Skocz do zawartości

Rower szosowy/gravel do 3000 - Triban RC 500 - rozmiar?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

wiem, że jest kilka wątków o Tribanie RC 500 jednakże mam nieco inne pytanie. Przymierzam się do zakupu tego roweru i zastanawiam się nad rozmiarówką. Niestety nie mogę go przymierzyć, bo jest niedostępny w sklepach promieniu 200km - zostaje zakup online (wolałbym nie no ale...).  Długość mojej nogi to 80 cm przy wzroście 175 cm. Zgodnie a artykułem rowerowych Porad: 
https://roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej/ - powinienem szukać ramy o rozmiarze 53. Zgodnie z tabela Decathlonu dla mojego wzrostu - rozmiar M wzaględem wzrostu a względem długości noi to XL (długość rury podsiodłowej 53 cm) : https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8502354.html.

I tutaj pytanie, ponieważ kilka lat wstecz kupiłem Krossa Evado 5.0 w rozmiarze M (19''): https://www.kross.pl/pl/cross/evado-5-0, który okazał się za duży. Wg tabeli Rowerowych porad to rozmiar o wiele za mały dla mnie i powinienem brać 20''.... No i zgłupiałem. 

Będę wdzięczny za wskazówki, pytam bo nie chcę znów kupić roweru, który będzie stał zamiast jeździć. Przetestować niestety nie mam jak, pomijając, że prawdziwy test to przejechanie rowerem co najmniej kilkudziesięciu kilometrów, który nie wchodzi tutaj w grę.

 

Z góry dzięki za pomoc i wszelkie wskazówki.

Pzdr,

Łukasz

 

Odnośnik do komentarza

53 powinno być dobre. Jesteś bliżej standardowego rozmiaru 54 a ciut dalej od 52. Ale oba będą dobre. Standardowo M to 54 a S to 52. S/52 będzie dobry na wysokość a M/54 na długość. Na S/52 może zajść potrzeba wydłużenia wspornika kierownicy. A M/54 będzie raczej dobry ale wyjątkowo może zajść potrzeba jego skrócenia. Jeśli chcesz bardziej wyprostowaną sylwetkę i /lub więcej jazdy w terenie 52. Bardziej sportową i /lub więcej jazdy na szosie 54.

Poproś Łukasza żeby wrzucił te tabelki do śmietnika i już z niego nie wyciągał. W rowerach MTB/cross odpowiednim rozmiarem dla Ciebie jest 17,5 cala.

Odnośnik do komentarza

Z tym przymierzaniem to mam kiepskie doświadczenia. Kupiłem raz szosę w Decathlonie M, 53 (kiedyś takie były). Przejechałem się 50 km i uznałem że za mała. Wymieniłem na L, 55. Po paru latach kombinowania z pozycją okazało się że jednak była za duża. Trzeba było kupić M i wydłużyć mostek. Jak przeczytałem tonę artykułów i przejechałem 100 tys km to teraz wiem że najlepsze dopasowanie można uzyskać przez kalkulator online a nie przez jazdę próbną czy przemierzenie się w sklepie. Szosa najlepiej się sprawuje jak ma długi wspornik kierownicy. Wtedy jest najbardziej stabilna. Ja w mojej szosie endurance mam górną rurę 54,8. I jest 1,5 cm za długa, więc musze mieć trochę krótszy wspornik kierownicy. Ale mam takie proporcje że mam długie nogi i krótszy tułów. 175/86. Więc jak ktoś ma dłuższy tułów a krótsze nogi to 54 może być dobre. Natomiast w terenie krótszym rowerem łatwiej manewrować.

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

... jednak wziąłem XL gdyż mam numer płetwy 46' i haczyłem stopą o przednią oponę na L-ce. Jednak różnica długości główki ramy była dość znaczna.  Zobaczymy jak to wyjdzie na drodze. Rower mam do odbioru w końcu tygodnia. Przymierzałem się na eLce  520 i XL 120. Wiem, że to trochę inne rowery ale geometria ramy podobno taka sama z tym że w 120 tylny trójkąt jest trochę inny. Zobaczymy ?  Na pewno będzie trzeba maksymalnie obniżyć mostek. No taką mam budowę, długie nogi i łapy za to krótki tułów. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam. Łukasz 

Odnośnik do komentarza

Haczenie w spoczynku nie ma żadnego znaczenia. W czasie jazdy nie występuje. Mój młody 181 wzrostu, przekrok 90, stopa 46, przechodzi właśnie z 56 na 54. Mi ze stopą 43 też się zdarza haczyć o koło w moje wyścigowej szosie w spoczynku. Wybór XL jest IMO kompletną bzdurą o czym się za jakiś czas przekonasz. Wchodziłby w grę dla kogos, który ma długi tułów i krótki przekrok. A Ty masz proporcje jak mój młody, dla którego rower 56 był do ścigania za długi.

