Skocz do zawartości

[3000zł] Używany MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie pedałów, to najwygodniejsze są SPD, szczególnie w terenie. Chociaż na zimę zmieniam jednak na plaftormowe, ale to z uwagi na to że nie mam zimowych butów SPD. Pedały platformowe mam podobne do tych (moich już nie produkują) : https://arena.pl/pedaly-plastikowe-dartmoor-candy-czarne,p39166708.html Są ok, z tym że but jednak się trochę ślizga, są też modele z metalowymi pinami, pewnie lepsze pod tym względem, tylko było mi szkoda butów.

Do serwisu moim zdaniem można już oddać. Rower sam się nie rozreguluje po staniu w garażu.

 

Odnośnik do komentarza

Natomiast może się zdewaluować przez stanie w złych warunkach, czyli zimno i wilgoć.

Do SPDów w terenie trzeba też przywyknąć. Ja w tym roku w styczniu zaliczyłam bolesną glebę na śniegu, gdy okazało się, że pod białym puszkiem był twardy rów równolegle z kołem i niestety wyrżnęłam kolanem prosto w tę twardą ziemię. Gdybym miała platformy, na pewno zdążyłabym się podeprzeć, a tak zabrakło tego ułamka sekundy (coś jak na rolkowym trenażerze ;)). Co jednak nie zmienia faktu, że sam system jest nie do przecenienia ze swoją wygodą.

Odnośnik do komentarza

Co do pedałów to jeśli nie SPD, to spróbowałbym jakieś platformowe z wykręcanymi pinami. Wysłałem kiedyś dwie moje koleżanki na szkolenie z techniki mtb, organizowane przez organizację POMBA. Ich zaleceniem były właśnie pedały platformowe z pinami, jako najlepsze rozwiązanie do nauki techniki. Nie przyjmują na szkolenie w SPDach.

Zimą, w śniegu, jeżdżę w pedałach SPD PD-A530, które mają platformę z jednej strony i SPD z drugiej. Pojawiła się też ich nowa wersja o nazwie PD-EH500, która mam z jednaj strony SPD a drugiej platformę z wykręcanymi pinami. Więc oferuje wszystko w jednym. Chyba sobie takie kupię.

Zimą jeżdżę z blokami szybkowypinającymi się SH-56


Co do regulacji roweru to przed zimą już bym tego nie robił, chyba że zrobią za free. Natomiast na zimę kup jakiś preparat na bazie wosku i spsikaj nim napęd oraz wszelkie połączenia śrubowe. Ja mam taki firmy Nigrin, specjalnie do rowerów:
https://www.conrad.com/ce/en/product/478528/Spray-wax----Nigrin--------60252----300-ml

 

Odnośnik do komentarza

Ja bym w ogóle robiła to tylko za free albo jeśli od tego zależałaby gwarancja na ramę. Sam wiesz dobrze, bo wczoraj pisałeś, jak działają serwisy rowerowe. Odkąd cokolwiek o rowerach wiem, jeszcze nie trafiłam na dobry serwis. Samej regulacji natomiast w ogóle warto się nauczyć, bo nie jest to wiedza nieogarnialna, a jednak niesamowicie przydatna.

Odnośnik do komentarza

Oczywiśćie ta regulacja jest darmowa, w przeciwnym wypadku na pewno nie oddawałbym teraz roweru. Za każdym razem do serwisu jeżdzić nie będe, tylko ten pierwszy raz, ponieważ jest to w cenie. Myślę, że jedyne co serwisowałbym z dala od domu to amortyzator z resztą na pewno uporałbym się sam. Choć i amortyzator nie jest czymś skomplikowanym. Tylko nie wiem czy jest to opłacalna inwestycja, skoro musiałbym kupić do niego wszystko, a serwis przeprowadza się dość rzadko.

 

Wracając do kwesti pedałów, nigdy nie jeżdziłem w SPD lecz zdarza się czasem, że mój Tata skorzysta z roweru stąd wolałbym metalowe platformy z pinami. Lecz czy rzeczywiście tak szybko niszczy się na nich obuwie?  

 

12 godzin temu, jajacek napisał:

Co do pedałów to jeśli nie SPD, to spróbowałbym jakieś platformowe z wykręcanymi pinami. Wysłałem kiedyś dwie moje koleżanki na szkolenie z techniki mtb, organizowane przez organizację POMBA. Ich zaleceniem były właśnie pedały platformowe z pinami, jako najlepsze rozwiązanie do nauki techniki. Nie przyjmują na szkolenie w SPDach.

Zimą, w śniegu, jeżdżę w pedałach SPD PD-A530, które mają platformę z jednej strony i SPD z drugiej. Pojawiła się też ich nowa wersja o nazwie PD-EH500, która mam z jednaj strony SPD a drugiej platformę z wykręcanymi pinami. Więc oferuje wszystko w jednym. Chyba sobie takie kupię.

Zimą jeżdżę z blokami szybkowypinającymi się SH-56


Co do regulacji roweru to przed zimą już bym tego nie robił, chyba że zrobią za free. Natomiast na zimę kup jakiś preparat na bazie wosku i spsikaj nim napęd oraz wszelkie połączenia śrubowe. Ja mam taki firmy Nigrin, specjalnie do rowerów:
https://www.conrad.com/ce/en/product/478528/Spray-wax----Nigrin--------60252----300-ml

 

Właśnie wczoraj czytałem o tych szkoleniach z techniki MTB organizowane przez POMBA i mnie bardzo zaciekawiły. Miał ktoś może z was z nimi styczność i podzieli się wrażeniami? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...