Skocz do zawartości

Fitness do 4 tysięcy


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

już od jakiegoś czasu szukam roweru fitness do około 4 tys. 

Byłam zdecydowana na Maride Speeder 200, ale po rozmowie ze sprzedawcą, który obiecał mi zrobić cenę do 4000 za Speeder 400 (300 odpada, nie chcę jednego przyłożenia z przodu) nastawiłam się na niego. Teraz w jednym ze sklepów znalazłam bardzo mało używany Specialized Sirrus Limited Carbon za 3500.  Byłabym wdzięczna za pomoc w wyborze (lub propozycje innych rowerów do tej kwoty), tym bardziej że nie znam tego producenta rowerów, nigdy nie miałam też styczności z osprzętem Sram, ale wiadomo, że karbonowa rama kusi, a nie chciałbym się na tym przejechać. 

Odnośnik do komentarza

Ten konkretny model to jest po prostu szosa z płaską kierownicą. To jest akurat szosowa rama Roubaix na której jeżdżę. Najszersze opony jakie wejdą to 700x28. Nie ma mocowania pod błotniki ani bagażnik. W kolejnych latach Sirrus był już na swojej, dedykowanej ramie. Mam koleżankę, która do takiego zastosowania używa roweru Specialized Diverge.

Odnośnik do komentarza

Ja z kolei zapytam: a czemu już nie szosa? ? Mnie do dokładnie takich samych zastosowań świetnie sprawdza się Trek Lexa, a mnogość chwytów jest nieporównywalna z żadną prostą kierownicą (zwłaszcza po dorzuceniu klamek przełajowych). Tak jak Roubaix, najszersze opony, jakie przyjmuje, to 28mm i podobnie jak Roubaix, oferuje bardzo komfortową pozycję (oczywiście, jak na szosę, wiadome), do tego stopnia, że na aluminiowej ramie Leksy osobiście czuję się lepiej niż na karbonowej Emondy. Dużo więc zależy od geometrii, a nie tylko materiału czy szerokości opon.

Odnośnik do komentarza

Hm, przekonywać Cię nie zamierzam, ale powiem uczciwie, że mnie zajęło pół roku oraz wypróbowanie aż pięciu szos, nim doszłam do mojego względnego ideału. W dolnym chwycie jeżdżę do rzadkości, tak jak pisałam - mam też przełajowe klamki, bo nimi hamuje się bez porównania łatwiej, ale to nie zmienia faktu, że trzymanie dłoni równolegle na kierownicy jest po stokroć wygodniejsze niż na prostej kierownicy.

Natomiast wracając do tematu fitnessa - Merida Speeder wydaje się niezłym wyborem, zważywszy, że mieści też szersze opony. Bo jednak większość fitnessów to raczej takie wygodniejsze szosy z prostą kierownicą, jak wspomniany Sirrus. A na czym konkretnie jeździłaś dotychczas?

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, Monika94 napisał:

To jednak nie mój styl jazdy, prawie w ogóle nie używałam baranka i wygodniej mi jest na szerszych oponach.  

Dziękuję za odpowiedzi. Pewnie sie jeszcze wstrzymam z tym Specem. 


Jeśli to nie Twój styl jazdy i wolisz szerszą oponę to jednak namawiam na coś co akceptuje szerszą opone. Nawet Triban 520 FB do którego wejdą opony 700x35. Rowery typu hybrid/fitness są bardzo popularne w UK. U nas znacznie mniej. Może warto spojrzeć co mają w ofercie producenci tacy jak Boardmann, Planet X czy White.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...