Odnośnik do komentarza

Bardzo możliwe. ? Dlatego uzgodniliśmy w sklepie, że gdyby rower okazał się jednak za duży to wymienimy na L. Zawsze lepiej schodzić z numeru wyżej bo jest wtedy jakieś odniesienie. Jak będzie za duży to będzie wiadomo, a przy L-ce nie wiadomo czy za mały bo nie ma odniesienia. Na L-ce wydawało mi się że uderzę kolanami o kierownicę, być może to też kwestia przyzwyczajenia do innego roweru.  Zmierzyłem w sklepie długość rury podsiodłowej która w L-ce ma 52 cm, a XL ma około 54 cm,  różnica nieduża, choć trzeba też brać pod uwagę długość główki ramy. Akurat w XL jak obniżymy mostek o 3 cm to wysokość będzie jak w L. Zobaczymy. ?  

 

Oczywiście haczenie w czasie jazdy po sklepie było.

 

Na XL-ce RC500 chwilkę pojeździłem dzięki uprzejmości klienta który odbierał zamówiony wcześniej rower. Szkoda że w sklepie nie mieli ani L-ki ani XL-ki RC500 do przymierzenia i potestowania, za to prześmigałem sobie 520-tką i 120-tką po całym sklepie bo nie było ruchu. ?   

L pewnie lepsza dla mnie do manewrowania, ogólnie i w terenie ale mi potrzebna szosa do natłuczenia km, nie koniecznie do ścigania się. 

triban_rc500.jpg

Odnośnik do komentarza

Kupując mojego tribana 520 2 lata temu tak samo myślałem i kupiłem L przy 178. Powinienem kupić M. Ratowałem się zmniejszeniem mostku z 110 na 80 z ujemnym kątem. Obecnie Kierownicę mam dokładnie tam, gdzie by była w M. W takim ustawieniu zdecydowanie przyjemniej się tłucze kilometry. Na standardowym mostku byłem bardzo wyciągnięty, nie mogłem się tak schronić przed wiatrem itp. Może u Ciebie to też będzie ostatecznie wyjście? Zachowasz większą odległość kół przy identycznej geometrii co w M. Mostek 80 vs 110 jest zdecydowanie bardziej nerwowy.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli kalkulator wyliczył Ci górną rurę 64 cm to dodaj tej adres do listy zbanowanych i nigdy go więcej nie otwieraj ? Powątpiewam też w kierownicę 44. Mam 116 w klacie i jeżdżę na 42 co zostało uzgodnione z bardzo doświadczonym bike fitterem.

Znam tylko jeden kalkulator, który wypluł wyniki niemal zgodne z tym co zostało zrobione w moim przypadku jeśli chodzi o bike fitting. Jest to Competitive Cyclist Bike Calculator. Przez rodo/srodo nie jest niby dostępny z Europy. Instalujesz np. na tablecie i telefonie darmowy SuperVPN na Androida, wybierasz logowanie przez VPN w USA lub Kanadzie i za chwilę masz dostęp. Więc jeśli chcesz się pomierzyć to tam. Ponieważ masz w zasadzie takie same proporcje, jak mój syn, to na podstawie kilkunastu lat jazdy na szosie i spotkań z fitterami, zawodowcami, itd, nie potrzebuje żadnych kalkulatorów żeby wiedzieć że potrzebujesz rower wysoki i krótki. Optymalny byłby taki co jest XL na wysokość i M na długość. Takie są robione tylko do jazdy na torze. Wysokość roweru czyli tzw. stack przy compactowych ramach nie jest za bardzo istotna. Można kupić bardzo długą sztycę podsiodłową i nie będzie  źle. Natomiast długość roweru czyli tzw. reach jest kluczowa. W Twoim przypadku sądzę że będziesz musiał mieć mostek 75mm co upośledzi sterowność roweru. Zapewne wskazany przeze mnie kalkulator to pokaże. W rowerze mniejszym być może z kolei trzeba będzie podnieść kierownicę do góry, jeśli chcesz mieć komfort albo masz małą elastycznosć kręgosłupa i mięśni dwugłowych ud. Najprościej za pomocą mostka o dodatnim kącie nachylenia.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...