Skocz do zawartości

szosa dla początkującego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zastanawiam się nad zakupem pierwszego roweru szosowego do jazdy rekreacyjnej w okresie letnim, budżet do 3000 zł, znalazłem kilka modeli.  Nie znam się zupełnie na tym, dlatego wybrane modele pod względem wyposażenia wydają się być bardzo podobne. A może się mylę? Będę wdzięczy na każdą opinię.

https://www.scott.pl/produkt/821/5011/Rower-Speedster-40/

https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-2-2019

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/domane/domane-al/domane-al-2/p/23522/?colorCode=black

 

 

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj w sklepie sprzedawca pokazał składany przez siebie rower na ramie krossa za 3299 zł, informację o podzespołach mam tylko taką, ale ona mnie nic nie mówi. 

Grupa szosowa: SRAM APEX 2x10b.
 
Komponenty ( wsporniki, kierownica, siodło) : BBB
 
Koła: MAVIC AKSIUM ELITE S
 
Opony: MAVIC YKSION PRO
 
Waga rzeczywista: 8,76 kg

 

Odnośnik do komentarza

Jeżeli to był ten na czerwonej ramie, to dosyć długo wisiał na allegro i olx. Rzeczywiście rama z Vento 2.0 z bodajże 2016 roku (lub później). Nowe koła Mavic to ok. 1000 zł, Podstawowy Vento 2.0. był na Shimano Claris, ten na Sram Apex (nie wiem jak teraz ale sama grupa to koszt około 2000,00 zł - piszę z głowy, nie sprawdzałem ceny). Mimo wszystko bym chyba go nie kupił. Można tylko powiedzieć, że jest lepszy niż to co oferuje Kross nawet w modelu 3.0 

Odnośnik do komentarza

Na pierwszą szosę polecam szosę endurance, która tłumi drgania i wygładza asfalt i jest łagodna dla kręgosłupa. Więc to co podlinkowałeś  mogą być. Triban 540 i 520 RC to też bardzo dobry wybór. Masz budżet w którym zahaczasz o dobry osprzęt Tiagra i bardzo dobry Shimano 105. I poniżej tych poziomów proponuje nie schodzić. Więc żadne Scotty na Clarisie. Zaproponowany Kross nie jest zły ale wolę Tribana na Shimano. Ma geo takie pomiędzy endurance i race. Waga na początek ma znikome znaczenie. Szczególnie po płaskim.

Odnośnik do komentarza

Mam tribana 540 i nie narzekam. Teraz widze, ze opony Hutchinson daja do nich, a nie Michelin, wiec nie wypowiem sie o nich. Rowerem jezdze caly rok, wiec z czasem wymienilem opony na continental four seasons i jak juz zdarlem klocki to pozostalem przy klockach Swissstop, bo roznica w hamowaniu byla znaczaca. 

Nie zaluje tego zakupu,a to ze rower z Decathlona, a nie ma naklejki Scott/Giant czy Trek to akurat mi jest bez roznicy. Nie przywiazywalem nigdy uwagi do marek. Liczy sie dla mnie to co w tym rowerze jest,a jest sporo. Zanim kupisz rower zastanow sie, czy aby tylko po asfalcie bedziesz chcial jezdzic, bo Decathlon ma serie RC, jak juz kolega powyzej zasugerowal i taki rower moglby byc bardziej uniwersalny. Ja akurat nie jestem i nigdy nie bylem osoba, ktorej zalezalo jechac jak najszybciej. Nigdy tez nie interesowalo mnie sciganie sie, wiec tez nie przywiazywalem uwagi, by zwracac uwage na wage roweru. Wole bardzo dlugie dystanse i stala predkosc, wiec sportowa rama odpada. Nie lubie jezdzic z plecakiem, stad musze miec mocowanie pod sakwe i triban taka mozliwosc ci daje. Tak samo blotniki to tez dla mnie rzecz obowiazkowa, ale z drugiej strony wiem, ze przez to mam ograniczony wybor rowerow, ale nie przeszkadza mi to nic a nic. 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...