Skocz do zawartości

MTB XC 4000-5000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, rozmiar L. A czy da radę? To jest amor ścieżkowy do intensywnej eksploatacji. Nie widzę powodu żeby nie dał rady.  Też ważę ok. 90 i kilka dni temu oddałem do serwisu mój rower z Foxem, który nie był serwisowany 2 lata. Sądziłem że koszty będą sporo bo go nie oszczędzam a jeżdżę na mtb więcej od jesieni do wiosny niż latem. A okazuje się że olej jasny, uszczelki i gąbeczki w bardzo dobrym stanie. Więc tylko wyczyszczenie i wymiana oleju. Natomiast o pokrętło od dołu od reboundu było w kiepskim stanie i na przyszłość muszę tego doglądać. Czyli jak się dba to interwały serwisowe można wydłużyć. Nie dbam przesadnie ale golenie staram się utrzymywać w czystości i myję rower po jazdach w kiepskich warunkach. Jak widać to czasem wystarczy jeśli podzespoły są dobrej jakości.

Odnośnik do komentarza

Mam 179cm wzrostu i 83cm wewnętrzną długość nogi.

Czy to prawda, że Spece mają tak duży przekrok? Wg tabelki jestem na granicy M i L, ale chyba L-ka będzie po prostu za wysoka. Za to widać w porównaniu do tabelek Treka, że Spece mają dużo mniejszy reach, a chciałbym mieć dosyć agresywną sylwetkę podczas jazdy.

Co radzicie?

Odnośnik do komentarza

Niby bliżej L jesteś. Kupując M musiałbyś zapewne wydłużyć wspornik kierownicy. Ja mając 175 i przekrok 86 miałem okazję jeździć na różnych Specach w rozmiarze M i L. I były takie modele Epic i Camber na których lepiej jechało mi się na L. Ale kolega ma Crave L, który jest poprzednikiem Chisela i ma niemal identyczną geometrię i jest on na mnie za duży. Ma za wysoki przekrok i gorszą manewrowość. Ja mam swojego Crave'a M i wspornik 100mm równolegle do ziemi. To rodzi pewne konsekwencje. Na większej ramie będziesz miał więcej sztycy podsiodłowej w ramie co jest dobre. Ale główka ramy będzie wyżej czyli będziesz miał kierownicę wyżej. Oraz ciut cięższy i mniej zwrotny rower bo dłuższy. Długi wspornik kierownicy powoduje że rower jest stabilniejszy ale mniej zwrotny w ciasnych zakrętach. Krótki że jest bardziej zwrotny ale bardziej nerwowy na zjazdach. Czy można mieć jedno i drugie? Można poprawić zwrotność przy długim mostku kompensując ją długą dźwignią czyli szerszą kierownicą. Z kolei szersza kierownica jest gorsza w lesie bo możesz zahaczyć o drzewa. To są wszystko dylematy, które we własnym zakresie trzeba rozwiązać. Ja mam kierownicę 700mm i taka mi wystarczy. Rzadko mam sytuację że potrzebna jest mi bardzo duża skrętność. W wyścigach XCO nie jeżdżę. W maratonach mtb XC raczej nie ma wściekłych zakrętów. W jeździe długodystansowej po lesie też. Wziąłem raz na testy rower, który miał kierownicę 760mm i zaliczyłem dwie gleby zaczepiając o drzewa. Ale wielu tak jeździ. Kwestia przyzwyczajenia. Jak zawsze świetne porady związane z tym jak dostosować kokpit są na 1enduro.pl

No i w górach mniejszy rower jest zdecydowanie łatwiejszy do kontroli. Zjazd po stoku narciarskim (a są takie trasy) z nachyleniem 30-40% z tyłkiem za siodełkiem na mniejszym rowerze jest dużo łatwiejszy niż na większym.

Mam kumpla, który miał 180 wzrostu jak twierdził. Od lat mu coś pozycje na rowerze nie pasują. Ostatnio go zmierzyliśmy i okazuje się że ma 178. Może się skurczył bo ma już blisko 6 dych. A korpus ma identyczny z moim bo ja mam krótką szyję ale przekrok taki sam jak on. I któregoś razu pojechał na testach zamiast na L jak zwykle na M. No i okazało się że dużo lepiej się na nim czuje.

Tak, że sam musisz ocenić, który dla Ciebie lepszy. Być może dostępność rozmiarów w sprzedaży sama za Ciebie oceni ?

Odnośnik do komentarza

Nowy Accent Peak 29 SLX:

https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/accent/peak-29-ta-slx

Z tyłu sztywno 142x12. Waga kół: przód 780g, tył 980g (https://velo.pl/czesci/kola/accent/race-pro-29).

