Skocz do zawartości

Giant Roam vs Giant Talon


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.06.2019 o 23:21, jajacek napisał(a):

Jeśli chodzi o wagę to nie ma takiej możliwości że Kross za 2000 z amortyzatorem i napędem 2x na kołach 29 ważył 12,5. Chyba że na ich stronie. Taki strucel na kołach 29, przeciętnej ramie alu jaką dają w tej cenie ważącą 2,2 kg, atrapie amora Suntour XCT/XCM ważącej blisko 3kg, kołach kowadłach i kiepskim osprzęcie, waży zwykle pomiędzy 14,5 a 15 kg. Rowery ważące 12kg kosztują zwykle od 4k w górę.

https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/1775/kross_level_a6_cze_s_c_trzecia_testu

Kross był na 26 więc rzeczywiście miał 12,5kg ? Moja waga pokazuje 11,5 ale  zaniża o ok. 1kg, natomiast czuć, że jest lekki. 

Skoro Cube ma rekreacyjną geometrię, to jest taka marka, która słynie z bardziej sportowej geometrii? 

Co rozważam do kupienia na jesień tak żeby na jakieś ewentualne promocje się załapać, jak nie to przyszłoroczne modele (kiedy nowe najlepiej kupować, zaraz po premierze czy wczesna/późna zima a może na wiosnę?)

Scott Aspect 910 - jeździłem dzisiaj na Scale i Aspect, Scale ma chyba bardziej leżącą pozycję co mi bardziej pasuje ale nie ma mocowań na bagażnik więc odpada ale myślę, że to kwestia mostka, który różni się między tymi modelami. https://www.wysepka.pl/rowery-gorskie/3565-159-rower-gorski-scott-aspect-910-black-bronze.html#/1-rozmiar-s

Ghost Kato 7.9 https://www.bikester.pl/ghost-kato-79-al-29-mtb-hardtail-czerwony-884187.html

Rockridery z Decathlonu odpadają, bo wszystkie mają napęd 1x

Giant Talon, czy jednak Giant uchodzi za badziewną markę w porównaniu do innych? https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29-1--ge--2019

Do Cube'a attention i tak się przymierzę, może mi podpasuje https://cube.pl/2019/rowery/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-sl-blacknwhite-2019/

Rowery, do których nie mogę się przymierzyć w Trójmieście odpadają i przypominam, że po zakupie zakładam Continental Double Fighter albo odpowiednik, jakieś jeszcze modele proponujecie pod rozwagę?

 

Odnośnik do komentarza

No ja dzisiaj jeździłem na giancie talon 1 ge na 29 rozmiar M. Powiem szczerze, że to fajny rower. Mocowania na bagażnik ma. Gwarancja wieczysta na ramę jest (ogólnie intersport udziela rocznej gwarancji - słowa gościa z obsługi). Korba na 3 blaty też się melduje na miejscu. Powiem szczerze już miałem brać, jednak nieoczekiwanie pojawiła się klęska urodzaju... ponieważ mam możliwość zakupienia: Treka XCaliber 8 za ok 3500-3600 no i chyba ulegnę, dołożę i skuszę się na tego treka... on też ma mocowania i generalnie różni się trochę osprzętem (mnie razi trochę korba z 2 blatami 36-22T)...

 

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza

Może już mniej w temacie wyboru roweru ale jednak dalej w kwestii uniwersalnego MTB do dojazdów do pracy/ jakieś szutry leśne.

Przeglądam sobie różne opony i tak się zastanawiam czy rzeczywiście opona smart sam będzie miała praktycznie taką samą charakterystykę jazdy, głównie chodzi mi o opory toczenia jak np. Marathon GT tour ??

Po wyglądzie bieżnika nic na to nie wskazuje, ale parametry ... ?  
(pomijam oczywiście szerokość opony i wbite ciśnienie) 

smart sam
Marathon GT tour


Zastanawiam się nad zmianą opon fabrycznych smart sam 28x2,25 na coś do codziennych dojazdów do pracy, a nawet może ścieżkami szutrowymi itp.
czy jest sens zmieniać na marathon tour GT 28x1,75 czy smart sam 28x1,6 ?

Odnośnik do komentarza

Opory toczenie nie zalezą tylko od bieznika, ale i od twardosci gumy. Zresztą jak się przyjrzysz to Smart Sam ma na środku niskie gęsto upakowane klocki, dzięki temu opory toczenia ma stosunkowo niewielkie. GT Tour jest ciężką (ponad 1 kg) oponą przeznaczoną raczej na wyprawy niż do codziennej jazdy.  Priorytetem jest ochrona przed przebiciem i odporność na zużycie. Odbywa się to kosztem wagi i ceny. Jak chcesz opony o minimalnych oporach toczenia, to jedne z najlepszych pod tym względem są Schwalbe G-one Speed i wcale niekoniecznie z tych wąskich, tylko wersja 29x2,35 z wagą 440g. Minusem jest wysoka cena, mała odporność na zużycie i mała odporność na przebicia.  Akurat Smart Sam jest dobrym średniakiem który przy niskiej cenie daje przyzwoite parametry.  

