Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W swoim dwukołowcu posiadam opony Rubena Flash  w rozmiarze 42-622 (700x40C). Mam z nimi mały problem polegający na określeniu zakresu ciśnień odpowiednich dla tych opon. Kupiłem ostatnio pompkę podłogową Beto z manometrem, ale nie wiem do jakiego ciśnienia mam nabić te oponki, żeby było prawidłowe (90% jazdy to asfalt). Na oponach niestety nie znalazłem informacji o zakresie ciśnień. Ktoś pomoże w jego określeniu?

Odnośnik do komentarza

Ile ważysz z rowerem i co to za rower? (chodzi o pozycje jazdy najczęściej stosowaną)

Zakładając trekking, lekko pochylona pozycja do przodu, masa Twoja z rowerem ok. 90-100 kg rozkład mas przód 40%/tył 60% (zależny właśnie od pozycji, geometrii i sposobu jazdy stałej i masy) daj na przód 28 PSi a na tył 46 PSI.

A manometr/ciśnieniomierz kup se jakiś mały i stosuj go stale bo to ON a nie kilka różnych cudzych (szczególnie taki sobie w pompkach stacjonarnych z marketu) powinien być odnośnikiem.

Ja używam takiego od 8 lat https://allegro.pl/oferta/cisnieniomierz-elektroniczny-samochodowy-a78341-7652558308 - o ile masz wentyl samochodowy.

Odnośnik do komentarza

Ciśnienia na początek powinny być blisko - nie masz amora z przodu więc opona powinna pracować jako amor.

Jesli masz wage to wejdź na rower zważ "siebie" z przodu stawiając przednie koło, trzymając sie framugi i stosując pozycje jak do stałej jazdy - na oko ten Orkan wymusza ok 45 stopni do przodu więc 40/60 powinno być blisko chociaż dałbym nawet 35/65 ale to na czuja - pomiary wskażą lepiej - wtedy Ci podam dokładniejsze.

Nie traktuj ich do końca życia ostatecznie - po prostu zacznij od tego i jeśli przód wyda CI się za miękki (ale w sensie "pływający" - bo ma się uginać - opona służy do amortyzacji a nie pompowania na kamień - od tego są koła kolejowe ? ) to dorzuć 2-3 PSI. To samo jak masz za dużo - z tyłem to samo. Po kilku próbach znajdziesz optimum. Acha i wbrew pozorom "miękkawe" ale nie "pływające" opony to właściwe stadium ich pracy - szybkość i lekkość jazdy zależy od SAMEJ opony a dopiero potem od ciśnienia (zakładając optymalne a nie flaka).

PS - to co @jajacek "pokazuje" liczę na "numerycznej" (w sensie excelowej - wpisuje wartości i otrzymuję dane) wersji tej samej idei - łatwiej "widzieć" konkretne wartości wyjściowe i korygować w miarę potrzeb.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...