Skocz do zawartości

Diverge SPORT VS DIVERGE COMP


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

  Stoję przed pewnym dylematem i mam nadzieję, że wspólnymi siłami pomożecie rozwiązać "problem":)

Na tapecie są dwa rowery, jednym z nich mam nadzieję wyjadę do wtorku ze sklepu rowerowego, aby w Majówkę poszaleć po mazurskich szutrach:)

1.Specialized Diverge SPORT 2019  https://sprint-rowery.pl/rower-przelajowy-specialized-diverge-sport-2019 (Męski rozmiar 56)

2.Specialized Diverge COMP 2018 https://sprint-rowery.pl/rower-damski-przelajowy-diverge-comp-2018 (niby Damski, ale rozmiar też 56)

Jak patrzyłem na stronie producenta, porównując te dwa modele 56(męski) i 56(żeński), nie ma żadnych różnic konstrukcyjnych ramy. Zmiany są  dopiero w szerokości siodełka (damskie niewiele szersze- w obu przypadkach i tak do wymiany), osprzętu(damski z racji, że jest to model wyższy ma prawdopodobnie nieco lepszy osprzęt i koła) no i kolorystyki... I to właśnie ta kolorystyka mnie męczy, czy faktycznie jest tak, że te zaprojektowane kolory w damskim egzemplarzu (strzelam, że to morski i seledynowy) są zarezerwowane dla Pań?:) Gdyby to był różowy pewnie bym sobie dał spokój, ale w tym przypadku?:)

Pomijam kwestie ceny- oba rowery będą w tej samej, oraz rocznik - są to nowe rowery, zatem nie ma dla mnie różnicy rok produkcji. 

Jakie są Wasze opinie w tym temacie? 

w koncu.jpg

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, nctrns napisał:

Męski ma lepszy osprzęt.
Poszukaj na stronie producenta czy na pewno r56 męski to to samo co r56 damski.

Tapatalk'd
 

Dzięki nctrns, ale chyba osprzętowo jest odwrotnie- „damska” wersja jest lepsza. Tak jak pisałem powyżej, po analizie danych na stronie producenta geometrycznie jest 1:1. 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, nctrns napisał:

RS505 zdecydowanie nie jest lepsze od R7000, zwłaszcza klamkomanetki.
Co do kół się nie wypowiem, ale raczej kosmicznej różnicy nie będzie.
Sztyca faktycznie jest lepsza w damskim.
Ale tylko ze względu na R7000 bym się już nie zastanawiał nad damskim.

Tapatalk'd
 

Czy nowa 105-tka jest aż tak znacznie lepsza od starszej generacji, że miałoby to ostatecznie zaważyć? Co prawda w R7000 znalazł się shadow, co jest miłą niespodzianką zwłaszcza w gravelu.

Odnośnik do komentarza

W obu mamy tę samą ramę z mało łamliwego karbonu 9R, z Future Shock 1.0, ze stalową sprężyną, 20mm
W obu suport PressFit i niskiej klasy korba Praxis Alba 48/32. Jeśli jest taka jak Praxis Zayante w jednym z moich rowerów to można tanio i bez problemu zmieniać blaty na inne.
2018 brzydkie i kobylaste klamki RS505 pozagrupowe. 2019 zgrabne klamki R7020
2019 lepsze hamulce, nowocześniejsza grupa z przerzutką typu Shadow
2018 cieżkie, taniutkie koła na oponach przełajowych Trigger, na których jeżdżę po mieście w trekkingu
2019 lepsze koła, które nie wiadomo czy nie padną po 10-15k km (kumplowi padły) z oponami których nie znam
2018 fajna sztyca CG-R, którą mam w Specu Roubaix

Nie jestem pewien czy to dobry wybór ale nie jestem potencjalnym użytkownikiem takich rowerów. Spędziłem 1h na jakimś wysokim modelu Diverge ale na oponach rzędu 38 czy 42. Mnie taki rodzaj roweru nie przekonał ale głównie ze względu na ogumienie. Sądzę że gravel ma sens tylko z oponami od grubości 700x45 albo dwoma różnymi kompletami kół. ale to już inny temat. Co prawda jeżdżę ostatnio na rowerze ze sztywnym widelcem po mieście i okazuje się że daje sobie w mieście jako tako radę. A czy nadaje się na szutry? Nie wiem. Musiałbym mieć więcej czasu i odpowiednie nawierzchnie żeby przetestować.

