Skocz do zawartości

Triban 3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam zamiar wymienić osprzęt sora 2300 na sorę z Tribana 520 rocznik 2016. Niestety mam korbe trzyrzedową i mam kilka wątpliwości. 1) Czy wymieniając korbę na dwa rzędy będę musiał też zmienić kasetę na inne stopniowanie?

2) Czy da się uniknąć obierania łańcucha co prowadnik przerzutki w przypadku korb trzy rządowych? ( jeszcze nie jestem pewny czy przejdę na dwa rzędy, w chwili obecnej najbardziej irytuje mnie ten hałas tarcia łańcucha o prowadnik. Da się tego uniknąć? Np. wymieniając starą przerzutkę sory na nową sorę 3rz? 3) Czy różnica w działaniu klamkomanetek nowej sory w porównaniu do starej będzie odczuwalna? 4) Czy przerzutka 3rz obsłuży 2tz korbę?

Odnośnik do komentarza

Kasety nie musisz zmieniać

Da się pod warunkiem nie jeżdżenia na przekoszonym łańcuchu. Kwestia regulacji wysokości i ustawienia przedniej przerzutki. Też mam 3 rzędy i nic nie obciera ale u mnie w Campie jest trochę inaczej, mam  tzw. mikrotrymowanie co pół biegu

Nie miałem nowej Sory. Mieliśmy starą i była beznadziejna. Nowa jest podobno podobnej klasy jak stare 105 5700. Tam wszystko działało w miarę sprawnie.

Przerzutka 3rz nie będzie prawidłowo działać z korbą 2rz. Trzeba ją wymienić.

Odnośnik do komentarza

Ta stara Sora jest beznadziejna podobnie jak stara Tiagra. Odradzam zakup. Mieliśmy taką i nigdy nie dało się jej dobrze wyregulować. Po zdjęciach nic nie można stwierdzić. Nie wiadomo co w środku.

Była gorsza w tym sensie że o ile pamiętam nie mięściły się do niej opony szersze niż 700x23. Sama rama jakościowo pewnie podobna.

Odnośnik do komentarza

Z tymi przerzutkami to jest ciekawa sprawa - mam nową Sorę (naprawdę nową, czyli tę z wewnętrznym prowadzeniem linek ;)) oraz starego Clarisa (RD-2400). Z Clarisem z początku było ciężko, ale wreszcie pokombinowałam i działał bezproblemowo aż do przedwczoraj, gdzie wylądowałam na brukach gorszych niż Paryż-Roubaix, a i wcześniej zaliczyłam co najmniej setkę po korzeniach i tym podobnych wertepach (przy których szuter to jest miła przejażdżka). Dziś prawdopodobnie muszę podciągnąć linkę i powinno wrócić do normy, bo troszkę czasem przeskakuje między zębatkami na niskich biegach i dużym obciążeniu. Tak czy owak, wcześniej był w porządku, nawet na 8-10% podjazdach. Z drugiej strony jest nowa Sora, którą chwaliłam na początku... ale wtedy byłam totalnie bez formy, zaczynałam sezon i jeździłam głównie po przysłowiowym Velo Dunajcu. Teraz jeździ na tym siostra i klnie, że nawet na prostej jej biegi zmienia. Próbowałam wyregulować już kilka razy, ale nawet na stojaku lekko hałasuje (bardziej niż Claris w każdym razie). Więc jestem lekko skonfundowana... A jakby tego było mało, od przedwczoraj mamy w domu rower na tej Sorze poprzedniej (pewnie ta sama, co na zdjęciu) i ona podobno działa dobrze. Ale to akurat muszę przetestować osobiście, bo na rowerze jeździ siostra i to jest jej zdanie. I chociaż nie zna się na niczym, to jest na pewno bardziej wymagająca ode mnie, bo takiego kata napędu wśród amatorów nie znam ;)

Odnośnik do komentarza

Mam pełną nową grupę sory i z tyłu też miałem podobny problem ze mi przeskakiwała, ale zwykle po tym jak wrzucałem na tył największy blat, przyczyna była bardzo prosta - za słabo dokręcona linka. Teraz działa bezproblemowo, z przednią mam trochę kłopot, ale to pewnie kwestia dokładniejszej regulacji lub przyczyną może być w tym iż mam zmieniony ciąg linki w ramie niż powinien być przy przerzutce.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...