Skocz do zawartości

Rower crossowy, około 1543 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuje roweru na dojazdy do pracy, do 30 km dziennie, raczej tylko w ładną pogodę plus rekreacyjna jazda w weekendy, myślę że 83% trasy to miasto asfalt i chodniki.

Nie wiem jaki rower wybrać, brak wiedzy w tym temacie, wizualnie bardzo ładne są LAZARO, KELLYS oraz Vellberg z którego chyba nie ma już rozmiaru 21, bo chyba taki będę potrzebował do mojej masy 105 kg oraz 186 cm wzrostu.

To co udało mi się znaleźć w moim budżecie:

Vellberg Explorer 3.1 (nie ma rozmiaru 21)

Vellberg Explorer 4.1 (nie ma rozmiaru 21)

LAZARO ELITARY V2

LAZARO INTEGRAL V3

ROMET ORKAN 3 M

Unibike Flash GTS

KELLYS CLIFF 70

Za monitora bardzo dziękuje za każdą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

A dlaczego Romet skoro Lazaro V3 ( https://allegro.pl/oferta/2018-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-men-21-7231762444) jest najciekawszy i "o ćwierć długości wszystkiego" wyprzedza pozostałych kandydatów? Malowanie (najmniej istotna dla faceta część rowerowego świata) Ci się nie podoba czy inna przyczyna (równie mało istotna)? W cenie do ok. 1600-1700 zł różnice będą "o kolor wentyla" ...

Odnośnik do komentarza

To inaczej - porównując składowe roweru do siebie na kilku różnych rowerach i mając podstawowa wiedzę na temat "wyższości" jednego nad drugim nie jest trudne wskazanie że ten Lazaro V3 ma najwięcej "najlepszych" części ze wszystkich w tej samej cenie co inne rowery które wskazałes jako interesujące, przy czym z racji tego że jest to bardziej porównywanie drobnych różnic które w całości nie czynią Lazaro mistrzem o kilka długości nad innymi a bardziej o pół koła.

Zapytasz o szczegóły? -  każdy będzie dla Ciebie nieistotny bo skoro pytasz to żaden CIe nie przekona - ma 3 fajne kolory, 2- letnia gwarancję, duża baze punktów serwisowych, i najlepsze z tego wszystkiego - cytat "ALIVIO 27-biegowego w wersji na 2018 rok" który to osprzęt jest uważany za specjalistów "od porównywania w internetach" za pierwszy który można uważać za dostatecznie dobry aby nazwać go podstawowym dosłownie bez przymrużania oka ?

W tej cenie nie oczekuj cudów - rowery między 1300-1500 to podstawowe rowery nie tylko z nazwy ale i z przyjemności użytkowania (mówiąc o nowych a nie jakichś używkach).

A pisze nie w superlatywach tylko z politowaniem - bo dopiero od 1800-2000 zł rower można nazwać ROWEREM - jak pojeździsz i poczujesz smak przyjemności jazdy to wtedy będziesz zwracał na drobne szczegóły - a to Ci w du.. wbija się siodełko, a to łańcuch "nie haczy" a to biegi się zmienia łatwo i przyjemnie a to błotnik możesz założyć a to szybciej jedziesz itd. - drobne różnice które w tej klasie roweru są ledwo wyczuwalne ale już dają znać o sobie na dłuższym dystansie czy czasie jazdy.

Przykładowo trochę od czapy - dwa podstawowe amortyzatory olejowe do Seicento na przód to wydatek ok 150-160 zł (przy trwałości ok 60 tys. km), amortyzator w cenie 150 zł do roweru to badziew ze sprężyną, który wysypie Cię sie po ok. 2-5 tysiącach km jazdy (w zależności od sposobu jazdy - ostro lub ostrożnie) a dobry amor do roweru to koszt MINIMUM 500-600 zł a i to zaleca się serwisować go co kilkaset godzin lub co 3-5 tys km maksymalnie.

A dlaczego tak - bo rowery tak mają że abyś docenił go od razu jak wsiadasz bez oceniania go na własnych błędach typu maść na du... powinieneś wydać te 1300-1500 a najlepiej ok 2000 zł minimum ...
Bo taki mamy klimat i tego nie zmienisz.

W praktyce jest tak że najlepszy rower to co najmniej drugi lub trzeci - bo pierwszy to w ciemno (np. kolarzówka, MTB czy miejski - bo akurat chciałbyś jak mistrzowie), drugi to wybór świadomy bo pierwszy CI uświadamia gdzie popełniasz błąd, trzeci to wybór w ciemno świadomy bo już wiesz czego szukałeś ? )

Można tak ciągnąc w nieskończoność - podpowiem, że czwarty rower to zazwyczaj coś czego przy pierwszym byś nie podejrzewał że istnieje , że w ogóle  jeździ to czasem szybciej niż najszybsze rowery świata, a po 300 km jazdy na nim być wypoczętym jakbyś wstał z kanapy od telewizora ?

Odnośnik do komentarza

Dzięki za to wyjaśnienie, jestem w stanie dać więcej za rower, ale nie chce przesadzać, chce rekreacyjnie oraz ostrożnie jeździć nim do pracy raczej w cieplejsze dni oraz noce w suche dni, za 1500 zł LAZARO INTEGRAL V3  będzie idealny, a za 1800 i ewentualnie 2000 zł? Myślę że jednego z nich  bym się zdecydował bo już czas kupić.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...