empet Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Cześć, nie chwaliłem się, ale nabyłem kilka dni temu pierwszą szosę. Tak się stało, że ma zamontowane fabrycznie opony Bontrager R1 (700x25), co napawa mnie nieco strachem, bo jak widać na zdjęciu (jeśli się udało je dodać) są całkiem gładkie, a jako podstawowy model pewnie są też uznawane za liche. I pytanie: czy od razu zmieniać te opony na jakieś z lekkim bieżnikiem (czytałem dobre opinie o tanich Duro Stinger) czy jednak nie muszę się bać aż tak o przyczepność i w typowych warunkach szosowych te, które są wystarczą do zajeżdżenia? Bo nie chciałbym zaliczyć gleby od razu jak zacznę jeździć, głównie z obawy przed zniszczeniem roweru :) Ach, jeśli chodzi o to jak planuję jeździć - na początku powoli, potem szybciej. Nie wyścigi, raczej bez zjeżdżania w szutry, ale także jak będzie po deszczu to nie będę siedział w domu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Bieżnik na oponie szosowej ma niewielkie znaczenie. Jeśli nie zamierzasz się ścigać to zwróciłbym uwagę przede wszystkim na takie cechy: - przyczepność Tym lepsza im opona ma większy kontakt z podłożem, czyli im jest szersza i bardziej rozpłaszczona. Więc jeśli zmienisz te co masz to kup najszersze jakie wejdą do Twojego roweru u dostosuj ciśnienie zgodnie z regułą Franka Berto pod swoją wagę (znajdziesz w sieci). - odporność na przebicia Nie kupiłbym żadnej opony szosowej, która nie ma przyzwoitej wkładki antyprzebiciowej. W tych tańszych jest z tym słabo. - wytrzymałość Opony wyścigowe, które są lekkie nie wytrzymują więcej niż 5 tys km. Opony treningowe i miejskie mają znacznie większą wytrzymałość. Nie wiem jaki przedział cenowy wchodzi w grę. Ale ja rozważam raczej tylko opony uznanych firm specjalizujacych się w oponach. Continental, Schwalbe, Vittoria, Specialized, Michelin. Bontrager też może być. Chyba miałem jakąś ich oponę AW2 czy jakoś tak , z wkładką antyprzebiciową. Ja jeżdzę całorocznie na Specialized Roubaix Pro szerokości 700x28. Przy mojej wadze w pobliżu 90, pompuje 5,5 bara z tyłu, 5 bar z przodu. Ale są to drogie opony. z tym że mają wytrzymałość 2-3 razy większą niż większość więc w dystansie wychodzi na te same pieniądze. Zeszłej wiosny były w promocji "kup jedną, za drugą zapłać złotówkę" Odnośnik do komentarza
empet Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 2 minuty temu, jajacek napisał: Nie wiem jaki przedział cenowy wchodzi w grę. Ale ja rozważam raczej tylko opony uznanych firm specjalizujacych się w oponach. Continental, Schwalbe, Vittoria, Specialized, Michelin. Dzięki za podpowiedzi. Jeśli wymienię, to z pewnością na 28, szersze raczej nie wejdą, zresztą - to nie gravel (Emonda, klasyczne hamulce). Za komplet nie chciałbym dać więcej niż 200, więc fajna byłaby taka promocja jak wspominasz, ale to się niekoniecznie uda :) Przewijała mi się w poszukiwaniach Vittoria Zaffiro i widzę, że do tańszych należy, a także od Schwalbe z serii Lugano jest kilka wersji w okolicach 80 za sztukę. Cóż, będę kombinował, bo może obecne sprzedam zanim będą jeżdżone - pewnie coś tam się za nie dostanie. Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 34 minuty temu, jajacek napisał: Ja jeżdzę całorocznie na Specialized Roubaix Pro szerokości 700x28. Przy mojej wadze w pobliżu 90, pompuje 5,5 bara z tyłu, 5 bar z przodu. Ja natomiast ważę 74 kg i mam opony 28c duro stinger ( bodajże maksymalne dopuszczalne ciśnienie to 8 atmosfer), czy porównując do Twojej wagi i ciśnienia ,to oznacza że jeżdżę na za dużym ciśnieniu ? Szukałem w google reguły Franka Berto, niestety bezskutecznie, jakiś link można prosić? Odnośnik do komentarza
