Skocz do zawartości

Koła do szosy. Lekkie, czy sztywne?


Rekomendowane odpowiedzi

Zazwyczaj w przypadku danego modelu karbonowych kół jest możliwość wyboru pomiędzy obręczą przeznaczoną na oponę lub szytkę. Ze względu na brak rantu obręcze pod klej są lżejsze i minimalnie tańsze niż tradycyjne felgi pod opony. Przy obręczy karbonowej polecamy zastosowanie szytek, ponieważ wyższe ciśnienie w tego typu ogumieniu powoduję większy nacisk na wrażliwe włókna węglowe. Od strony wizualnej warto zwrócić uwagę na kolor naklejek na obręczy, piast, szprych i nypli. Najbardziej uniwersalne i pro będzie tradycyjne połączenie czarnego i białego. Odpowiednio dopasowany do całości wygląd kół znacząco poprawi aparcyję naszego bolidu. Poniżej zaprezentowaliśmy krótkie podsumowanie cech, jakie według nas powinnien posiadać idealny komplet kół w zależności od ich przeznaczenia.

Odnośnik do komentarza

Sorry ale ostatnio słabo u mnie z czasem więc pisze z doskoku. Nie ma znaczenia pod względem aero czy obręcze 23 czy 32. 32 nie dodaje aerodynamiki. Natomiast ponieważ cały świat przesiadł się na szersze opony i standardem w szosie są opony 700x25 a często używane są również szersze, sugeruję zakup szerszej obręczy czyli 23mm zewnętrznie. Obręcze niskostożkowe są też bardziej komfortowe.

Odnośnik do komentarza

Ja bym się w przypadku kół aluminiowych skupił na tym żeby były wytrzymałe, komfortowe i na dobrych piastach z łatwo dostępnymi częściami zamiennymi i łatwo dostępnymi szprychami. Możesz się naradzić z firmą Dandy Horse z Warszawy, która w mojej okolicy jest chyba największym autorytetem od składania kół. Składa też chyba na obręczach, które wskazałeś.

Jeśli chodzi o gotowce, to trudno znaleźć lepsze koła niż Campagnolo Zonda / Fulcrum Racing 3. To to samo ale inny zaplot. Moje właśnie wróciły z serwisu. Po 30 tys km, prawie żadnych objawów zużycia i ani jednej pękniętej szprychy. Ale ich problem to to, że szprychy są niestandardowe i nie można oddzielnie kupić obręczy.
https://www.rosebikes.com/campagnolo-zonda-c17-wheelset-ed-2017--883411

Odnośnik do komentarza

Wygląd ma znaczenie. Dobrze jak rower jest przyjemny dla oka. Natomiast z mojego doświadczenia jak stożki dla amatora, który się nie ściga to raczej alu-karbon. Powierzchnia hamująca nie znika, hamowanie jest dobre w każdych warunkach, nie pękną po złapaniu kichy i przejechaniu obręczą po tłuczniu czy asfalcie, a różnica w wadze raptem 150-200 gram.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...