Skocz do zawartości

Najlepszy gravel do 8-10K?


Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem Wasze wpisy, sam latam na fulu Scotta i w potrzebie II-roweru do turystyki i dłuższych wycieczek stawiam na grawela:

mam dylemat pomiędzy: Specialized Diverge  Comp 2019 vs. Trek Checpoint SL 6 ew. SL 5

Chętnie wysłucham opinii uztkownków, ale może też ktoś robił w tym temacie wnikliwe porównanie.

pozdrawiam i Witam szanowne grono

MST

Odnośnik do komentarza
  • 7 miesięcy temu...
Dnia 17.01.2019 o 12:29, jajacek napisał:

Tych co mówią że Future Shock nie działa spuszczam na drzewo. Działa, wiem bo jeździłem. Kolega z którym bardzo często jeżdżę ma go w swoim Roubaix więc widzę jak pracuje jadąc obok niego. Carbon 9R jest lepszy dla amatora niż 11R. Dlatego że jest to gęstszy karbon mający więcej włókien i grubsze. Najwyższe karbony Speca są mega wycieniowane a co za tym idzie mniej odporne na uderzenie. Mój młody ma swoim Tarmac Comp UDi2 karbon 9R, leżał już w wielu kraksach i rama przeżyła. W moim Roubaix mam 8R i też jest w porządku. Najłatwiej to zobaczyć w specyfikacji wagowej rowerów Speca MTB. Gdzie wraz ze wzrostem numeru karbonu czyli większego wycieniowania idzie zmniejszenie maksymalnej dopuszczalnej wagi zawodnika. Fotki w sieci z połamanymi ramami w ponad 90% prezentują modele S-Works z najbardziej wycieniowanego karbonu.

Jakby to było 2k to bym dopłacił do karbonu. A że jest 500 więcej? Jak to mówią...

Life+Is+Too+Short+To+Ride+Shit+Bikes.jpg

 

jajacek, jako użytkownik Diverga z Future Shockiem mam pytanie, czy rower, na którym jeździłeś wydawał jakieś podejrzane dźwięki? Mam na myśli "grzechotanie" dobiegające z okolic główki ramy, sterów, kierownicy etc. Na 100% jest to związane z Future Shockiem, ale nie z jego "klikaniem" przy uginaniu na postoju, czy też dobijaniem przy większych dziurach. Ten dźwięk pojawia się przy jeździe na wybojach, czyli wtedy, kiedy rower, a więc i wspomniane wyżej elementy, drżą. Może mieć znaczenie, że mój rower jest karbonowy (jak wiadomo, ten materiał mocno przenosi dźwięki), ale irytuje mnie to i uważam, że nie powinno mieć to miejsca. Dodam, że wymieniałem już samego Future Shocka, więc na pewno nie jest to kwestia wadliwego egzemplarza amortyzatora. Dźwięki wywoływane linkami prowadzonymi wewnątrz ramy też wykluczyłem :)

Pytanie to kieruję oczywiście nie tylko do jajacka, piszcie, proszę, swoje obserwacje w tym temacie.

Pozdrowienia,
Grzesiek

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź. Kłopoty z obejmą mnie na szczęście nie dotyczą, bo mój model jest już po poprawkach w tym temacie (chodziło o korodowanie śruby tej obejmy).

Hm, nie wiem, co w sterach miałoby wydawać jakikolwiek dźwięk, nie ma luzów. Sam FS, jak pisałem, był wymieniany. Dźwięk pojawia się podczas jazdy, przy samym ruchu FS-a (nie podczas dobijania), tak jakby rezonowała przestrzeń w główce ramy. Im większy/głębszy ruch (na większych wybojach), ty głośniejszy dźwięk. Jest to trudne do opisania, jednak na zagranicznym forum znalazłem wpisy dotyczące tego właśnie wkurzającego dźwięku. Tam jest to określone jako "rattle" - i to całkiem pasuje ?

Żeby namierzyć ten dźwięk dejmowałem koło, kierownicę etc. i ruszałem rowerem, jak podczas jazdy. Nie ma żadnych luzów, nic nie stuka, ani nie obciera. Wszystko to zaczęło mnie skłaniać do myślenia, że może (1) mam omamy słuchowe ? (wykluczyłem), (2) to norma w rowerze z tym systemem i trzeba się przyzwyczaić (bo samo działanie FS-a jest bez zarzutu). Ale okazuje się, że jednak to nie norma ? Szukam więc kogoś w okolicy Poznania, kto ma Diverga z Future Shockiem, żeby posłuchać jego roweru ?

 

Dnia 17.01.2019 o 12:29, jajacek napisał:

Tych co mówią że Future Shock nie działa spuszczam na drzewo. Działa, wiem bo jeździłem. Kolega z którym bardzo często jeżdżę ma go w swoim Roubaix więc widzę jak pracuje jadąc obok niego. Carbon 9R jest lepszy dla amatora niż 11R. Dlatego że jest to gęstszy karbon mający więcej włókien i grubsze. Najwyższe karbony Speca są mega wycieniowane a co za tym idzie mniej odporne na uderzenie. Mój młody ma swoim Tarmac Comp UDi2 karbon 9R, leżał już w wielu kraksach i rama przeżyła. W moim Roubaix mam 8R i też jest w porządku. Najłatwiej to zobaczyć w specyfikacji wagowej rowerów Speca MTB. Gdzie wraz ze wzrostem numeru karbonu czyli większego wycieniowania idzie zmniejszenie maksymalnej dopuszczalnej wagi zawodnika. Fotki w sieci z połamanymi ramami w ponad 90% prezentują modele S-Works z najbardziej wycieniowanego karbonu.