Odnośnik do komentarza
Dnia 28.04.2019 o 19:59, jajacek napisał:

W obu mamy tę samą ramę z mało łamliwego karbonu 9R, z Future Shock 1.0, ze stalową sprężyną, 20mm
W obu suport PressFit i niskiej klasy korba Praxis Alba 48/32. Jeśli jest taka jak Praxis Zayante w jednym z moich rowerów to można tanio i bez problemu zmieniać blaty na inne.
2018 brzydkie i kobylaste klamki RS505 pozagrupowe. 2019 zgrabne klamki R7020
2019 lepsze hamulce, nowocześniejsza grupa z przerzutką typu Shadow
2018 cieżkie, taniutkie koła na oponach przełajowych Trigger, na których jeżdżę po mieście w trekkingu
2019 lepsze koła, które nie wiadomo czy nie padną po 10-15k km (kumplowi padły) z oponami których nie znam
2018 fajna sztyca CG-R, którą mam w Specu Roubaix

Nie jestem pewien czy to dobry wybór ale nie jestem potencjalnym użytkownikiem takich rowerów. Spędziłem 1h na jakimś wysokim modelu Diverge ale na oponach rzędu 38 czy 42. Mnie taki rodzaj roweru nie przekonał ale głównie ze względu na ogumienie. Sądzę że gravel ma sens tylko z oponami od grubości 700x45 albo dwoma różnymi kompletami kół. ale to już inny temat. Co prawda jeżdżę ostatnio na rowerze ze sztywnym widelcem po mieście i okazuje się że daje sobie w mieście jako tako radę. A czy nadaje się na szutry? Nie wiem. Musiałbym mieć więcej czasu i odpowiednie nawierzchnie żeby przetestować.

Jacek, widziałem na Forum Twoją rekomendację odnośnie pedałów Shimano EH 500. ALternatywą dla nich w.g. są Shimano T8000, które mają większą platformę co za tym idzie większą powierzchnie styku z obuwiem. Moje obawy co do 500-EK, są takie iż są za wąskie, przez co niekomfortowe. Zakładam, że jesteś ich użytkownikiem, jak wrażenia z jazdy w obuwiu cywilnym?  

Odnośnik do komentarza

Nie mam jeszcze tych pedałów bo w kółko wyskakują jakieś inne wydatki. Ostatnio młody mi się rozwalił w wyścigu, koszty ponad 2k.
Użytkuję ich poprzednika PD-A530. Jest to niemal to samo co PD-EH500 tylko bez pinów. Jestem z nich bardzo zadowolony. Zimą mam je w mtb i jeżdżę w nich w butach SPD jak jest sucho i trekkingowych zimowych jak jest ślisko. Teraz mam je w mieszczuchu. PD-T8000 mają plastikową klatkę i odblaski. Trochę takie bardziej trekkingowe.

 

Odnośnik do komentarza

Jacek PD-T8000 nie mają nic plastikowego za wyjątkiem odblasków. Główny materiał tj. korpus, wykonany jest z  aluminum anodowanego. Pomimo, że są sporo większe (wygodniejsze) od EH5000 to ważą jedynie 7 gram więcej. W T8000 jak przystało na wysoką grupę XT, łożyska są maszynowe, czego zabrakło w modelu EH. Pomiędzy nimi jest 100zł różnicy, co ciekawe tańsze wyglądają lepiej. 

Odnośnik do komentarza

Na żywo ani jednych ani drugich jeszcze nie widziałem. Fakt że w XT są zawsze ośki są wyższej klasy. Czy warto dołożyć to kwestia oceny. Ponieważ mam kilka sztuk Shimano niższej klasy i nic mi się z nimi nie dzieje to jakoś nie odczuwam potrzeby. A te PD-EH500 bardziej mi się wizualnie podobają niż T8000.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...