Inna sprawa, że zupełnie nie widzę sensu kupowania roweru MTB i zakładania do niego opon 1,6.  Jak chcesz jeździć tylko do pracy plus szutry, las, to spokojnie wystarczy cross czy nawet fitness ze sztywnym widelcem (ostatnia opcja pozwala obniżyć wagę roweru o jakieś 2 kg) .

Odnośnik do komentarza
W dniu 1.07.2019 o 21:49, pepe napisał(a):

Opory toczenie nie zalezą tylko od bieznika, ale i od twardosci gumy. Zresztą jak się przyjrzysz to Smart Sam ma na środku niskie gęsto upakowane klocki, dzięki temu opory toczenia ma stosunkowo niewielkie. GT Tour jest ciężką (ponad 1 kg) oponą przeznaczoną raczej na wyprawy niż do codziennej jazdy.  Priorytetem jest ochrona przed przebiciem i odporność na zużycie. Odbywa się to kosztem wagi i ceny. Jak chcesz opony o minimalnych oporach toczenia, to jedne z najlepszych pod tym względem są Schwalbe G-one Speed (https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/schwalbe-g-one-speed.html) i wcale niekoniecznie z tych wąskich, tylko wersja 29x2,35 z wagą 440g. Minusem jest wysoka cena, mała odporność na zużycie i mała odporność na przebicia.  Akurat Smart Sam jest dobrym średniakiem który przy niskiej cenie daje przyzwoite parametry.  

Dzięki za wyjaśnienia i przykłady.
Nie to że chcę tam wkładać maksymalnie wąskie i lekkie opony dla zdobycia nie wiadomo jakich osiągów. 
Zdziwiłem się że smart samy przy jakby nie było agresywnym bieżniku mają podobne parametry jazdy do dużo mniej agresywnych marathon'ów.
Nie mam doświadczenia z zbyt wieloma oponami a ze schwalbe to na razie żadnego. Dopiero będę testował ?

W dniu 1.07.2019 o 21:49, pepe napisał(a):

Inna sprawa, że zupełnie nie widzę sensu kupowania roweru MTB i zakładania do niego opon 1,6.  Jak chcesz jeździć tylko do pracy plus szutry, las, to spokojnie wystarczy cross czy nawet fitness ze sztywnym widelcem (ostatnia opcja pozwala obniżyć wagę roweru o jakieś 2 kg) .

Może 1,6 to przesada. Ale np 1,8 + błotniki.
Na samym zbijaniu wagi też mi bardzo nie zależy. bo ma to niewielkie znaczenie przy mojej wadze (do  95 kg) i założeniu że raczej często coś tam na nim i tak będzie wożone.

Sęk w tym że nie tylko do pracy, las i szutrówki.  Ale powiedzmy że pon-pt. tak będzie głównie użytkowany. I chciałbym najprostszym sposobem dostosować najlepiej rower do takich celów. Rozumiem to tak że zmienić opony na jakieś bardziej "miejskie" + blokada widelca.
Poza tymi dojazdami będzie inny teren, inne trasy i wtedy będzie zmiana opon na bardziej terenowe.
(z tego co widzę jest jeszcze regulacja wysokości mostka przez zdjęcie 2 pierścieni).

Sęk w tym że ma to być rower na dłuższy okres czasu i do różnych celów. Nie oczekuję przy tym że będzie super szybki i lekki a po zmianie opon super sprawny w terenie. Przy tym dosyć spora waga użytkownika i nierzadko dodatkowe obciążenia (sakwy, zakupy, fotelik z dzieckiem itp.).
_______________________________________

Ale nic to.
Z tego całego szukania rocznika 2018  i rozmiaru, zapomniałem że Attention od Attention SL różni się nie tylko widelcem ale i korbą. W moim rozmiarze i kolorze ? nie ma już zwykłego attention (bez SL).
A korba Attention SL ma dwa blaty 22-36 i niestety to będzie dla mnie za mało ?  W aktualnym krosie hexagon mam 26x36x48 i raczej to by było nadal optymalne, 
albo może nawet bardziej 44/32/24  .


