Skocz do zawartości

gravel za około 4000zł


Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie, szukam roweru stosunkowo uniwersalnego, myślałem nad jakimś crossem jednak byłem w pewnym sklepie i polecili mi meride silex 200 pierwszy raz jeździłem na baranku i ogólnie wrażenia mam bardzo pozytywne dlatego wybór padł na gravel, pytanie jak wygląda ten rower na tle konkurencji w podanym budżecie. czytałem trochę i wiem że polecany jest triban 520rc(problem w tym, że najbliższy decathlon mam jakieś 100km od domu), jego osprzęt 105 na tle sory meridowskiej wygląda na pierwszy rzut oka lepiej jednak jestem totalnym laikiem i nie wiem na co konkretnie jeszcze mam patrzeć. podoba mi się też fuji jari 1.5 

Odnośnik do komentarza

Silex 200 tak źle nie wypada, wprawdzie cena dość wysoka, ale w stosunku do Tribana RC 520  ma kilka przewag : 

- dostajesz od razu szersze opony, w tribanie są 28mm, jako gravelove za wąskie

- lżejsze przełożenia (podobnie jak w Fuji Jari), w Tribanie są typowo szosowe

- sztywne osie, w Tribanie nie ma

- hamulce wyglądają mi w tym Silexie na direct mount (w Tribabie nie), trochę ładniej to wygląda

- więcej mocowań (w tym na przednim widelcu) .

Triban na pewno wygrywa lepszą klasą osprzętu (chociaż oznacza to też większe wydatki serwisowe na części) no i ceną.

W Fuji Jari 1.5 wszystko jest całkiem nieźle z wyjątkiem korb i suportu na kwadrat. W tej cenie wypadało by dać HT2, ceną też nie powala.

Odnośnik do komentarza

Pierwszy jest aluminiowy, drugi stalowy. W porównaniu np. z Fuji Jari, mają twardsze przełożenia, raczej nie na wyprawy, bardziej na krótsze wycieczki.

Swoją droga musiałbyś najpierw dokładniej się zastanowić do czego Ci ten rower będzie potrzebny, bo wybieranie takiego z najlepszym stosunkiem osprzętu do ceny jest trochę bez sensu. Np. jeżeli zapragniesz jeździć takim rowerem głównie po lesie, polach, itp. to lepszy może być mtb 29er. Z kolei na dojazdy do pracy jakiś tani cross starczy, a będzie wygodniejszy. Taki gravel nie jest wcale zbyt uniwersalnym rowerem żeby kupić dobry model trzeba dość dobrze wiedzieć czego po nim oczekujesz. Jeżeli nie wiesz, a mimo wszystko chcesz gravela,. to już lepiej coś taniego kupić, np. Tribana. 

Odnośnik do komentarza

Do takich zastosowań, to w sumie każdy z powyżej wymienianych się nada. Stalowe raczej bym odrzucił, są zwykle około 2 kg cięższe niby nie tak dużo, ale wiadomo im lżej tym lepiej. Podobno stal lepiej tłumi nierówności, ale przy przewadze asfaltu i różnych ścieżek, to nie ma większego znaczenia. Jak już chcesz przeznaczyć w okolicach 5k zł, to są też fajne modele z napędem 1x, czyli bez przedniej przerzutki. Np. Jari 1.3 albo Accent Furious. Na Jarim jeździłem próbnie kilka dni temu (wprawdzie mieli akurat 2.5 ale to ta sama geometria) i pod względem wygody był bardzo ok. Pozycja nieprzesadnie pochylona, nie bardziej niż na moim crossie na którym obecnie jeżdżę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...