Skocz do zawartości

Przesiadka na pierwsze poważne MTB do 4000


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, 

w związku w nadchodzącym sezonem oraz dokładnymi oględzinami mojej aktualnej maszyny podjąłem decyzję o kupnie nowego roweru. Aktualnie jestem użytkownikiem  Levela A2 z 2013 w wersji na rynek Niemiecki.w rozmiarze L.  Użytkuje go do jazdy po asfalcie, drogach polnych, leśnych.( Kampinos i okolice). Nie startuje w maratonach i raczej to się nie zmieni.  Budżet jaki mogę przeznaczyć na ten zakup to 3000 - 4000 (ta wartość już nie przekraczalna).  Wiem że po sezonie modle Krossa można złapać z - 20% do -30%.  Planuje użytkować rower ok 5 - 6 lat oraz ze względu na znaczy dla  mnie budżet chciałbym wybrać najlepszą możliwą opcję. Nie znam się na rowerach na tyle dobrze aby ocenić stan roweru używanego. Dlatego rozważam zakupu używki. 

Co do preferencji dot. marki miałem Krossa byłem zadowolony. Ta marka również dominuje wśród moich znajomych i w okolicznych  sklepach. Poza tą marką w  okolicy stacjonarnie pojawia się jeszcze Romet i sporadycznie trek. Nie jestem fanem marki. Ale realnie patrząc mam do niej najłatwiejszy dostęp i ewentualnie mogę przymierzyć rower przed zakupem.  Jednocześnie nie chciałbym zamykać się w obrębie tej marki. 

Poszukałem poczytałem po internecie. I mam do Was jako praktyków :) kilka pytań. 

Czy warto orientować się na amortyzator powietrzny - Czy odczuje różnice jeśli moje użytkowanie nie generuje dużo zjazdów?

Czy ktoś z was ma przyjemność użytkować rower UNIBIKE po wcześniejszej jeździe na Krossie. Chciałem zweryfikować opinie o znacznej różnicy w geometrii i pozycji która jest mocno rekreacyjna na Unibiku. 

Aktualnie mam napęd 3x9 idea 2x10 przemawia do mnie ale 1x10 już budzi pewną obawę czy na płaskim zda  egzamin. 

Zmiana roweru wiąże się z oczywista przesiadką z kół 26 cali na 27,5 lub 29.  Wiem że temat rzeka ale ja osobiście nie czułem różnicy na płaskim. W terenie nie miałem okazji przetestować dwóch rozmiarów w tym samym miejscu przy takich samych warunkach. 

Aktualnie rozważam 

http://unibike.pl/flite29.html

http://unibike.pl/evo29.html

https://www.goride.pl/rowery-mtb-sport/romet-mustang-m5-2019?from=listing&campaign-id=21

https://www.goride.pl/meskie-4/kross-level-r7-2015?from=listing&campaign-id=20

https://www.goride.pl/meskie-4/kross-level-7-0-29-2018?from=listing&campaign-id=20 

 

Będę wdzięczny za wasze rady odpowiedzi lub sugestię w którym kierunku iść w poszukiwaniach nowej maszyny. 

A mam 182,5 cm  i 83 cm w przekroku.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, morswin napisał:

Czy warto orientować się na amortyzator powietrzny - Czy odczuje różnice jeśli moje użytkowanie nie generuje dużo zjazdów?

Mam 29era z amortyzatorem powietrznym. Czasami jadę po lesie na zablokowanym, np, po zjeździe z asfaltu. Taki zablokowany amortyzator powietrzny nie blokuje się całkowicie, wciąż trochę się ugina, ale minimalnie. Jak nie ma za dużych nierówności, to można się nawet nie zorientować że jest zablokowany. To mniej więcej powinno dać Ci pojęcie na ile istotne jest posiadanie lepszej klasy amortyzatora w przypadku nie wymagającego terenu. Inna sprawa gdy zaczynają się konkretne nierówności, czy właśnie jakieś ostrzejsze zjazdy. Ale jak do jazdy po leśnych ścieżkach, to przy szerokich oponach i na sztywnym widelcu byłoby ok. Opona 29x2,25 znacznie wytłumia drobne nierówności.

Odnośnik do komentarza

Z tych rowerów zastanawiałbym się nad http://unibike.pl/evo29.html i https://www.goride.pl/meskie-4/kross-level-7-0-29-2018?from=listing&campaign-id=20  z naciskiem na Unibike'a.

Brak PressFita, napęd 2x oraz amorek powietrzny są IMO tu decydujące.

Ewentualnie spójrz na Levela 7 z tego roku. Kosztuje 4500 ale Janek z Dobrychrowerów zawsze podkreśla w swoich filmach o Krossach, że u Krossa można sporo spuścić z ceny. Pytanie tylko czy warto 4k wydawać na jazdę bardzo rekreacyjną.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, thalcave napisał:

Z tych rowerów zastanawiałbym się nad http://unibike.pl/evo29.html i https://www.goride.pl/meskie-4/kross-level-7-0-29-2018?from=listing&campaign-id=20  z naciskiem na Unibike'a.

Brak PressFita, napęd 2x oraz amorek powietrzny są IMO tu decydujące.

Ewentualnie spójrz na Levela 7 z tego roku. Kosztuje 4500 ale Janek z Dobrychrowerów zawsze podkreśla w swoich filmach o Krossach, że u Krossa można sporo spuścić z ceny. Pytanie tylko czy warto 4k wydawać na jazdę bardzo rekreacyjną.

Thalcave aktualnie za krossa 8.0 w niektórych sklepach oczekują ok 3800. Ale przyznam się że się obawiam systemu pressfit. Co do wątpliwości czy się opłaca. Zakładałem że to zakup roweru na dłuższe użytkowanie . A to czy jazda rekreacyjna czy na zawodach to już sprawa wtórna. Najważniejsza radość z samej jazdy. 

 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, morswin napisał:

Thalcave aktualnie za krossa 8.0 w niektórych sklepach oczekują ok 3800. Ale przyznam się że się obawiam systemu pressfit. Co do wątpliwości czy się opłaca. Zakładałem że to zakup roweru na dłuższe użytkowanie . A to czy jazda rekreacyjna czy na zawodach to już sprawa wtórna. Najważniejsza radość z samej jazdy. 

To sam wybrałeś: Unibike ma Hollowtech2 ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...