Skocz do zawartości

Opony do roweru miejskiego


Rekomendowane odpowiedzi

To zależy od kondycji Twojej lubej i sposobu używania biegów - tzn. czy umie  "majtać" biegami i czy ich używa i jakie ma długie ręce - każde z powyższych ma znaczenie.
Cruiser https://www.sklep-presto.pl/nice-bike-rower-miejski-damski-cruiser-d-classic-nice-bike-17-cali-5901750583230-1617301/ tego typu służy do statecznego i wygodnego przemieszczania się - sama zmiana opon niewiele da jeśli nie dopasujesz swojej roweru do swojej kobiety lub jej sposobu użytkowania roweru:
1. opony wbrew pozorom grubsze w tym rowerze służą jako prosty ale skuteczny amortyzator - tyle że trzeba dobrac odpowiednie cisnienie
2. 3 biegi to za mało aby jazda na czymś takim po mieście w płaskim terenie była optymalna - minimum 7 to skuteczna recepta na "brak siły i kondycji"
3. długie ramiona kierownicy czynią z tego rowerka "krowę" czyli pojazd o mocno ograniczonej skrętności i manewrowości - po prostu cruisery tak mają i tego nie zmienisz.
4. ten konkretnie rower NIE JEST Cruiserem z prawdziwego zdarzenia - to wyrób cuiseropodobny - po prostu najtańsze części czynią z niego cięzki klocek który wymaga co najmniej podwojenia wartości aby sprawował się jak ten https://www.electrabicycle.pl/produkt/electra-townie-balloon-7i-kawowy/ czyli klasyczny rower cruiser damka.
Kiedyś najprościej byłoby kupić https://m.romet.pl/Rower,RC300_D,10,480,621,13836,2014.html i pomalutku wymieniać części aby przy kwocie ok 1600-1700 zł (czyli za połowę ceny) powstał odpowiednik tej Electry.

Na bazie tego https://m.romet.pl/Rower,RC300_M,10,480,621,13837,2014.html (kupiony za 599 zł) po wymianie kół (głównie chodziło o wymianę tylnej planetarki z 3 na 7 biegową - taniej było kupić komplet kół za 500 zł z manetką i linką) i przełożeniu opon (te podstawowe to Big Apple 2,15 x 26 cali są w porządku) i zamiany na wygodne szerokie siodełko MOJA PANI NIE CHCE SŁYSZEĆ o jakimkolwiek  innym rowerze - nauczyła się zmieniać biegi i przewidywać tor jazdy, a opony pompuje tak aby wybierały nierówności - dostojne wygodne przemieszczanie się to idea cruisera w mieście.

Krótko - sama wymiana opon nic CI nie da bo masz za długa kierownice która czyni z tego roweru dostojnego "przemieszczacza" a nie zwinna kozice typu MTB z krótką kierownicą - musiałbyś zainwestować 2x tyle kasy co ten rower jest wart aby stał sie on przyjemniejszy w prowadzeniu.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Czemu w ogóle mielibyśmy się dokładniej zastanawiać nad tą decyzją? Ponieważ opony rowerowe są jedną z części, która najbardziej wpływa na naszą wygodę i szybkość jazdy. W końcu to właśnie one są naszym punktem styczności z podłożem. 

Zmiana opon potrafi kompletnie odmienić nasz rower, na lepsze albo na gorsze i właśnie dlatego powinniśmy dokładnie przeanalizować możliwe opcje i wybrać jak najlepszą. Dodatkowo, jeżeli budujesz np. lekki rower miejski, jest to część, na której potencjalnie możesz oszczędzić dużo wagi.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...