Dymitr Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Witam jestem nowicjuszem na tym forum , wiec od razu przepraszam za ewentualne głupie pytania ? bo jestem w temacie rowerów zielony jak piękna wiosenna trawa ? . Opiszę sytuację żeby szanowne koledzy mieli pojęcie o co mi chodzi. Ponad rok temu kupiłem sobie rower Climber MTB 29 cali (osprzęt Shimano Acera) ,kupowałem go z przeznaczeniem na zwykłe treningi ( jestem wysokogórskim zaawansowanym (chyba) turystą ? ) ale wciągnęło mnie to śmiganie po górkach,ścieżkach i trasach . Czym więcej śmigałem tym bardziej mnie to wciągało . Przekroczenie granicy 100 km przyszło niespodziewanie szybko . Teraz 130-150 km to normalna trasa . Również czym więcej jeździłem tym bardziej rozumiałem swój Rower i jego osprzęt . Doszedłem do wniosku że Acera mi już przestała wystarczać , potrzebuję bardziej precyzyjnego i zaawansowanego osprzętu.Pogrzebałem w necie i mi w oko wpadł osprzęt Shimano Deore M6000 ,zdaje mi się że to dla mojego obecnego poziomu optymalne rozwiązanie ( planuję bardziej długie trasy , może jakieś zawody, jednym słowem dużo kilometrów) .W związku z powyższym moje pytania: 1. Czy się da w tym moim rowerze wywalić całą Acere i zamontować od podstaw cały osprzęt Deore M6000 ( korba 2x10 z kasetą 10 ). 2. Czy mogę zostawić stare tarczy i stare piasty ( jak nie to dlaczego ). Również będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady i wskazówki, w tym z wykazem osprzętu który polecacie do zamontowania. Z Góry dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Zacznijmy od tego, że Climber to był bardzo przeciętny rower klasy "TESCO" za 1000 zł więc skrojony bardziej pod ekonomię zakupu niż dla przyjemności jazdy. Kwestia czy chcesz dokładać i ile i zależy czy chcesz etapami czy na jeden raz - przykładowo: 1. https://www.cyklomania.pl/shimano-grupa-deore-m6000-2x10rz,id9586.html - tyle kosztuje pełna grupa wersja podstawowa 2. wkładanie osprzętu 2x lepszego do ramy za 300 zł ... mija się z sensem - sztuka dla sztuki 3. jak masz zajawę na dłubanie, znasz sie na rowerach co najmniej dobrze że owo dłubanie nie przysporzy Ci siwych włosów i straty czasu na dochodzenie co do czego i nie boisz się wyzwań to ... rób co chcesz i uważasz ;) Wszyscy normalni doradzą Ci - kup nowego 29-era ... @jajacki wskażą Ci swoich faworytów, a ja niezmiennie póki są dostępne na rynku https://trekking24.pl/pl/romet-2018/2368-rower-mtb-romet-mustang-29-1-2018-czarno-bialy-5907782720094.html Odnośnik do komentarza
Dymitr Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Szanowny kolega Mociumpel ja doskonale wiem jaki rower mam i z jakiej półki , rower kupiłem z drugiej ręki o wiele taniej niż 1000 zł , ale mimo to dokładnie sprawdziłem co kupuję ( dużo czytałem na forach opinie) , z tego co pamiętam ma dobrą ramę aluminiową robioną w Niemczech a składali go w Polsce,również na forach piszą że z tych rowerów co sprzedają/sprzedawali w marketach ten miał niezłą kompletację jak za tą kasę ( mam opony Continental MountainKing 2.2 i widelec XCT SR SUNTOUR ) ale mniejsza z tym . Wróćmy do sedna sprawy . Zamierzam kupić właśnie od razu całą grupę Deore M6000 (ewentualnie to co jest w grupie pojedynczo ) ,ponawiam pytanie jak wyżej i uniżenie proszę nie dawać takich rad jak kup nowy,wyrzuć ,nie ma sensu .Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Dostałeś 3 wskazówki z czego druga była pół na pół a Ty żeś akurat wyciągnął najgorszy opaczny wniosek - rób co uważasz i takie było motto wskazówek. A dlaczego? bo nikt bez drobiny fanatyzmu i ciekawości nie pcha się w takie kombinacje jakie chcesz zrobić Ty - ja tylko wskazałem pewien nonsens wynikający z pchania sporej kasy pełnogrupowego Deore w ramę za psie pieniądze ... Rozumiem pasję i zdrowy fanatyzm, ale tego nie trzeba potwierdzać na forach (moją opinie usłyszałeś) tylko włazi się do szafy ze sprzętem dłubie i pokazuje owoc Twojej pracy - wtedy ma to sens - a nie utwierdzać się na forum, skoro decyzje już podjąłeś - w tym akurat sensu nie widzę. Odnośnik do komentarza
Dymitr Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Może inaczej ,ja po prostu nie wiem czy Deore M6000 będzie pasować do mojej ramy i pytam czy jest w ogóle możliwość techniczna takiego przełożenia a nie pytam o sens bo tak jak słusznie zauważyłeś decyzje już podjąłem ale boję się to kupować bo nie wiem czy będzie pasować i dlatego pytam . Piszesz o ramie za psię pieniądze ,więc mam jeszcze jedno pytanie zakładając że kupuję czystą taką samą ramę powiedzmy Kross,Romet,KTM czy Climber czym tę ramy się różnią oprócz ceny ? mają inne średnicy otworów? wymiary ? inne aluminium? etc. czy do każdej z nich będzie pasować powiedzmy korba Deore 2x10 ? Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Trzeba byłoby przyjrzeć sie specyfikacji starego Climbera - to konstrukcja sprzed 2-3 lat z tego co zdołałem wywnioskować po archiwach allegro - ot taki pomykacz którego przydusiłes powyżej tego do czego był przeznaczony. Konstrukcje makrokeszowe do 1000 zł nie są raczej wyszukanym konstrukcyjnie ani materiałowo wyrobem rowerowym - nie znam nikogo ze znajomych kto podejmowałby sie takich wynalazków jaki chcesz zrobic Ty - na https://www.forumrowerowe.org jest kilka działó gdzie pasjonaci dziergaja znacznie dziwniejsze kombinacje niz Twój pomysł - od druciarstwa przez mega wypasy jak XTR do ram za psie pieniądze przy czym raczej zaczyna sie od prezentacji swojego wynalazka niż od pytań - po prostu duża część ludzi "nie widzi" takich kombinacji biorąc je za pomysł jakiegoś nawiedzonego. Co innego pokaz gotowca - wtedy widac ile pracy i dbałość w każdy detal ktoś włożył - wtedy za OWOC szacun sie należy - za pomysły - tak sobie ... Ja akurat nie wiem czy Deorka pasowałaby do Twojej ramy ale to akurat nie jest problem - niezależnie od rodzaju jak jest zbudowana mufa suportu czy amora czy każda inna część https://roweroweporady.pl/budowa-roweru-podstawowe-czesci/ zawsze idzie nabić część pośrednią i zrobić to co się chce - jedyna rzecz która może byc problematyczna to widelec pod taperowane ramy - Tobie akurat to nie grozi bo nie sądze abys pchał sie w DOBRY najtańszy widelec w cenie minimum 600-700 zł - ta część stanowi tak po prawdzie najdroższe i najbardziej skuteczne usprawnienie roweru - reszta to jak zamiana jedzenia ręką do jedzenia widelcem łyżka i nożem - jest po prostu kulturalniej. Poza tym większość producentów "robiąc rowery" na deorkach mocno podnosi każde walory swoich hardtaili (w tym również jakość samej ramy jako budulca i szkieletu) - pełna Deorka to widelec co najmniej klasy powietrze i cena minimum 700-800 zł bo wtedy taka pełna grupa w dobrej ramie to koszt minimum 3000 zł - stąd mała szydera z mojej strony - nie znając producenta ramy oraz jakości materiału pakowanie drogiego osprzętu plus dobrej klasy sprzętu to jak tuning malucha w skórze - o ile do sportu korzystając z blachy jakoś ujdzie (tam nie liczy sie uroda a osiągi - ale sportowy maluch to ... tylko z nazwy zostaje). Odnośnik do komentarza
