Skocz do zawartości

Szosa/endurance do 4000


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

Starałem się prześledzić tematy zanim założyłem swój temat, ale chyba jednak będzie lepiej to uporządkować we własnym.
Po tegorocznych dojazdach do pracy (Warszawa), na mega dużym Bulls Crosstail doszedłem do wniosku, że:

- jadę za wolno,
- wszyscy mnie mijają ;)
- wysiadają mi kolana 

I stąd pomysł na szosę (raczej w geometrii endurance):

Wzrost: 182
waga: 100kg (tak wiem, za dużo :) )
przekrok: 80 cm

Moje 3 typy (może 4):

1. Canyon 6.0 AL (rozmiar M - o ile dobrze wyliczyłem).
https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2019/endurace-al-6-0-wmn.html

2. BTWIN Triban 540 (tutaj waham się czy M czy L).
https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-triban-540-id_8377756.html#v2163631

3. Fuji Sportif 1.5 

http://skleprower.pl/fuji-sportif-15-d-2018-tiagra-4700-2x10-p-73.html

4. Opcja nr 4 - poczekam na nowego Tribana do marca.

Poszukuję czegoś co w sumie będzie zachęcało mnie do częstej jazdy, budżet mogę delikatnie zmienić. I jaki rozmiar będzie dobry?
Z góry dziękuję za wszelkie opinie :)

 

Pozdrawiam,
Tomek

Odnośnik do komentarza

Biorąc na wzgląd częste zapytania w kwestii zakupu pierwszego roweru szosowego,  przeczytawszy setki podobnych tematów z dużym prawdopodobieństwem bardziej zazajomieni z tematem doradzą Ci na zakup pierwszej szosy tribana 520 ( 2400), dlaczego? A co jeśli po przejechaniu 100 km stwierdzisz, że rower szosowy to nie  dla Cb? Pewnie będziesz zmuszony sprzedać rower za kilkaset mniej niż za cenę zakupu. Wg mnie pierwsza szosa nie powinna być za duże pieniądze, sam pół roku temu kupiłem używana szose ( tribana 3) za 1000 zl. Musialo upłynąć kilkadziesiąt godzin i setki kilometrów zanim ten typ roweru mi podpasowal ( bóle karku, świadomość niewygody jazdy  po słabych nawierzchniach, bóle pleców), nadal mam dylematy czy go nie sprzedać, albo czy nie kupić jakiegoś MTB i wtedy empiryczne stwierdzić co bardziej wolę), no ale póki co twardo stoję przy szosie. A co by było gdybym kupił rower za 4000 zł i jazda tym rowerem byłaby dla mnie katorgą?

Odnośnik do komentarza

Proponuję się wybrać do Decatlonu, W Decathlon Okęcie mają kilka modeli Tribanów zarówno L jak i M (100, 500, 520), można się przejechać kilka metrów po sklepie. (Kilka sztuk modeli jest też ustawionych do jazdy stacjonarnej) Próbowałem model 520, zdaje się że 540 ma taką samą geometrię. Jak dla mnie wygodny był rozmiar M, ale mam wzrostu 174, przekrok 78, tak że dla Ciebie L mógłby być lepszy.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź ?

Używka raczej odpada. Po pierwsze, jestem za słaby, żeby ocenić stan sprzętu (jak i pochodzenie). Nowy to zawsze nowy.
Po drugie, zakup będzie na firmę, więc realnie cena odpowiednio mniejsza. Ryzyko, że coś mi nie przypasuje zawsze istnieje, ale co tam ?

Planuję wypad do Decathlonu. Wcześniej upewnię się, że mają oba rozmiary do testów. 
Po prostu zastanawiam się, czy w tym przedziale można coś jeszcze do mojej listy dodać (bieżące promocje?).

Odnośnik do komentarza

Masz mało standardowe proporcje. Co ma plusy i minusy. Masz krótkie nogi jak ktoś 170-175 wzrostu i długi tułów. Proponuję nie operować rozmiarami m/l bo one są mylące tylko operować rozmiarem ramy w cm. Standardowy rower 54 będzie dobry na wysokość. Na długość będziesz miał bardzo wyprostowaną sylwetkę, co wcale nie musi być złe. 56 będzie na styk na wysokość, na długość będzie dobry. Naturalnym wyborem jest 56. Natomiast możesz się zastanowić czy nie chcesz niższego i krótszego i jak będzie taka potrzeba, żeby wydłużyć mostek.

Co do wyboru to na dojazdy po mieście dużo pewniejsze są hamulce tarczowe. Więc jeśli możesz kupić Fuji Sportif w dobrej cenie to sądzę że będzie dobrym wyborem. Z kolei Triban ma zaletę w postaci możliwości montażu pełnych błotników, bagażnika i szerokich opon.

Canyon jak dla mnie odpada. Zakup zdalny ale możliwość odesłania jak Ci nie spasuje. To na plus. Na minus różne historyjki z reklamacją. Mój kolega ma ramę do której chciałby dokupić widelec. No i niestety Canyon ich nie sprzedaje. Jak masz gwarancję to połamany widelec wymienia. Po gwarancji ma Cię gdzieś. Czasem się zdarzy że nie mają ram na stanie i czeka się bardzo długo na wymianę. Stosują też czasem niestandardowe części i ciężko dokupić zamiennik.

Odnośnik do komentarza

Bikefitting to nie jest tania usługa i kosztuje 500. Proponuję najpierw pojeździć bo może się okazać że nic nie dolega. A o bikefittingu zadecydować za jakiś czas.

Natomiast przed zakupem proponuję się pomierzyć za pomocą drugiej osoby i użyć poniższego kalkulatora w celu podstawowego dopasowania pozycji.
https://pedalforce.com/online/bikefit.php

Odnośnik do komentarza

Fuji Sportif 1.5  kupiłem na początku tego roku nawet w tym samym sklepie co w linku - rower komfortowy i ładnie wykonany, polecam.

Z powyższych 4 propozycji  rozważyłbym jeszcze nowe tribany ze względu na hamulce tarczowe i  możliwość wsadzenia szerszej opony, a co za tym idzie większą uniwersalność roweru.  

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Cześć wszystkim. 

Przymierzam się też do zakupu szosówki i czytam z zaciekawieniem wszystkie wypowiedzi. Ciekawe i cenne informacje. A co sądzicie o szosówkach Scott?? Chcę jeździć dłuższe trasy - 100 lub więcej kilometrów. Obecnie kręcę km-y na rowerze trekkingowym Kross. I szukam roweru tak 3000 - 4000 zł. Coś z typy endurance wolałbym. Mój wzrost: 190 cm. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...