Skocz do zawartości

Zmiana osprzetu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.  Po  bezskutecznym  spędzeniu kilku godzin na regulacji przerzutek shimano 2300 stwierdziłem że mam dość tego złomstwa. Mam dwie drogi wyboru:

a) Sprzedać  obecny rower za 800 -900 zł i dorzucić 700 zł i kupic  gianta defy 2 na tiagrze za 1700 zł ( https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-kolarka-giant-defy-2-aluxx-2015-ml-CID767-IDxRXqd.html)

b) Biorąc pod uwagę, że  ten rower który mam ( triban 3) jest rowerem niemalże idealnym stanie wizualnie,  kupić osprzet shimano 105 i się  nie wkurzać. Znalazłem ciekawą ofertę na olx  https://www.olx.pl/oferta/grupa-shimano-105-5800-uzywana-w-bardzo-dobrym-stanie-CID767-IDxV11p.html#c5698a66e6

Jak sądzicie?

 

Odnośnik do komentarza

Może to wina serwisu. Jaki masz wszystko dobrze ustawione, a linki i pancerze czyste to powinno być ok. Ustawiłem przerzutki w starych "trupkach" na osprzęcie no-name i jedyne do czego mogłem się przyczepić to szybkość i precyzja zmiany przyłożeń. Jeśli kupisz nowy rower czy nowy osprzęt i tak będziesz to musiał ustawić. Chyba że chcesz zmienić bicykl (co oczywiście rozumiem) to ok. Zmierzam do tego, żebyś nie poddawał się bez walki Albo Ty albo przerzutka

Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o pytanie u góry, ja głosuję na Gianta - Defy to bardzo wygodny rower, miałam okazję jeździć podczas moich eksperymentów ?

Natomiast co do przerzutek, serwisom nie bardzo ufam. Po dwóch serwisach w Decathlonie, gdy kupowałam Tribana (na dzień dobry i potem przegląd zerowy), dopiero jak wyregulowałam sama, to już jeździłam przez kolejny rok. Podobnie było z Trekiem - kupowałam od faceta, który prowadzi serwis, ale przerzutka się raz po raz rozregulowywała. Myślałam, że wina Clarisa, na który wszyscy napierniczają, że złom. Ale odkąd wyregulowałam sama w domu, to potem lekko regulowałam tylko raz po kilkuset kilometrach i ostatecznie bardzo mocnym wytrzepaniu w terenie. Podobne przygody miałam ze wszystkimi grupami - również nową 105. Jedynie Tiagra niczego ode mnie nie wymagała, ale to akurat zbieg okoliczności i myślę, że wynikowa tego, że po prostu sprzedający rower dobrze wyregulował napęd przed sprzedażą.

W każdym razie - jak nie masz nerwów i chcesz zmieniać, to zmieniaj. Jednak jeśli nie jest to wina tego konkretnego egzemplarza 2300, nauczyłabym się tej "wiedzy tajemnej" ? Tak jak pisałam, nie ma grupy (może Di2?), która nie wymaga wyregulowania co jakiś czas. I doświadczenie mi pokazuje, że im lepiej się to zrobi, tym dłużej posłuży. U mnie Claris działał niezawodnie nawet na wyciągniętym łańcuchu (dojeżdżałam go razem z kasetą przez zimowe miesiące).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...