Skocz do zawartości

Cross do 2000-2500 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Mieszkam w mieście i szukam czegoś, czym mógłbym pojeździć w wolnym czasie po ścieżkach rowerowych i okolicznych nieutwardzonych ścieżkach. Biorę pod uwagę crossa, chociaż w tym budżecie podobno lepiej mieć coś bez amortyzatora, ale ciężko mi znaleźć taki model. Do tej pory zauważyłem kilka modeli, które mogę dostać poniżej 2500 zł:

Zależy mi na czymś w grafitowej/szarej/czarnej kolorystyce, ewentualnie z małymi kolorowymi motywami. Ze zdjęć podoba mi się Trek, ale z tego co wyczytałem, osprzęt nie powala, więc po pierwsze czy jest sens brać coś z powyższych, po drugie, czy na moje amatorskie potrzeby nie wystarczy mi jakiś model do 2000 zł?

 

Odnośnik do komentarza

Z powyższych jednak najbardziej przemawia do mnie Trek, przymierzałem go dzisiaj. Czy można w nim wymieniać podzespoły na lepsze, czy jest jakoś ograniczony konstrukcyjnie?

Pojawiła się też okazja kupna Cube Nature EXC za niewiele więcej, ale czy to czysty rower crossowy? Na ich stronie jest klasyfikowany jako Tour. Ogólnie zależy mi, żeby rower oferował w miarę wygodną pozycję, tzn. nie zanadto pochyloną.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Buhaj47 napisał:

Z powyższych jednak najbardziej przemawia do mnie Trek, przymierzałem go dzisiaj. Czy można w nim wymieniać podzespoły na lepsze, czy jest jakoś ograniczony konstrukcyjnie?

No widzisz. Jeszcze nie kupiłeś a już chcesz do upgrade'ować. Zazwyczaj takich rowerów się nie upgradeuje. Jasne - możesz wymienić napęd jak się zużyte na grupę wyżej ale bez szaleństw. Cross (w moim mniemaniu) to rower czysto rekreacyjny. Przerzutki mają chodzić w miarę płynnie. Według mnie nie powinno być różnicy czy przerzutka chodzi o 0.5 sek wolniej czy szybciej.

 

10 godzin temu, Buhaj47 napisał:

Pojawiła się też okazja kupna Cube Nature EXC za niewiele więcej, ale czy to czysty rower crossowy? Na ich stronie jest klasyfikowany jako Tour. Ogólnie zależy mi, żeby rower oferował w miarę wygodną pozycję, tzn. nie zanadto pochyloną.

Tak to jest rower crossowy, ale czy geometria będzie Ci pasować - sam musisz to sprawdzić. To nie jest tak, że wszystkie crossy mają 1 wspólną geometrię (ramę). Cube znany jest z wygodnych geo w swoich rowerach a ten model podlinkowany ma sporo wyższy osprzęt (powiedziałbym, że to taki Mercedes wśród crossów). W mojej ocenie poza spersonalizowaniem go typu wymiana siodełka, ew. mostka, kierownicy nie będziesz nic upgredować bo nie ma po co. Zostanie tylko wymiana zużytych części na nowe.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Buhaj47 napisał:

O to się nie martwię, chodzi mi bardziej o trwałość i niezawodność elementów takich, jak np. przerzutki Tourney.

To jak padnie wymienisz i tak wejdzie tam lepsza grupa osprzętowa. Jak padnie przednia przerzutka kupisz przerzutkę trzyrzędową na obejmę wyższej grupy. Pytanie czy warto kupować słabszy rower za napis na ramie. Trek produkuje jedne z lepszych rowerów ale to dotyczy rowerów za 6-7 tys i w górę. Tańsze rowery są takie jak wszystkie inne a płacisz za nazwę i gwarancję na ramę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...