Skocz do zawartości

Kross, Romet, Unibike czy Merida - trekking w okolicach 4000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.


Jestem rowerzystą turystycznym, przejeżdżam rocznie około 1500 km w trasie z sakwami i kilkaset po mieście, w tym z ciężkimi zakupami. Obecnie jeżdżę na Romecie Wagant 4 z 2016. Rower ów sprawuje się dobrze, nie było praktycznie żadnych awarii (innych niż zużycie materiału albo mechaniczne zepsucie przez uderzenie itd.), rama wytrzymała naprawdę mało trekkingowe powierzchnie (zjazdy po kamieniach z obciążeniem).


Na jesień chciałbym zrobić upgrade. Budżet - około 4000 zł. W tej cenie rozważam właściwie tylko te rowery:

  • Romet Wagant 7        
  • Kross Trans 11.0        
  • Unibike Globetrotter GLS        
  • Merida Freeway 9700        

Ceny tych modeli to na tę chwilę od 3700 do 4900 zł, ale zapewne zrównają się szybko do okolic 4000 zł gdy minie sezon 2019.

Załączam tabelkę z porównaniem - dane zebrałem ze stron producentów. 


Co rower musi mieć, żeby mi pasował:

  • najważniejsze - dobrej klasy i wytrzymałe piasty, kaseta, suport oraz korba
  • oczywiście solidna rama, która wytrzyma moje obciążenie + sakwy (razem ok. 85 - 90 kg) nawet na dużych kamieniach i innej złej nawierzchni, która zdarza się na szlakach
  • rower powinien być tak zbudowany, żeby i za 5 lat dało się znaleźć pasujące komponenty. Chodzi mi o to, żeby rama nie była "retro", żeby nie były tam zastosowane odchodzące rozwiązania. Mam tu na myśli np. mocowanie suportu, uchwyt hamulców tarczowych itd. Nie znam się na tym i nie wiem, czy w/w rowery czymś się różnią w tej materii.
  • łatwość i uniwersalność serwisu. Np. kiedyś miałem rower z nietypowym uchwytem przerzutki i 50% serwisów nie miała tego w magazynie, chciałbym uniknąć takich problemów.    
  • porządne hamulce tarczowe
  • przerzutki nie muszą być topowe w kategorii Trekking (obecnie mam Alivio i działają doskonle), ale jak będą Deore to czemu nie ?
  • ważne - wygodna regulacja kierownicy (zawsze domyślnie jest za nisko, a niektóre rowery mają maleńki zakres regulacji w górę)

Moje przemyślenia co do wybranych modeli poniżej.

       
ROMET Wagant 7        

Zalety:
- mam obecnie rower z tej serii, rama nie pękła nawet mimo lekkiego nadużywania do niewłaściwych celów (ale bez przesady)        
- super opony
- dobra cena
- mam wrażenie, że Romety nie są tak chętnie kradzione jak Kross

Wady:
- niskiej klasy piasta tylnia
- nie wiadomo jaki support a to oznacza, że jakiś no-name chyba dali

 

KROSS Trans 11.0

Zalety:
- lepszy (?) amortyzator
- lżejszy niż Wagant
- teoretycznie lepsza przerzutka z tyłu
- linka schowana w ramie

Wady:
- podobno pękają ramy, ale może to plotki?
- rama wydaje się być bardzo masywna, szczególnie ta dolna rura
- wyższa cena, ale już zaczynają się obniżki
- marka podatna na kradzieże


UNIBIKE Globetrotter

Zalety:
- wysokiej klasy komponenty (przerzutki, piasta, dynamo, hamulce), choć to trochę podejrzane
- linka schowana w ramie
- lżejszy niż Romet
- lepsza cena niż Kross

Wady:
- nie wiadomo jaki suport
- nie znam tej marki, czy jest godna zaufania?


MERIDA Freeway:

Tutaj producent nie podał wielu komponentów sugerując tym samym, że są to raczej te z niższej półki.

 

Podsumowując: serce mi mówi, żeby kupić Rometa (sprawdzony przeze mnie), mądrość tłumu - żeby Krossa (bo takie dobre niby), a rozum - Unibike (najlepsze wyposażenie w stosunku do ceny).
Mógłby ktoś pomóc w wyborze, podając jakieś solidne argumenty? Który rower wybralibyście mając około 4 - 4,5k zł do dyspozycji?

 

rowery.png

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...