Skocz do zawartości

Rower dla "zielonego"


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Przymierzam się do kupna roweru dla siebie.
Mój wzrost to 170cm.
Gdzie jeździłbym?
Parki (ziemia), droga z kamienia, troche asfaltów. 
Taki mix.
Średnie dystanse od 30 do 50-100km na raz.

Czasami może więcej.

Znalazlem taki rower za 1100zl w carefourze nie wiem co o nim sądzić, bo w tematach rowerów nie jestem specem.

Nigdzie na internecie nie mogę go znaleźć.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Odnośnik do komentarza

To co jest  sprzedawane w supermarketach to najczęściej imitacje a nie rowery. Priorytetem jest niska cena i wygląd imitujący np. rower z pełnym zawieszeniem, tak jak ten z obrazka. Udaj się do sklepu rowerowego, tam takich wynalazków nie sprzedają. Tak jak pisze NoOnesThere poszukaj jakiegoś przyzwoitego crossa jakieś przezwoitej marki. Za 1200 może być dość ciężko. Lepiej byłoby przeznaczyć trochę więcej środków. Taki złoty środek dla rowerów cross (najlepszy stosunek ceny do jakości), to około 2-3 tys. Poniżej będą już spore kompromisy.

Propozycje :

Trek : uznana marka (nawet bardzo) co trochę zwiększa cenę :  https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-DS-2-2017/3316

Kross : polski producent, też uznany, cena trochę niższa : https://www.pmbike.pl/pl/p/KROSS-Evado-2.0-2019-/5387

Unibike, trochę lepszy osprzęt, producent też uznany: https://www.dobrerowery.pl/unibike-crossfire-disc-2018-2?from=listing

Ewentualnie modele proponowany wcześnie, producent o mniejszej renomie : https://allegro.pl/oferta/lazaro-integral-v2-men-acera-mocny-cross-17-czar-7961532117

Przy Twoim wzroście szukaj rozmiaru około 17 cali, ewentualnie do przymierzenia.

Odnośnik do komentarza

Raz - dla "zielonego" informacja ogólna https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-1500-zlotych/ - warto poczytać choćby po to aby wiedzieć że zupy nie je się widelcem ? - wiedza  nawet szczątkowa pomaga.
Dwa to co napisali koledzy - w świecie rowerowym nowy "rower" (z nazwy) jest poniżej 1000 zł rower (z funkcji) zaś powyżej tej kwoty - nie jest to sztywna granica ale wyznacza zwykłe tanie wozidełko które bez konserwacji wytrzyma 2-3 lata (ok. 3-5 tys km w tym czasie) - z konserwacją (wymiana części itp.) dłużej - przy założeniu że będzie to wozidełko a nie WOZIDŁO dla 100kg osoby plus 30kg bagażu ...

Trzy - do celów rekreacyjnych i "niewiadomodoczego" zalecany jest tzw. cross czyli rower na dużych 28 calowych kołach z w miarę grubymi oponami. Dlaczego taki? ano dlatego że pozycja lekko pochylona (a nie zgarbiona) pomaga utrzymać poczucie wygody przez dłuższy czas, a duże koła i grubsze łysawe opony (nie GRUBE) pozwalają w miarę lekko i gładko toczyć się po urozmaiconych drogach ale znowu bez przeginania w żadną stronę.

Cztery - to nie tak że prawdziwy ROWER zaczyna się od 2 tys. złotych - jest to kwota graniczna gdzie części rowerowe "zlepione" w cały rower noszą miano "porządnych" - zazwyczaj doceniają takie "porządne ROWERY" osoby które rocznie robią minimum 2-3 tys. km - po prostu rower przez 2-3 lata w zasadzie nie wymaga niczego poza "przecieraniem szmatą" i i od czasu do czasu zerknięcia czy coś co skrzypi nie wymaga dokręcenia czy wyprostowania. Rowery poniżej 1000 to kuszenie na grzech "nabycia" - z praktyki ludzi jeżdżących taki rower to zacznie skrzypieć, i wymagać dokładania juz po roku - bo takie mamy "części" za jakie zapłaciliśmy czyli kowniane ?. Oczywiście przy zdolnościach "majsterkowicza" (czyli nie dla zielonego) da sie na rowerkach tanich długo pojeździć ale trzeba dbać o nie dużo bardziej i mocniej - niby czas własny i praca przy rowerze nie kosztuje ale kilkuminutowe grzebanie przy dokręcaniu PO KAŻDEJ JEŹDZIE błotnika, koła czy siodełka może po jakimś czasie zirytować a kogoś kto po jeździe "rzuca w kąt" rower i idzie robić inne rzeczy będziemy podziwiać za rozsadną decyzje wyboru droższego roweru.

Pięć - konkret - przykładowy cros noszacy miano "minimum" https://allegro.pl/oferta/rower-cross-28-vellberg-17-explorer-3-1-alivio-7644679060 (ten ma 5 lat gwarancji, prosty osprzęt - łatwo naprawic samemu), https://allegro.pl/oferta/king-of-the-road-lazaro-integral-v3-men-17-grafit-7966202620 (ten jest lżejszy ogólnie nosi miano "najbardziej wypaśnego w cenie do 1500 zł)

I na koniec - kwota bliżej 1500 a najlepiej 1850 zł (np. https://allegro.pl/oferta/lazaro-elitary-v3-alivio-27s-hydraulika-17-grafit-7966146802 ) jest złotym środkiem przy czym o ile rower do 1000 zł to taki stary trabant jest, 1000-2000 zł to takie rowerowe seicento kilkuletnie z mniej lub bardziej podrasowanym silnikiem i klimą (to ten bliżej 1850 zł), a rowery powyżej 2 tys. to taka Fabia - tu dopiero "zaczyna się" rowerowe szaleństwo ...

Info dodatkowe - cały czas mowa o NOWYCH rowerach ze sklepu i z gwarancją - to że czasem zdarza się wyhaczyć rower używany bardzo dobry za połowę kwoty sklepowej (bo ktoś wyjeżdża i pozbywa się wszystkiego za psie pieniądze, albo "miał być różowy" a nie jest itd.) to info bardziej dla świadomych bo "zielony" raczej nie dostrzeże takich okazji ...

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...