknięty a ja pracuję w weekend.

No niby tak można. Z przodu jest łatwiej. Z tyłu trzeba jeszcze przełożyć kasetę, chyba że od razu założysz drugą na to zapasowe koło. Z tym, że kaseta zużywa się razem z łańcuchem i jak założysz koło z nową kasetą do starego łańcucha, jest duża szansa że będzie przeskakiwać. Można to rozwiązać trzymając w zapasie koło z założoną już kasetą i do tego łańcuch. Jak sobie kupisz te spinki Connexa, to stary łańcuch zdejmiesz bez użycia narzędzi (może też być spinka np. SRAM, ale tą trzeba rozpinać kombinerkami). Czyli w razie awarii tylnego kola zdejmujesz łańcuch i koło i zakładasz nowy zestaw.Oczywiście ten zapasowy łańcuch musi być wstępnie przygotowany, to jest skrócony do właściwej długości, z założoną spinką. Najlepiej by było zamontować taki zapasowy zestaw na rowerze i po sprawdzeniu że wszystko działa (w szczególności czy łańcuch ma dobrą długość), odłożyć jako zapas na wypadek awarii. Ma to jeszcze tą zaletą, że możesz np. przygotować sobie taki zestaw z innymi oponami (np. z kolcami na zimę) i zmieniać sobie w zależności od warunków. Tak wymiana całych kół jest szybsza niż przełożenie opon.

Odnośnik do komentarza

Uzupełnienie : W tym zapasowym zestawie kół musiałbyś też założyć takie same tarcze hamulcowe, zakładając że nie będziesz ich przekładał. I tu może być pewien problem czy nie byłaby konieczna w tym przypadku regulacja zacisków, tak żeby tarcze nie ocierały o klocki. Nie jest to więc takie jednak proste. Trzeba by spróbować, żeby ocenić na ile by było praktyczne.

Odnośnik do komentarza

Co do tych kół, które polecasz - poprosiłem jeszcze sprzedającego o poprawki w opisie i zdjęciach aby wiedzieć z jakim ostatecznie produktem ma się do czynienia.

O nowej kasecie do koła zapasowego też myślałem - ale o łańcuchu nowym lub takim, który wcześniej pracował na tej samej kasecie to nie miałem pojęcia, że to jest istotne - dzięki za uwagę.

O tarczach hamulcowych też myślałem, żeby były nowe - myślę, że jak od nowości nic nie było regulowane w zaciskach to jest spora szansa, że będzie to działać na nowych tarczach. Tylko tak sprawdzam Centrum Rowerowe i nie widzę tarcz hamulcowych, które będą pasować na wymiany - nawet jeśli miałoby to być funkcjonalne na przekładkę to wymieniłbym te, które obecnie używam i takie same włożyłbym do kół zapasowych a zaciski tak samo wyregulował - tylko pytanie jaki model?

Ostatnie pytanie dotyczy spinki SRAM - to, że można ją rozpinać tylko kombinerkami brzmi jak uniknięcie problemu z przypadkowym rozpięciem się łańcucha - wchodzę w to - tylko o jakiej spince mówimy, bo w Centrum Rowerowym widzę tylko jeden model do 8s w kolorze srebrnym lub złotym (dla Shimano/Connexa będzie ok?) - no i jakie kombinerki mam do tego kupić, które bym ze sobą woził?

A co do przygotowywania łańcucha - ja zawsze po zakupie następnej sztuki będę miał jeden łańcuch (nowy, nierozciągnięty) na wzór pod mój napęd 8s i kupując kolejny zawsze będę przykładał do siebie czy mają taką samą długość ewentualnie dla pewności będę liczył ogniwa przez usunięciem nadmiarowych, żeby zrobić to dobrze (narzędzie do wyrzucania pinów już mam).

Jeszcze raz Ci dziękuję za aktywny udział w tym temacie, bardzo dużo mnie nauczyłeś ;).

