Skocz do zawartości

Rower w kwocie około 4000 zł do jazdy rekreacyjnej.


Rekomendowane odpowiedzi

thalcave pytałem o ramę tylko ?

Chodziło mi o kwestię sposobu opisu ram przez Cube:

Dla przykładu:

1) model Attention SL - Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready

2) model Acid - Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready

3) model Reaction Pro - Aluminium Lite, AMF, ARG, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready, Tapered Headtube, PressFit BB

Ale tylko w przypadku ostatniego już na poziomie podawania zastosowanych systemów pojawia się magiczne "Tapered Headtube", choć właśnie w przypadku niżej plasowanego modelu Acid w opisie samego modelu jest jak byk "Dlatego w nowym Acidzie 2019 też wprowadzono innowacje: suport PressFit i stożkową główkę ramy, co przekłada się na wiekszą efektywność pedałowania i precyzję kierowania".

 

Odnośnik do komentarza

Suport PressFit zwany popularnie PressShit to pomysł oszczędnościowy bo taniej jest produkować takie ramy niż gwintowane. Po kilku latach zabawy z nim, czołowi producenci, tacy jak Specialized, wycofują się z tego chorego pomysłu.

Aluminium Lite to nazwa marketingowa w Cube. Jest to bardzo przeciętna, ciężka rama, taką jaką ma większość producentów na tym poziomie cenowym. Tania i przeznaczona do rekreacji z lekkim plusem.

Stożkowa rura sterowa jest de facto standardem. Warto mieć jeśli chce się potencjalnie wymienić amor. Nie przeceniałbym jednak jej znaczenia jeśli ktoś się nie ściga.

Napęd Deore M6000 różni się od SLX 7000 tylko ilością przełożeń. Budowa jest niemal identyczna. Mają nawet wspólną instrukcję użytkownika.

 

Odnośnik do komentarza

Ostatnie pytanie odnośnie Cube: do jazdy rekreacyjnej (sugerując się Waszymi opiniami) dla pana w średnim wieku z lekką nadwagą lepiej iść w kierunku rekreacyjnego MTB niż crossa (większa uniwersalność), więc sztywne osie to fajny gadżet dla miłośników jazdy stricte terenowej jak rozumiem? Pytam wyłącznie pod kątem dylematu Cube Attention SL za ok. 3500 zł i wałkowany Unibike Flite, który już ma to wszystko na pokładzie. Pozycja za kierownicą podobna (Gate od Kellysa kompletnie mi nie pasuje pod względem geometrii niestety).

Odnośnik do komentarza

Mając za sobą przejechane blisko 100 tys km na crossach i kilkanaście na MTB,  jestem przeciwnikiem crossów  i wielkim zwolennikiem MTB. MTB 29 cali robi po prostu wszystko co co cross tylko lepiej. Bo jeszcze daje sobie świetnie radę w terenie. Jeśli potencjalnie rozważasz agresywną jazdę w grupie lub okazjonalny start w maratonie to sztywne osie, piasty Booost i różne nowinki technologiczne mogą mieć znaczenie. Jeśli nie, to nie potrzebujesz nawet stożkowej rury sterowej. Ważniejszy będzie komfort i niższe koszty eksploatacji. Rower z amortyzatorem powietrznym przyzwoitej firmy takiej jak RockShox czy Manitou daje komfort. Każdy rower czy to mtb czy cross ma podobny kokpit i jakby była potrzeba zawsze można zmienić mostek na taki, który da bardziej wyprostowaną pozycję. Im lżejszy rower tym w terenie jedzie się łatwiej.

Rowery Cube, te takie do 5k to rowery typowo rekreacyjne, z bardzo krótką górną rurą dające stosunkowo wyprostowaną pozycję. Sugeruję olać wszystkie rowery z amorami Suntour jeśli nie chcesz mieć bólu głowy. Nawet taki Indiana X-Pulser 6.9 to bardzo fajny rekreacyjny rower. Szukaj taki co ma Deore, nic więcej nie potrzeba i amor powietrzny RockShoxa lub Manitou. I w kolorze , który ci się podoba.

Odnośnik do komentarza

W budżecie ustalonym na 4000 zł skupiamy się tylko i wyłącznie na hardtailach. Co więcej - tylko i wyłącznie na hardtailach z aluminium. Za taką sumę możemy spodziewać się już całkiem ciekawych, solidnie wykonanych ram, które są wykonane z dobrej jakości materiałów, potraktowanych nowoczesnymi technologiami. Ramy obrabiane w technologi hydroformowania oraz cieniowania są lżejsze. Wielu producentów w swoich góralach ze średniej półki stosuje rozwiązania konstrukcyjne, odpowiedzialne za sztywność całości - stożkowa główka ramy to podstawa (tzw. tapered). Często spotkamy też już dość sztywne węzły suportu. Oko z pewnością cieszyć będą linki poprowadzone wewnątrz ramy, jednak jeśli tego zabraknie, to nie będziemy kręcić szczególnie nosem, ciesząc się z uproszczonego serwisu roweru. Wszystkie ramy rowerów do 4000 zł przystosowane są pod hamulce tarczowe. Niestety tylko nieliczne posiadać będą sztywną oś 12 mm w tylnych widełkach.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Cineos napisał:

Ja zamiast Cube Acid wybrałem Meride Big Nine 500.

Porównaj specyfikacje. Zapłaciłem za niego 3k (cena detaliczna 4k).

Negocjacje są kluczowe w kwestii zakupu roweru.

Unibike biorę pod uwagę tylko dlatego, że paradoksalnie nie będę wykorzystywać go w terenie, a większość zgodnie twierdzi, że do takich zastosowań nawet "paskudny" SR SUNTOUR XCR-AIR  wystarczy, choć nie wiem, czy z wagą 90 kg nie przekraczam jego widełek. Więc umownie lepszy MTB do zastosowań uniwersalnych czy to ma sens? (pisząc lepszy mam na myśli ofertę z Bydgoszczy).

Odnośnik do komentarza

Nie chce zakładać nowego tematu, dlatego napiszę tutaj. Mam 30 lat i chciałbym rozpocząć moją przygodę rowerową, ale nie mam zielonego pojęcia jaki będzie najlepszy rower dla amatora z lekką nadwagą. Wstępny budżet na zakup roweru to około 3000 zł z wstępnych oględzin udało mi się znaleźć jedynie coś takiego https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/17902/test_crossowy_unibike_viper_2019?strona=3, ale nie wiem czy taki rower będzie dobry dla amatora oraz chciałbym poznać wasze propozycje rowerowe.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...