empet Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 4 minuty temu, karol1994czx napisał: Szukałem w google reguły Franka Berto, niestety bezskutecznie, jakiś link można prosić? To ten wykres, kalkulatora online chyba nie ma: https://janheine.files.wordpress.com/2010/10/bertopresschart.jpg Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Panowie, no wujka Google to chyba już umiecie używać?https://janheine.wordpress.com/2016/03/09/tire-pressure-take-home/ Proszę zauważyć że wykres pokazuje ciśnienie dla jednego koła Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 empet przejechałem w ubiegłym sezonie 2000 km na duro stingerach, nie za bardzo mam odniesienie względem innych opon bo poprzednie to były jakieś stockowe 23c z btwina tribana, ale wg mnie są to dobre opony ( nie jeździłem tylko po idealnych asfaltach). Nie złapałem też żadnego kapcia. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Karol, jeździsz na za wysokim ciśnieniu. Net jest pełen ludzi, twierdzących że do opony trzeba pompować 8 barów a do szytki 10. Olejcie ich i słuchajcie własnych odczuć. Odnośnik do komentarza
empet Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 3 minuty temu, jajacek napisał: Panowie, no wujka Google to chyba już umiecie używać?https://janheine.wordpress.com/2016/03/09/tire-pressure-take-home/ Proszę zauważyć że wykres pokazuje ciśnienie dla jednego koła no przecież tę samą stronę zaproponowałem :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Jeszcze parę linków:https://bikenoob.com/wp-content/uploads/2009/11/tiredrop.pdf http://trstriathlon.com/talking-tires-with-joshua-poertner/ Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 21 godzin temu, empet napisał: czytałem dobre opinie o tanich Duro Stinger Ja używam Duro Hypersonic. Na suchej nawierzchni są bardzo dobre, na mokrej trzymają kiepsko. Być może Singery są na mokrym lepsze. Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Dnia 12.01.2019 o 19:11, jajacek napisał: Ja jeżdzę całorocznie na Specialized Roubaix Pro szerokości 700x28. Przy mojej wadze w pobliżu 90, pompuje 5,5 bara z tyłu, 5 bar z przodu. Ale są to drogie opony. z tym że mają wytrzymałość 2-3 razy większą niż większość więc w dystansie wychodzi na te same pieniądze. Zeszłej wiosny były w promocji "kup jedną, za drugą zapłać złotówkę" Jacek, napisz proszę jakie używasz dętki w tych oponach? Ja mam te same Roubaix Pro tylko węższe czyli 23/25. Muszę kupić dętki to moich nowych kół ze stożkiem 42 mm i chyba muszą być wentyle 80 mm a nie 60 mm. Jedyne takie dętki to Continental Race. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 W stożkach używam dętek z wykręcanymi wentylami z przedłużkami albo zamiennie 80mm z Decathlonu. Wykręcane wentyle mają Continental, Specialized i chyba Schwalbe. Używam tych pierwszych dwóch. Widać na zdjęciu czy mają takie spłaszczenie wokół wentyla. Jak tak to wentyl jest wykręcany. Jak jest zupełnie okrągło to nie. Przedłużki są dwóch rodzajów. Wkręcane wentyl i nakręcane. Potrzebujesz nakręcane. Conti, BBB, Decathlon. Jest tego dużo. Odnośnik do komentarza
PawelGeo Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Jacek, a czy zimą trzymasz koła szosowe nabite powietrzem i cyklicznie np. co 2 tygodnie sprawdzasz ciśnienie i ewentualnie dobijasz jak do jazdy czy zostawiasz je tak jak zdjąłeś z roweru i zajmujesz się nimi dopiero wiosną? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 W ogóle tym sobie głowy nie zawracam. Zawsze pompuję przed jazdą. Wszystkie rowery trzymam w mieszkaniu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się