Odnośnik do komentarza
W dniu 8.09.2019 o 00:15, Ntkgzd napisał:

Tylko tak sprawdzam Centrum Rowerowe i nie widzę tarcz hamulcowych, które będą pasować na wymiany - nawet jeśli miałoby to być funkcjonalne na przekładkę to wymieniłbym te, które obecnie używam i takie same włożyłbym do kół zapasowych a zaciski tak samo wyregulował - tylko pytanie jaki model?

Tu niestety mam niewielkie doświadczenie. Wydaje mi się, że istotna jest głównie średnica tarczy a nie konkretny model, ale czy tak faktycznie jest to nie sprawdzałem. Istotne też jest do jakiego rodzaju klocków są przeznaczone tarcza (żywiczne, półmetaliczne, itp). No i oczywiście standard mocowania.

 

W dniu 8.09.2019 o 00:15, Ntkgzd napisał:

Ostatnie pytanie dotyczy spinki SRAM - to, że można ją rozpinać tylko kombinerkami brzmi jak uniknięcie problemu z przypadkowym rozpięciem się łańcucha - wchodzę w to - tylko o jakiej spince mówimy, bo w Centrum Rowerowym widzę tylko jeden model do 8s w kolorze srebrnym lub złotym (dla Shimano/Connexa będzie ok?) - no i jakie kombinerki mam do tego kupić, które bym ze sobą woził?

Tak, to ten model : https://www.centrumrowerowe.pl/spinka-sram-powerlink-pd6822/?v_Id=10722 . Narzędzie takie https://www.centrumrowerowe.pl/szczypce-do-rozpinania-spinek-lancucha-bike-hand-yc-335-pd16688  (mogą też być zwykłe kombinerki). Miałem tę spinkę, ale obecnie używam spinek Connexa. (https://www.centrumrowerowe.pl/spinka-do-lancucha-connex-link-pd13083/?v_Id=4612) Te ostatnie chociaż nie wymagają użycia narzędzi, nie rozpinają się samoczynnie. A obsługa jest dużo prostsza. Tu masz film w temacie : 

https://www.youtube.com/watch?v=7Axqcq3qpBU

 

W dniu 8.09.2019 o 00:15, Ntkgzd napisał:

A co do przygotowywania łańcucha - ja zawsze po zakupie następnej sztuki będę miał jeden łańcuch (nowy, nierozciągnięty) na wzór pod mój napęd 8s i kupując kolejny zawsze będę przykładał do siebie czy mają taką samą długość ewentualnie dla pewności będę liczył ogniwa przez usunięciem nadmiarowych, żeby zrobić to dobrze (narzędzie do wyrzucania pinów już mam).

Łańcuch rozciągnięty jest dłuższy niż nowy, więc porównywanie długości całego łańcucha nie ma sensu. Wystarczy raz dopasować długość (jest kilka metod), albo po prostu policzyć ilość ogniw w starym , jak będziesz miał kasetę 8s o takiej samej największej koronce, to długość łańcucha się nie zmieni po przejściu z 10s na  8s. Jak już raz ustalisz ile ma być ogniw, wystarczy to sobie zanotować i każdy nowy łańcuch skracać tak samo.

Odnośnik do komentarza

No ja będę sprawdzał długość łańcucha nowym i nierozciągniętym, po prostu będę miał taki jeden na wzór ;).

A jeszcze pytanie w temacie łańcucha - widzę, że w Centrum Rowerowym jest też łańcuch SRAM'a. Może jest godny uwagi w porównaniu do tych o których pisaliśmy? Jest tańszy a łańcuch SRAM i spinka SRAM to wydaje mi się naturalnym wyborem.

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Tak, napęd już wymieniony. Teraz zabieram się za temat kół - pytam też trochę na konkurencyjnym forum, ponieważ tutaj ani nie mogę wklejać linków albo moja wiadomość rozpoznawana jest przez system jako spam, albo nie mogę pisać z niektórych adresów IP - trochę szkoda, bo to mnie strasznie zniechęca do pisania tutaj.

Niemniej jednak pepe chciałbym Ci jeszcze raz bardzo podziękować - ta kaseta co poleciłeś - jak dla mnie chodzi jak złoto w porównaniu do tego co oryginalnie mi wpakowali w rower.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...