Piasty na łożyskach maszynowych, po 32 szprychy.

Zakładając tę samą cenę jak się ma do omawianego tutaj Speca Chisel Comp 2018? Na pewno Accent ma lepszy osprzęt, waga też na dobrym poziomie, dwie sztywne ośki (z przodu Manitou Machette Comp z manetką blokady skoku). Brak wewnętrzneg prowadzenia linek oraz spawy na niższym poziomie.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Cineos napisał:

Mam 179cm wzrostu i 83cm wewnętrzną długość nogi.

Czy to prawda, że Spece mają tak duży przekrok? Wg tabelki jestem na granicy M i L, ale chyba L-ka będzie po prostu za wysoka. Za to widać w porównaniu do tabelek Treka, że Spece mają dużo mniejszy reach, a chciałbym mieć dosyć agresywną sylwetkę podczas jazdy.

Co radzicie?

Zdecydowanie L-ka.  Te ramy mają zawyżony rozmiar : 19" (L)  to jest w zasadzie 18.5.

Mam Chisela Expert 2x  i 182cm wzrostu. M-ka była za mała. Na M-ce jeździ moja żona - ok 170 cm o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Dnia 14.02.2019 o 17:22, Yarecki napisał:

Moja waga to 90kg, czy amortyzator RS Judy da rade? Wzrost 180cm to już rozmiar L? 

Ja mam co prawda 80kg ale po przejechaniu kilkuset km jestem bardzo zadowolony z pracy Judy Gold. Jak na razie żadnych luzów nie zaobserwowałem, na boki prędzej koło się wygina niż amor, więc myślę, że powinno być OK. Według pomiarów BikeBoard Judy niewiele odbiega sztywnością od Reby a przewyższa nawet niektóre konstrukcje 32mm.
Co do rozmiaru ja mam 180 cm ale przekrok 86 cm i w moim wypadku na M czułem się trochę jak na za małym rowerze, choć zauważyłem większą zwrotność. Skoro masz mniejszy przekrok to pewnie też dłuższy tułów, więc stawiałbym na ramę L, tyle że faktycznie luzu będzie niewiele w razie awaryjnego lądowania. Z drugiej strony jeśli kiedykolwiek zeskakiwałem to w trakcie podjazdu i wtedy raczej rower przechylał się na któryś bok lub przewracałem się ładnie wpięty z rowerem, który nic nie ucierpiał ? Generalnie jestem wdzięczny jajacek za kila postów o Chiselu, bo wcześniej nie zwracałem na niego uwagi myśląc, że Specialized to duże przepłacanie za markę. Jednak okazało się, że płaciłem za nowoczesną pięknie wykonaną ramę, wieczystą gwarancję, przyzwoite koła, wygodne siodełko i łatwy w serwisie suport. Biorąc te aspekty pod uwagę Chisel wypada wcale nie tak drogo.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Yacko napisał:

Ja mam co prawda 80kg ale po przejechaniu kilkuset km jestem bardzo zadowolony z pracy Judy Gold. Jak na razie żadnych luzów nie zaobserwowałem, na boki prędzej koło się wygina niż amor, więc myślę, że powinno być OK. Według pomiarów BikeBoard Judy niewiele odbiega sztywnością od Reby a przewyższa nawet niektóre konstrukcje 32mm.
Co do rozmiaru ja mam 180 cm ale przekrok 86 cm i w moim wypadku na M czułem się trochę jak na za małym rowerze, choć zauważyłem większą zwrotność. Skoro masz mniejszy przekrok to pewnie też dłuższy tułów, więc stawiałbym na ramę L, tyle że faktycznie luzu będzie niewiele w razie awaryjnego lądowania. Z drugiej strony jeśli kiedykolwiek zeskakiwałem to w trakcie podjazdu i wtedy raczej rower przechylał się na któryś bok lub przewracałem się ładnie wpięty z rowerem, który nic nie ucierpiał ? Generalnie jestem wdzięczny jajacek za kila postów o Chiselu, bo wcześniej nie zwracałem na niego uwagi myśląc, że Specialized to duże przepłacanie za markę. Jednak okazało się, że płaciłem za nowoczesną pięknie wykonaną ramę, wieczystą gwarancję, przyzwoite koła, wygodne siodełko i łatwy w serwisie suport. Biorąc te aspekty pod uwagę Chisel wypada wcale nie tak drogo.

Długość nogi po wewnętrznej mierzymy bez butów a przekrok w butach?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...