Skocz do zawartości
remidas

Wymiana klamkomanetek

Polecane posty

Lekkie opony mają zwykle mniejszą odporność na przebicie, jak opona ma dodatkową wkładkę antyprzebiciową, to jest zwykle cięższa, coś za coś. 

Moim zdaniem lepiej nauczyć się naprawiać dętki i wozić ze sobą zapasową plus łatki, ale za to mieć lżejsze opony. Część osób woli jednak cięższe opony z wkładką. Jak kto lubi.

 

Tu masz w trochę lepszej cenie Marathon Supreme : https://allegro.pl/schwalbe-marathon-supreme-28x1-40-700x35c-evoluti-i7535297013.html#thumb/1

Jest to wersja v-guard, odrobinę gorsze parametry od wersji MicroSkin, ale za to lżejsza i trochę tańsza.

Z tym, że na warunki terenowe mają mała przyczepność, troszkę lepiej na okazyjne wyjady w teren powinny się sprawdzić Marathon Racer:

https://allegro.pl/schwalbe-marathon-racer-rg-ls-opona-reflex-28x1-50-i7523541710.html, przy okazji cena sporo niższa.

Udostępnij ten post


Link to postu

Lekkie opony mają zwykle mniejszą odporność na przebicie, jak opona ma dodatkową wkładkę antyprzebiciową, to jest zwykle cięższa, coś za coś. 

Moim zdaniem lepiej nauczyć się naprawiać dętki i wozić ze sobą zapasową plus łatki, ale za to mieć lżejsze opony. Część osób woli jednak cięższe opony z wkładką. Jak kto lubi.

 

I właśnie dlatego tak sobie myślę, że może te Marathon Almotion byłyby takim kompromisem pomiędzy oponą szybką a oponą bardziej odporną na przebicia. Co sądzisz? Biorąc pod uwagę wynik tego testu to na jej szybkość też chyba bardzo narzekać nie można.

https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-almotion-2016

 

 

https://www.rowerystylowe.pl/p-5366/opona-schwalbe-marathon-almotion-28-x-150-40-622

Udostępnij ten post


Link to postu

Jak cena cię nie odstrasza i dość jednak wysoka waga, to czemu nie. Z tym że deklarowaną odpornosć na przebicia ma akurat wysoką (stąd pewnie też wyższa waga).

W poście powyżej dałem też linki do Allegro, gdzie są jeszcze dwie alternatywne propozycje.

Udostępnij ten post


Link to postu

Jak cena cię nie odstrasza i dość jednak wysoka waga, to czemu nie. Z tym że deklarowaną odpornosć na przebicia ma akurat wysoką (stąd pewnie też wyższa waga).

W poście powyżej dałem też linki do Allegro, gdzie są jeszcze dwie alternatywne propozycje.

Ok wielkie dzięki. Nad tymi Racer też się zastanawiałem, ale wypadły dość średnio w tym teście. Ale w sumie jak czytam opinie po necie, to wcale nie są jakieś kiepskie.

https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-racer-2015

 

Bazując na tym co pisałeś, że do obręczy rowerów crossowych będą pasować opony od około 32 mm szerokości do około 45-50, czyli możesz wybierać takie jak : 28x1,35, 28x1,4,, 28x1,5, 28x1,6, ewentualnie też 28x1,75 (jeżeli zmieszczą się w widełki), to takie powinny pasować? Jaka jest różnica w jeździe terenowej na oponach 1.35 a 1.50?

https://allegro.pl/schwalbe-marathon-racer-rg-ls-opona-reflex-28x1-35-i7189733071.html

Udostępnij ten post


Link to postu

W teren generalnie im szerzej tym lepiej. Z tym że jeżeli ograniczysz się do ubitych ścieżek leśnych, to nie powinno mieć aż takiego znaczenia. Weź jednak pod uwagę, że Marathon Racer ma trochę zaniżone wymiary (dość często się to zdarza). Te w rozmiarze 35 mm, faktycznie mają 32 mm. Ja na nich (w wersji Evo zwijanej) jeżdżę czasami poza asfaltem i nie ma dramatu, ale trzeba bardziej uważać i włożyć w jazdę więcej techniki.

