Skocz do zawartości

Różnica w prędkości na 1x12 29'er vs 3x8 27.5


Rekomendowane odpowiedzi

@Mariuszz

faktycznie kolana mnie bola od dluzszego czasu, ale myslalem ze to bardziej wina ze nie mam nigdy wyprostowanej nogi podczas pozycji siedzącej, czyli moge na tym trailu jezdzic z obnizonym siodelkiem tylko musze dbac o to by nie jezdzic tak bardzo silowo jak jezdzilem? i bedzie cacy?
Nie wiedzialem ze silowo nie mozna jezdzic, jak chce robic mase nóg to liczy sie przeciez ciezar a nie mniejszy ciezar a duza ilosc powtorzen - nawet na silowni tak jest


@thalcave

jaki koszt wymiany tarczy i łancucha?

Odnośnik do komentarza

@forii z Twoich pytań wynika jedno - kompletnie nie czaisz tego z czym się mierzysz - masz nijakie pojęcie o technikaliach rowerowych - co niestety skutkuje rzucanymi na oślep pytaniami i próbami dopasowania odpowiedzi do znanych CI pojęć - a tych jak wynika z pytań podstawowych (co to jest kadencja? zębatka 11 przód 42 tył ...) znasz niewiele a większość jest Ci obca.

Krótko - abyś nie spalił (w sensie nie kupił czegoś co będzie Ci kulą u nogi a nie przyjemnością) określ czego chcesz, gdzie będziesz używał najczęściej a wskażemy Ci potencjalne "ofiary" do zakupu - dostaniesz gotowe rowery do zakupu bez konieczności myślenia co do czego. Dodatkowo poczytałbyś trochę o pojęciach rowerowych - mniej się będziesz rzucał a zrozumiesz co do Ciebie mówimy ;).

Brakuje Ci podstaw które znacznie przyspieszają proces rozumienia i celowości zakupu konkretnego roweru - jak czegoś nie wiesz - spytaj - a rower kup na końcu ?

Co do siłki - popatrz na Pudziana ile musiał zjechać z masy aby stać się szybszy  i żywszy w klatce - sport siłowy to duża masa mięśniowa (dużo siły w krótkim czasie), aerobowy czyli kolarstwo to kondycja i niewielka masa mięśniowa (mało siły ale giga długo) - stąd kadencja jest preferowana jako podstawa kolarstwa.

Odnośnik do komentarza

@Mociumpel, tyle że ja już wiem czego chce, pojutrze idę na oglądanie roweru Trance 29er 2 z 2019.
Chce roweru Full a jako że padło na tego to z uwagi na kolor, stosunkowo niską wage, dobry amor (nie za duży).
Rower bedzie do jazdy dla zabawy po miescie, do pracy ale i do lasu, tras, generalnie bedzie mi sluzyl jako uniwersalny, a pytalem o predkosc tak z ciekawosci by wiedziec jaka bedzie roznica

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, thalcave napisał:

Nie bardzo czaję co to znaczy rower do zabawy po mieście. Chcesz nim po schodach skakać i zjeżdżać po poręczy?

Nie ma czegoś takiego jak rower uniwersalny, a tylny amortyzator dodaje rowerowi wagi i nie służy dobrze w szybkiej jeździe po mieście.

Chodzi mi o to by było wygodnie pod 4 literami. Może i raz na jakiś czas zeskoczę z krawężnika czy jakiś schodków - czemu nie, na HT za twarde by było lądowanie + rower ten moj byl/jest dlugi jak limuzyna.

Tylni amortyzator dodaje 1kg wagi w porównaniu do mojego roweru, not a big deal.

+ amor i dumper w tym trance ma mozliwosc blokady

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, forii napisał:

Chodzi mi o to by było wygodnie pod 4 literami. Może i raz na jakiś czas zeskoczę z krawężnika czy jakiś schodków - czemu nie, na HT za twarde by było lądowanie + rower ten moj byl/jest dlugi jak limuzyna.

Jak jesteś pewien to kupuj tylko raczej nikt do zeskakiwania z krawężnika nie kupuje fulla

 

5 minut temu, forii napisał:


Tylni amortyzator dodaje 1kg wagi w porównaniu do mojego roweru, not a big deal.

A pomyślałeś o dodatkowej pielęgnacji i kosztach związanych z serwisem żeby te amortyzatory chodziły odpoowiednio. Tylko nie pytaj o koszt serwisu amorka - zadzwoń do sklepu gdzie chcesz kupić rower i ich spytać ile kosztuje co sezonowy przegląd amortyzatora+dumpera. To będzie kwota wyjściowa.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, thalcave napisał:

Jak jesteś pewien to kupuj tylko raczej nikt do zeskakiwania z krawężnika nie kupuje fulla

 

A pomyślałeś o dodatkowej pielęgnacji i kosztach związanych z serwisem żeby te amortyzatory chodziły odpoowiednio. Tylko nie pytaj o koszt serwisu amorka - zadzwoń do sklepu gdzie chcesz kupić rower i ich spytać ile kosztuje co sezonowy przegląd amortyzatora+dumpera. To będzie kwota wyjściowa.

a co ktos sobie skacze dla zabawy na HT? wiadomo ze na fullu najlepiej sie skacze z hopów itd

Co do serwisu to dopytalem ze to zalezy od amora, ale zwykle 200-300zl oba amory, lub jeden, juz nie pamietam, takze to mala kwota jak co rok

A co jezeli kupie rower w np innym miescie, w poblizu 40km a serwis zrobie w moim miescie u siebie?
bo mam nizsza cene w sklepie w innym miescie i nie wiem jakie sa pozytywy kupowania roweru drozej ale w tym samym sklepie


taki oftop ale co zyskuje?
 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...