Dymitr Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Bardzo dziękuję za naukę :) nie rozumiem wielu rzeczy więc cały czas będę pytał . Ja chyba dobrze pojmuję że rozmiar korby u mnie 175 mm ,czym się różni 34-24 od 36-26 i 38-28 i tak samo kasety 32,34,36 ? Dziękuję. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Nawet jak ktoś wsadzi silnik od Mazdy do Trabanta to nadal będzie Trabantem. Osprzęt powininen pasować ale jest przewidziany pod w miarę normalny rower a nie makrokesz, wiec nie ma żadnych gwarancji. XCT to atrapa amortyzatora warta 50 zł w porywach. Całe Deore będzie kosztować pewnie z linkami i pancerzami z 800 zł. Może lepiej kupić już używkę na Deore która ma normalną ramę i amortyzator a nie atrapę? Oczywiście można bawić się w druciarstwo tylko sens znikomy. Ten Climber wart ok. 500. Dołożysz jeszcze 200 i za 1500 idzie kupić całkiem niezłą używkę. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Jesli masz rame w dobrym stanie wymieniaj sukcesywnie na max alivio - jest znośnie tanie a precyzja pracy "klikalnie" lepsza od Acery. CO zas do głównej części czyli amora - przeserwisuj to co masz i "dognij jego żywota" w tym roku - co na przyszły poniżej. Podpowiem inne rozwiązanie - jak mi padło na mózg aby zmienić totalnie sens jazdy rowerem wziąłem sobie kredyt na rok (nie to że nie było stać gotówką ale "mięcej" głowa łykneła to co sprawiło, że dzisiaj jestem wywrotowcem) aby pospawac i poskładać swoje obecne dziwadło - uknuj sobie samemu to co chcesz, poradzimy (najlepiej coś w przedziale 2500-3000+ ) i wtedy będziesz miał bardzo przyzwoity rower ... w przyszłym roku ;) kupiony w grudniu kiedy ceny są niskie i czas zakupów dobry - a potem będziesz zrzucał miesięcznie po 250 zł WIDZĄC jakość współpracy dobrze dobranych elementów rowerowych w przyzwoitej cenie ;) Taka rada od mistrza uslizgów bocznych zwanych szlifami ;) - rowerowych ... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 Nic bym nie inwestował. Też miałem takiego strucla, zimówkę na XCT i Acera. Włożyłem Alivio i nadal był struclem. Szkoda kasy. Odnośnik do komentarza
Dymitr Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 rower i tak będę przerabiał zimą więc czas na rozmysły mam :) na pewno nie będę kupował gotowca a będę składał :) piszecie o struclach i normalnych rowerach wyjaśnijcie na czym polega różnica. Czy nie jest tak że ktoś ma rower za 10000 tylko dla tego że go stać albo przede wszystkim że go stać a w starciu na trasie przy dłuuugim podjeździe (uwielbiam)pod górkę przegra powiedzmy z takim Climberem bo osoba na struclu lepiej pedałuję ? Mały przykład z innej beczki u ludzi chodzących po Górach jest powiedzonko - szpej sam na Górę nie wejdzie ,widziałem na Montblanie alpinistów ubranych w markę Simond z Dechatlonu ( czyli strucla z marketu) które zostawili daleko w tyle "fachowców" ubranych w absolutnie górną półkę czyli TNF i Mammut >Może i w rowerach tak samo ? Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 To nie o to chodzi że nie "doceniamy" ludzi mających "parę" w nogach tyle tylko że jeśli jest możliwość obejścia tylnymi drzwiami problemów i ułatwienie komuś podjęcia decyzji to ma sens nawet sprzedanie kopa i pokazanie jak to się robi prawidłowo - chodzi o zmianę podejścia na wygodniejsze - podam CI inny przykład - moi rodzice namiętnie uprawiają ogródek i lepią tam marchewkę, ziemniaki, ogórki czy teraz truskawki - widzę ile pracy wkładają aby wyrosło toto ładne i dorodne i nie krzywe - kiedy zdroworozsądkowo podsumować ich pracę to robią to bez sensu - kiedy ziemniaki kosztują kilka złotych za kg a truskawki niewiele więcej ... Na pytanie po co - odpowiedź brzmi: bo lubią sobie pogrzebać w ziemi a oni czują się przez to sprawni i mają sens życia ;) Tak więc nie opowiadaj banialuków, że nie wiemy co masz na myśli i nie rozumiemy potrzeby grzebania w różnym celu - powrócę do pierwszej mojej odpowiedzi - jeśli masz zajawkę zrób to ;) - prościej jest kupić naprawdę dobry sprzęt i potem do niego dokładać - bo tak jest taniej prościej i ... łatwiej ;) Poza tym jeśli się nie znasz na "robieniu roweru" a szukasz wiedzy to tym bardziej zalecam lepszy rower kupić bo kupując części możesz ... się nadziać na coś czego może nie ogarniesz od razu i będziesz psioczył ... A opowiadanie o kolarzu zawodowcu który lata szybciej po górach w swoim nowym samolocie niż najszybszy pieszy to ... nie na temat jest ;) Co zaś do posiadania drogich rowerów - w większości to ambicja jest niz realne umiejętności - w okolicach 3 tysi rower jest już dobry na tyle że można go nazwać ROWER-em - ma dobrze spasowane pod tę cenę części i dodatkowo kosztuje to mniej niż składane to samo przez Ciebie. fachowcy powiedzą że bardzo dobra węglowa szosa to koszt ok. 8-10 tysi a ja powiem że podobny do szosy inny rodzaj roweru też węglowy i do tego amortyzowany to koszt 4,8 tysiąca dolarów - przy czym o niebo wygodniejszy a podobnie jeśli nie ciut szybszy - stąd kwestia kosztów to pojęcie względne i bardzo śliskie ... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 To jak szybko kto jeździ i na czym nie ma żadnego znaczenia w tej dyskusji. Nie deprecjonuję tego roweru z powodu ceny tylko z powodu tego z czego się składa. Masz rower na najtańszej, bardzo ciężkiej ramie którą skośni sprzedają w hurcie za 10-15 USD, kołach kowadłach, beznadziejnych piastach, najtańszych ciężkich kierownicach i sztycach podsiodłowych. Po prostu lepsze rowery mają lepsze wszystko. Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 Ale tak, prawdopodnie włożysz tam Deore, ale czy będą potrzebne jakieś przejściówki, czy piasta jest ok - tego Ci nie powiemy, a działanie metodą prób może przynieść dodatkowe koszty. 12 godzin temu, Dymitr napisał: czym się różni 34-24 od 36-26 i 38-28 i tak samo kasety 32,34,36 34-24 czy 36-26 to liczba zębów na zębatkach korby. Im mniej tym lżej (wolniej) się jedzie, im więcej tym ciężej się pedałuje i szybciej jedzie. W przypadku kasety te liczby mówią o ilościach zębów na poszczególnych zębatkach. Odnośnik do komentarza
Dymitr Opublikowano 10 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 wszystkim bardzo dziękuję za pomoc, już trochę wiem co i jak , po namyśle zmieniłem plany i tak jak radzi Mociumpel założę Alivio pośmigam i zacznę się rozglądać za w miarę prawdziwym rowerem ,dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się