remidas Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Witam. W swoim dwukołowcu posiadam opony Rubena Flash w rozmiarze 42-622 (700x40C). Mam z nimi mały problem polegający na określeniu zakresu ciśnień odpowiednich dla tych opon. Kupiłem ostatnio pompkę podłogową Beto z manometrem, ale nie wiem do jakiego ciśnienia mam nabić te oponki, żeby było prawidłowe (90% jazdy to asfalt). Na oponach niestety nie znalazłem informacji o zakresie ciśnień. Ktoś pomoże w jego określeniu? Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Ile ważysz z rowerem i co to za rower? (chodzi o pozycje jazdy najczęściej stosowaną) Zakładając trekking, lekko pochylona pozycja do przodu, masa Twoja z rowerem ok. 90-100 kg rozkład mas przód 40%/tył 60% (zależny właśnie od pozycji, geometrii i sposobu jazdy stałej i masy) daj na przód 28 PSi a na tył 46 PSI. A manometr/ciśnieniomierz kup se jakiś mały i stosuj go stale bo to ON a nie kilka różnych cudzych (szczególnie taki sobie w pompkach stacjonarnych z marketu) powinien być odnośnikiem. Ja używam takiego od 8 lat https://allegro.pl/oferta/cisnieniomierz-elektroniczny-samochodowy-a78341-7652558308 - o ile masz wentyl samochodowy. Odnośnik do komentarza
remidas Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Dziękuje za wskazówki. Jeśli chodzi o moją wagę, to ważę jakieś 75 kg a rower to ten z poniższego linku https://www.bikko.pl/rower-crossowy-romet-orkan-m-2014.html Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Ciśnienia na początek powinny być blisko - nie masz amora z przodu więc opona powinna pracować jako amor. Jesli masz wage to wejdź na rower zważ "siebie" z przodu stawiając przednie koło, trzymając sie framugi i stosując pozycje jak do stałej jazdy - na oko ten Orkan wymusza ok 45 stopni do przodu więc 40/60 powinno być blisko chociaż dałbym nawet 35/65 ale to na czuja - pomiary wskażą lepiej - wtedy Ci podam dokładniejsze. Nie traktuj ich do końca życia ostatecznie - po prostu zacznij od tego i jeśli przód wyda CI się za miękki (ale w sensie "pływający" - bo ma się uginać - opona służy do amortyzacji a nie pompowania na kamień - od tego są koła kolejowe ? ) to dorzuć 2-3 PSI. To samo jak masz za dużo - z tyłem to samo. Po kilku próbach znajdziesz optimum. Acha i wbrew pozorom "miękkawe" ale nie "pływające" opony to właściwe stadium ich pracy - szybkość i lekkość jazdy zależy od SAMEJ opony a dopiero potem od ciśnienia (zakładając optymalne a nie flaka). PS - to co @jajacek "pokazuje" liczę na "numerycznej" (w sensie excelowej - wpisuje wartości i otrzymuję dane) wersji tej samej idei - łatwiej "widzieć" konkretne wartości wyjściowe i korygować w miarę potrzeb. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Z grubsza co kolega Mociumpel pisze jest słuszne. Ja dziś do mojego mieszczucha na oponach 700x35 pompowałem 3 bary z tyłu, 2,5 bara z przodu, przy wadze 88. Proponuję też spojrzeć na regułę Franka Berto: Odnośnik do komentarza
remidas Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Ok, dziękuje wszystkim za pomocne informacje ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się