Udostępnij ten post


Link to postu

A co myślisz o takich? Może już rozmawialiście o nich - nie pamiętam całego wątku:

https://www.dadelo.pl/opona-schwalbe-land-cruiser-pd5320/?v_Id=94356

dobra cena, odporność na przebicia, środkowa część bieżnika do jazdy po asfalcie, tylko waga trochę większa.

Obawiam się, że taka wymiana niewiele by dała, to są opony bardziej w lekki teren niż na asfalt. Miałem je zresztą kilka lat temu i na asfalcie było słabo.

Udostępnij ten post


Link to postu

W teren generalnie im szerzej tym lepiej. Z tym że jeżeli ograniczysz się do ubitych ścieżek leśnych, to nie powinno mieć aż takiego znaczenia. Weź jednak pod uwagę, że Marathon Racer ma trochę zaniżone wymiary (dość często się to zdarza). Te w rozmiarze 35 mm, faktycznie mają 32 mm. Ja na nich (w wersji Evo zwijanej) jeżdżę czasami poza asfaltem i nie ma dramatu, ale trzeba bardziej uważać i włożyć w jazdę więcej techniki.

Czyli lepiej chyba byłoby wziąć te 1.50 zamiast 1.35? W sumie nawet jeśli będzie to 1.50 to i tak zmieniając opony z tych, które użytkuję teraz na Racery to różnica powinna być :) I jeszcze jedna kwestia, czy te opony można założyć na stare dętki czy te też wymagają wymiany? (aktualne opony to 700x40c)

Udostępnij ten post


Link to postu

Czyli lepiej chyba byłoby wziąć te 1.50 zamiast 1.35? W sumie nawet jeśli będzie to 1.50 to i tak zmieniając opony z tych, które użytkuję teraz na Racery to różnica powinna być :) I jeszcze jedna kwestia, czy te opony można założyć na stare dętki czy te też wymagają wymiany? (aktualne opony to 700x40c)

Jeżeli nie chcesz mieć docelowej szerokości 33, tylko bardziej 36, to te 1,50 powinny być lepsze (zakładając że też są węższe od deklaracji producenta o 2 mm, co jest bardzo prawdopodobne).

Na 99% powinny pasować stare dętki, dla pewności można sprawdzić, na dętce powinna być informacja odnośnie zakresu szerokości opon.

Udostępnij ten post


Link to postu

Jeżeli nie chcesz mieć docelowej szerokości 33, tylko bardziej 36, to te 1,50 powinny być lepsze (zakładając że też są węższe od deklaracji producenta o 2 mm, co jest bardzo prawdopodobne).

Na 99% powinny pasować stare dętki, dla pewności można sprawdzić, na dętce powinna być informacja odnośnie zakresu szerokości opon.

Ok, wielkie dzięki za pomoc. BTW tytuł tematu ewoluował z "Wymiana klamkomanetek" na "Wymiana opon" :) 

Udostępnij ten post


Link to postu

No wiadomo, zawsze warto coś usprawnić w rowerku.Jak chcesz szybkość poprawić, to warto też poeksperymentować z ustawieniem kierownicy, im niżej, tym szybciej.

W oponach ważne jest też żeby dobrze napompować, najlepiej sprawdzając ciśnienie manometrem, metoda na wyczucie słabo się sprawdza, a jak będziesz miał 2 bary zamiast 4-5, to będzie lipa, nawet jak założysz super drogie opony.

Jak ja bym miał nowe kupować na dojazdy do pracy, gdzie większość trasy to asfalt, kostka, chodniki, to wybrał bym chyba Marathon Supreme, jest to jednak inna linia (Evolution, opona zwijana )  niż Marathon Racer (Performance, drutowa). Mieszanka gumy też jest lepsza, co przekłada się na lepsze wyniki w testach. Jedyny minus, oprócz wyższej ceny, to trochę słabsze właściwości terenowe (zresztą widać to nawet po samym bieżniku).

Udostępnij ten post


Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...