A teraz mam pytanie które może się wydać już sporym przekombinowaniem, jak na modyfikację nowego roweru.
Czy jest możliwość wymiany w Attention SL 2018  Korby na 3 rzędową 48x36x26 ??

Korba
manetka
przerzutka przednia
Przy założeniu że sam rower kosztuje ok 3300 a wymiana powyższych części ok 600 zł  minus powiedzmy 300 za sprzedaż wymontowanych,
Wychodzi że za 3600 miałbym jak dla mnie uniwersalny rower na różne okazje, w cenie wciąż poniżej lub porównywalnej do crossa (np. unibike zethons czy cube nature).

Pytanie tylko czy taka zamiana korby jest możliwa i czy ogranicza się do tych trzech elementów które wymieniłem powyżej ?

Odnośnik do komentarza
W dniu 2.07.2019 o 23:40, smalec5 napisał(a):

https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_cube_attention_29_iridiumnred_2019/30285.704.1.1.pl2.0.htm

a ten to inny? tyle ze 2019

No właśnie chodzi o model z 2018 r.
Tu nie ma normalnego mocowania bagażnika i błotników (tylko dedykowane).
Poza tym gdyby dało się wymienić korbę to i tak wersja z SL z wymianą korby lepsza: lepszy amor i już u mnie jest ten rower ? 

Jak nie da się wymienić korby to chyba zwrócę ?

Odnośnik do komentarza
W dniu 2.07.2019 o 23:26, Merlinhs napisał(a):

A korba Attention SL ma dwa blaty 22-36 i niestety to będzie dla mnie za mało

Jest jeszcze w razie czego opcja wymiany korby np. na 28-38. Z drugiej strony jesteś pewien, że taki zakres przełożeń nie wystarczy ? Przy kadencji 80 i oponach 29 cali, korby 22-36 zakres prędkości będzie od 6 km/h do 36 km/h (http://gears.mtbcrosscountry.com/#29I1200I1) . W jeździe rekreacyjnej 36 km/h raczej nieczęsto się przekracza.

Jeszcze odnośnie opon, mi osobiście nie za bardzo by się chciało zmieniać co tydzień opony na szersze i z powrotem na węższe, niby nie ma z tym bardzo dużo roboty, ale jednak te 15-20 minut schodzi (mam kompresor i pompowanie jest momentalne). Moim zdaniem zupełnie spokojnie możesz pozostać przy oponach 2,25  Smart Sam.  Na dojazdy do pracy wystarczą, nie będzie dużo wolniej niż na 1,75. Może nie być nawet żadnej różnicy, szczególnie jak porównasz dobrą oponę 2,25 wykonaną z dobrej mieszanki i lekką z budżetową oponą 1,75 ważącą w okolicach 1 kg i zrobioną z kiepskiej gumy.

Odnośnik do komentarza
W dniu 3.07.2019 o 08:53, pepe napisał(a):

Jest jeszcze w razie czego opcja wymiany korby np. na 28-38. Z drugiej strony jesteś pewien, że taki zakres przełożeń nie wystarczy ? Przy kadencji 80 i oponach 29 cali, korby 22-36 zakres prędkości będzie od 6 km/h do 36 km/h (http://gears.mtbcrosscountry.com/#29I1200I1) . W jeździe rekreacyjnej 36 km/h raczej nieczęsto się przekracza.

Świetny licznik prędkości na podstawie przełożeń - wszytko bardzo ładnie widać. Dzięki za link.
Co do Korby 22-36 , to na pewno byłaby to najczęściej używany zakres przełożeń. Wydaje mi się jednak że trochę mogło by braknąć momentami. Chociaż to do sprawdzenia w praktyce, nie mam doświadczeń kołami 28/29 i innymi korbami.


Z innej beczki właśnie dowiedziałem się że mam krótkie nogi ? 
przy wzroście 180 cm, przekrok 80 cm.  I na tej ramie 19" spoczywam kroczem na górnej rurce. Po przeszperaniu kilku wątków i poradników (polak po szkodzie) utwierdziłem się że tak nie powinno być. Zresztą jest odczuwalny pewien dyskomfort. Jak się siedzi na rowerze jest dobrze, ale po ześlizgnięciu się z siodełka ... Z tym przekrokiem wychodzi że powinna być rama 18" (jak wcześniej jajacek już pisał zresztą) . Z tym że na kołach 29 Cube nie ma takiego. A z kolei rama 17"  obawiam się że będzie przy tym wzroście za krótka.
Do sprawdzenia tym razem tylko w praktyce ... Choć z tego co się zorientowałem w większości MTB będzie problem z takim przekrokiem i wzrostem.

Sam rower bardzo mi się podoba, w całej konfiguracji i możliwościach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...