Jakby to było 2k to bym dopłacił do karbonu. A że jest 500 więcej? Jak to mówią...

Life+Is+Too+Short+To+Ride+Shit+Bikes.jpg

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

@jajacek pisałeś wcześniej, że zastanawiasz się na Roubaix Expert i że miałeś okazję sporo jeździć na Diverge'u więc ciekaw jestem czy miałeś już okazję je porównać. Ja obecnie zastanawiam się nad wyborem Diverge lub Roubaix, obydwa w modelu Comp (Expert jest niestety trochę poza moim zasięgiem finansowym). Treka nie rozpatruję, ponieważ ramy kończą się na 62" a ja mam 199cm wzrostu i nogę ~98cm (choć to nie było precyzyjnie mierzone :)). Ogólnie wysocy riderzy to grupa ignorowana przez producentów, ale to nie to o czym chciałem napisać ? Sytuacja jest taka,  że teoretycznie bardziej powinienem chyba celować w Diverga ponieważ nie ścigam się (choć tego nie wykluczam w przyszłości) i jeżdzę dzienne trasy 70-160km po mieszance dróg szutrowych, leśnych, polnych i asfaltach gorszej jakości. Ale... patrząc na trasy jakie sobie wytyczam na ten sezon na Komoot (https://www.komoot.com/user/1026024649434/tours) stwierdziłem, że w sumie jednak więcej jest tych szutrów i asfaltu niż piasku czy polnych nierozjeżdzonych dróg i zacząłem się zastanawiać czy faktycznie nie był by lepszy rower endurance o trochę bardziej "wyścigowym" charakterze ? W końcu Roubaix Spec reklamuje jako flagowy model na trasy typu Strade Bianche. Martwi mnie tylko to, że Roubaix bierze max opnę 33c, a jednak zdarza mi się jechać trasami, którymi ostatni jechał ciągnik, i to dwa lata wcześniej ?. Co o tym sądzisz?

Odnośnik do komentarza

Nie jest prawdą że miałem okazję "sporo" jeździć na Diverge. Jeździłem dwa razy, testy po godzinie po gruntówce, bruku, płytach betonowych i w lesie. Nie przekonałem się do takiego roweru bo nie mam za bardzo gdzie na nim jeździć. Na szosie mam Roubaix, którym mogę też przelecieć po okazjonalnym szutrze, bruku, kostce, płytach czy gruntówce. W lesie po korzeniach IMO rower bez amortyzacji się do jazdy nie nadaje, chyba że ma bardzo grubą oponę, która zapewnia amortyzację. Ale od tego mam rower mtb. Rozumiem ideę gravela jako rower do włóczegostwa i odkrywania nieznanych dróg jak pojadę gdzieś, gdzie nie byłem. I wtedy może miałby dla mnie zastosowanie jadąc na grubej oponie.

Roubaix to jest w moim przekonaniu rower na 90+% asfaltu, 5-10% lekkiego terenu. Diverge powiedzmy 75% asfaltu, 25% lekkiego terenu. Jak jest 50/50 to wziąłbym mtb. Ja cenię komfort i  nie widzę możliwości żeby się "telepał" dziesiętki km w terenie na rowerze typu gravel. Ale są tacy którym to nie przeszkadza. Nawet na mtb staram się nie jeździć szlakami pieszymi bo często są to drogi mordęga gdzie co chwilę trzeba przenosić rower albo jechać wśród kłujących krzaków. Dla mnie rower jest od jeżdżenia a nie noszenia go i pałętania się z nim na plecach po krzaczorach i bagnach.

Gdzieś był bardzo fajny artykuł na podobny temat. Jak znajdę to podlinkuję.

Odnośnik do komentarza

Dzięki. Właśnie w tym problem, że teraz śmigam te trasy na kole 2.25 i mam wrażenie, że niepotrzebnie robię sobie trening siłowy ? i mam nadzieję, że gravel czy endurance pomoże robić dłuższe trasy jednego dnia przy takim samym wysiłku. Kwestia wagi roweru, możliwości ułozenia rak w różnej na pozycji na kierownicy, no i oczywiście +100 do stylówy ? pchaja mnie coraz bardziej w obięcia szosy (gravel lub endurance). Pisałeś, ze za 200zl można wziać rower Speca na 24h probe. W każdym sklepie czy jakims konkretnym? Bede pewnie w nastepny tygodniu odbieral dwa treki dla córek w Airbike’u i zastanawiam sie czy Król Rowerów nie wywali mnie ze sklepu jak go o to zapytam ?

Odnośnik do komentarza

AirBike teoretycznie powinien bez problemu ściągnąć i wypożyczyć odpłatnie testówkę. Ja testowałem zawsze z CozmoBike ale Airbike jest również dealerem Speca, podobnie jak skleprowerowy.pl z którego też mi się coś zdarzyło testować. Z AirBike jakoś nigdy nie było mi po drodze, szczególnie od czasu jak mi usiłowali wmówić, że mam podrobionego Speca, którego kupiłem w Concept Store w Austrii ?

Tak swoją drogą Spec buduje Concept Store w Wilanowie, i nie wiadomo czy po jego ukończeniu AirBike będzie jeszcze sprzedawał Spece.

 

Odnośnik do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...