Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kmalcherczyk

[Modyfikacja] Kross Hexagon 6.0

Polecane posty

Cześć,

Chciałbym Was prosić o porady co warto zmienić w moim rowerze. Trasy jakie wykonuje to 70% asfalt / 30% lasy. Główne cechy które mnie interesują to komfort jazdy, cisza pracy roweru, zmniejszenie wagi do min.

Specyfikacja roweru: https://www.kross.pl/pl/2018/mtb/hexagon-6-0

Moje pomysły na tą chwilę to zmiana kasety na 3x9, zmiana łańcucha, zmiana gripów.

Liczę na wasze pomysły, co warto zmienić, jeśli nawet zmiana samej opony czy dętki miałaby wpływ na komfort lub ciszę to oczywiście też chciałbym takich rad. Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i prace wykona mi zaprzyjaźniony serwis ale najpierw jest dla mnie ważne zdanie profesjonalistów a części rower ma na tyle że na pewno Kross na czymś przyoszczędzą.

 

Z góry dziękuję, Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podstawa podstawowa w rowerze MTB wykorzystywanym do jazdy ASFALTEM i przy okazji "polesie" to zmiana opona na semislicki lub z bardzo drobnym bieżnikiem z wyższej klasy gumą np. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-double-fighter-iii-pd3446/ - poczujesz przede wszystkim "lekkośc jazdy" mimo sporej masy roweru - opony z klockami sa zazwyczaj "oporne" na szosę i ich zmiana to podstawa.

O ile nie wystarczy Ci efekt "lżejszej jazdy" szosowej to druga rzeczą jest wyczyszczenie mechanizmów zmiany biegó lub przynajmniej naoliwienie łańcucha, przecieranie lag aby amor chodził płynnie i blokowanie amora na czas jazdy po szosie i odblokowywanie na czas jazdy po lesie.

Kolejna rzeczą grzebania to czyszczenie linek ew. wymiana pancerzy na nowe - poczucie "lekkości zmian" będzie kolejnym "wrażeniem" sprawiającym że lepiej jedziesz ...

"Ciężka" kosztowo wymiana osprzętu to ostateczność kiedy powyższe nie przynoszą zmian - oczywiście zużyte elementy serwisuje się w odpowiednim czasie i to rozumie się samo przez się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci za odpowiedź.

Właśnie myślałem nad zmianą opon bo już przeglądałem inne tematy i też doszedłem do tego wniosku. Akurat ja znalazłem takie: 
https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-mezcal-pd5857/?v_Id=98796
Ale twoja przynajmniej wizualnie wyglądają lepiej 🙂 Ale jest chyba znacznie cięższa.

Jeśli chodzi o wyczyszczenie mechanizmów i naoliwienie łańcucha to oczywiście staram się to robić regularnie. Obok blokady amora mam jeszcze "chyba" szybkość odskoku amora (nie wiem jak fachowo się to nazywa) twoim zdaniem jak powinno to być ustawione? Bardziej +/-

Zmianę kasety w takim razie sobie daruje na razie, a sam łańcuch jeśli ma dopiero rok, jest warto wymienić czy nie odczuję tutaj różnicy?

Aby podnieść komfort jazdy chciałbym wymienić pedały/siodełko, ewentualnie sztyce podsiodłową na lżejszą oraz uchwyty na ESI Chunky. Jakie byś zaproponował ewentualnie siodełko/pedały i sztyce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciężar opon w rowerze który sam z siebie waży 14 kg i z Tobą 100 kg nie ma znaczenia - uwierz bo pytasz a sam nie sprawdzisz że dla rekreacyjnej jazdy istotne sa jedynie "grube szczegóły" czyli w przypadku opon brak klocków które po asfalcie "chrupią i klekoczą" a na drobnym bieżniku słyszysz "bzyczenie" szybko po sobie nakładających się mikroklocuszków - poza tym dobra guma to szersza teoria a chodzi o mniejszą histerezę strat  czyli po Kowalskiemu lekkość jazdy.
O oponach i ich wpływie na jazdę (wygodę, szybkość, odczucia, realia, emocje i inne) napisano wiele - Ci którzy "wchodzą" w temat zazwyczaj wierzą w utarte mity i robią "rybę" gdy ktoś im powie co i jak oni na wiarę to zrobią i ... o dziwo działa toto dobrze - czyli można bez teorii ale trzeba trafić na kogoś kto albo zęby zjadł albo przynajmniej ... uwierzył innym ;) - no bo po 157 razie tłumaczenia co i jak pojawia się kolejny kowalski jak żaba z trawy i pyta o to samo nie czytając co kiedyś napisano to się 3 noże w kieszeni otwierają ...

Regulacja naciągu sprężyny to się nazywa - teoretycznie powinno być takie że jak siadasz to się powinno ugiąć wstępnie bez teoretyzowania na 30% skoku - potem się reguluje plus/minus zależnie od stylu jazdy i terenu.
Dodatkowo ważne jest ciśnienie w kołach - nie beton nie flak a coś pośrodku - na to tez sa dokładne obliczenia ile trzeba na początek a potem się ustawia drobnym plus i minus.

Łańcucha póki co nie ruszaj - amatorzy zazwyczaj jeżdżą 2-3 sezony (1500-2000 km/rocznie max) zanim wymienią.

Pedały w zasadzie nie maja wiele wspólnego z komfortem przy rekreacyjnej jeździe - ja mam SPD i dla mnie komfort polega na "niespadywaniu" podczas szybkiego kręcenia plus moga dokładnie trzyma pozycję jaka została precyzyjnie ustawiona - ma to już znaczenie przy 40-60 km jeździe dziennie (przy 3h jazdy na jedną nogę  przypada ok. 15-16 tys.obrotów co przy sztywno ustawionej stopie ma ogromne znaczenie dla boleć albo nie boleć) - dla platformówek moim zdaniem nie ma to znaczenia - można dać szersze, z pinami aby noga nie uślizgiwała ale to już fanaberie pod konkretne potrzeby.

Gripy - rower MTB kojarzy sie ze zmienna praca rą a nie stałym wielogodzinnym utrzymywaniem jednej pozycji nadgarstków - ja mam takie coś  https://allegro.pl/oferta/chwyty-gripy-piankowe-kross-foam-lekkie-127-mm-7809385818 i działa od 5 lat (wymieniam co 2 lata).

Sztyca - po co wymieniać? gdybyś jeździł na turystyku poleciłbym CI to https://www.centrumrowerowe.pl/wspornik-siodla-sr-suntour-sp12-ncx-pd15885/ ale do MTB to sie nie nadaje.

CO zaś do siodła - tu nie pomogę bo każda doopa jest inna, a kilka lat temu zmieniłem koncepcje jazdy na "wywrotową" i nie jestem w kwestii klasycznej "doopowygody" ekspertem - wygodniejszej pozycji od mojej nie ma - ale to jest kwestia zmian w mózgu a nie dopasowania doopy do siodełka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedź. W takim razie wymienie oponki, siodełko na jakieś fajne wygodne dopasowane do mnie i gripy pojeżdżę w tym roku i jak coś nie będzie pasować to będziemy myśleć. Super! Takiej odpowiedzi oczekiwałem 🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...