Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, byłoby to po prostu nieopłacalne, masz rację, lecz mogliby puścić chociażby jeden taki model i wypuścić określoną liczbe egzemplarzy z wyższej półki nie przeznaczony do ścigania. Bo coś mi się wydaje, że znalazłoby się trochę ludzi którzy chcieliby jeździć na dobrym sprzęcie ale dla przyjemności a nie na zawodach na czas.

Odnośnik do komentarza

Takie rowery są dostępne jako cross i trekking. Możesz nawet kupić karbonowego crossa z osprzętem XT jeśli sobie życzysz. Natomiast mam wrażenie że patrzysz na ceny rowerów z niewłaściwej perspektywy. Dla czołowych producentów, takich jak Specialized czy Trek, rower za 3 tys zło to jest rower klasy marketowej. Tłuką ich miliony w tanich chińskich fabrykach. Dopiero modele od ok. 1500 Euro są modelami wyższej klasy, produkowanymi w topowych fabrykach na Tajwanie. U nas rower za 3-4 tys zł wydaje się być towarem luksusowym. A na rynkach zachodniej Europy i USA rowerem taniutkim. Większość rowerów poniże 3 tys zł to rama płynąca z Azji z taniej fabryki, kupiona za 10-20 USD, do której montownie takie jak Romet czy Unibike przyklejają swoją naklejke i w najlepszym razie, lakierują na jakiś kolor. Ich sprzedaż idzie w tysiące podczas gdy czołówki w miliony.

Odnośnik do komentarza

Owszem lecz kross i treking nie służą do tego do czego służy mtb xc. Domyślałem się, że rower za taką cenę nie będzie z wysokiej półki, lecz nie miałem pojęcia, że tak to wygląda, ale można było się domyślić, rower kosztujący 4000 u nas, w krajach zachodnich kosztuje około 900euro, a więc to już daje do myślenia. Marny los nas polaczków. Czyli chcąc rower z wyższej półki trzeba wydać conajmniej 6500, no jak dla mnie jest to dużo i na tą chwilę za dużo, może kolejny rower kupię z tego przedziału i zobaczę różnicę. Albo poczekam do sierpnia na przeceny i odłożę więcej kasy. Dzięki wielkie za wytłumaczenie.

Odnośnik do komentarza

Tu masz przykład roweru wyposażonego we wszystkie najnowsze technologie, jednego z najlepszych producentów:
https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-specialized-chisel-comp-2018?utm_product_id=9353
Jeden z kolegów tu na forum go kupił i jest bardzo zadowolony. Kilku innych kupiło go w wyższej wersji na lepszym osprzęcie i są zachwyceni. Ma wszystko oprócz rekreacyjnej geometrii ale nie jest ona aż tak bardzo agresywna. Manewrując kokpitem, głównie mostkiem można na nim uzyskać stosunkowo komfortową pozycję. Podobnie i w Kellysie. A jeździ się nim znakomicie bo dwa razy go testowałem. I szczerze mówiąc kombinuję jak go kupić. Jednak różnica między nim a Kellysem nie jest duża. Jest kilo lżejszy od Kellysa i rózni się szczegółami. Masz tu na forum kilku użytkowników Kellysa i możesz ich zapytać o opinie. Chyba wszystkie są pozytywne.

Odnośnik do komentarza

A w kwestii wiekości koła? Mam kolegę 168 wzrostu i koleżankę 167 czy 168 i oboje przeszli z 26 cali na 29. I powiedzieli że nigdy na mniejsze nie wrócą. Ja też miałem rowery na kołach 26, 27,5 i 29 cali. Nie ma żadnej możliwości żeby wrócił do 27,5. Przede wszystkim z powodu dramatycznie lepszego komfortu. A oprócz tego łatwości pokonywania przeszkód, stabilności na zjazdach, łatwości utrzymania osiągniętej prędkości, przyczepności i geometrii. Ja mam rower 17,5 cala na kołach 29 cali. Czy wygląda śmiesznie? Nie sądzę.

 

Odnośnik do komentarza

Od pewnego czasu jeżdzę na Chiselu Comp 2018 w terenie i miałem okazję porównac z innymi rowerami. Najbardziej bałem się sztywności amora golenie 30mm, ale okazało się, ze przy mojej wadze 80 kg róznic pomiędzy rebą naprawdę nie czuć i z roweru jestem mega zadowolony. Ciągle mam tylko dylemat manetki blokady, czy jej nie założyć, ale po dopompowaniu amora i próbach na nierównych podjazdach coraz mniej mnie to kusi, bo jednak za często bym jej nie używal w terenie, a na szosie zawsze spokojnie mozna sięgnąć do goleni. Chociaż poprawiając technike pedałowania coraz mniej amor się ugina na prostych. Jest jeden plus - lużniejszy i estetyczniejszy kokpit oraz brak problemów z manetkami, a te się zdarzały w niektórych modelach czesto.

Odnośnik do komentarza
27 minut temu, Rowerzyk napisał:

Jak dla mnie blokada skoku z manetki to rzecz zupełnie zbędna, zostało to stworzone jedynie po to aby podczas wyścigu szybko zablokować sobie amortyzator i nie tracić czasu na zatrzymywanie się. Jeśli zależy ci na tym to sobie zakładaj ?

Przy blokadzie z goleni w przypadku Judy Gold nie muszę się zatrzymywać, jednak podczas jazdy w terenie zawsze to mniej bezpieczne puszczać kierownicę schylając się do dźwigni. Jednak tak jak pisałem, przy odpowiednim dostrojeniu amora i dobrej technice pedałowania naprawdę rzadko czuję potrzebę manetki na kierownicy. Głownie pedałowanie na stojąco i długie odcinki asfaltowe.

Odnośnik do komentarza

Blokada którą kupiłem do Foxa, za ponad 400 zł była jedną z najgorszych inwestycji. Nie zliczę ile razy zdarzyło mi się zablokować amor na asfalcie i zapomnieć go odblokować w terenie. Dlatego dla mnie lepszym rozwiązaniem byłby amor z systemem Brain jakie występuje w wielu amorach RockShox przygotowanych dla Specialized, ktory sam aktywuje i dezaktywuje blokadę w zależności od warunków. Jest jednak bardzo wielu użytkowników, którzy na niego psioczą. Jeździłem na Specach za 20 tys zł z takim systemem i nie miałem zastrzeżeń. Mój młody ścigał się na takim Specu i wygrał Mistrzostwo Polski i też był z niego zadowolony. Nie wiem czy RockShox juz ogarnął temat psujących się blokad. Bo o ile wiem psuło się ok. 8 na 10 napotkanych.

Odnośnik do komentarza

Moje kombinacje nie dotyczą cen sklepowych bo mam trochę inne. No i ja potrzebuję wersję Expert.

Wszystkie Gate 50/70/90 to były bardzo dobre rowery. Cena 4200 jest bardzo wygórowana bo chłopaki tu z forum dostawali od mojego kolegi, handlującego Kellysami cenę ok 3400-3500 za model 2018. Dobry był też model Gate 30 ale do 2017 włącznie. Później wsadzono mu badziewnego Suntoura.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...