Skocz do zawartości

Gravel (chętnie używany) do 5-6 tys. zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o pomoc.

 

Nie jestem znawcą tematu dlatego proszę o wyrozumiałość.

 

Chciałem kupić rower typu Gravel  do jazdy po szosie ale również ścieżki rowerowe  szuter i w miarę przygotowanej drodze leśnej. Zależy mi abym mógł dopiąć błotniki czasem  sakwy i sporadycznie przyczepkę dziecięcą. Akceptowalna jest dla mnie zmiana opon w zależności czy będę jeździł po szosie czy za miastem. Interesuje mnie rower używany. Kupując ten rower chciałbym mieć również możliwość( przy zmianie opon ) próby jazdy po szosie i sprawdzenia czy jest to coś dla mnie.

 

Rozumiem że dla znawców tematu moje pytania wydają się infantylne. Niestety czytając strony producentów lub rozmawiając w sklepach czuje się dość mocno manipulowany i naciągany a chciałbym kupić jak najlepszy rower w takiej cenie.

 

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza

Hej,

W tej cenie możesz szukać Fuji Jari 1.5 nowy, albo 1.3 używkę. Mam wersje 1.5 i spokojnie da się na tym z torbami jeździć i z dzieckiem. Ma sporo punktów montażowych na bagażnik błotniki itp. zwróć tylko uwagę jaki chcesz napęd, bo sporo firm w tych pieniądzach decyduje się na SRAM 1x11 a nie każdemu musi to pasować. Sporo osób poleca też model Giant Anyroad. Dużo o nim czytałem dobrego ale osobiście mi się nie podoba. Wiadomo kwestia gustu. Nie wiem dokładnie jak wygląda rynek używanych rowerów tego typu, koleżanka Elle może coś podpowie ostatnio jest mocno w temacie.

Odnośnik do komentarza

Hej,

W tej cenie możesz szukać Fuji Jari 1.5 nowy, albo 1.3 używkę. Mam wersje 1.5 i spokojnie da się na tym z torbami jeździć i z dzieckiem. Ma sporo punktów montażowych na bagażnik błotniki itp. zwróć tylko uwagę jaki chcesz napęd, bo sporo firm w tych pieniądzach decyduje się na SRAM 1x11 a nie każdemu musi to pasować. Sporo osób poleca też model Giant Anyroad. Dużo o nim czytałem dobrego ale osobiście mi się nie podoba. Wiadomo kwestia gustu. Nie wiem dokładnie jak wygląda rynek używanych rowerów tego typu, koleżanka Elle może coś podpowie ostatnio jest mocno w temacie.

 

 

 

Bardzo dziękuj , chętnie zasięgnę rady również koleżanki Elle . A co myślicie o Merida Silex 300 ?

Odnośnik do komentarza

Szukając uniwersalnego roweru, nie wzięłabym napędu 1x11, bo na górkach może zabraknąć (zwłaszcza z bagażem). Chyba że mieszkasz na Mazowszu albo masz kopytko, to proszę bardzo. Z 1x na pewno odpada problem przekosów, choć i na 2x jest on niewielki i tak naprawdę zaczyna się prxy dwóch skrajnych przełożeniach.

Rynku takich całkiem hi-endowych graveli nie znam, bo to nie moja kieszeń. W moim przypadku rozchodziło się o kwotę połowę mniejszą, czyli 3k. I niestety obecnie wypada to tak, że w cenie świetnej szosy dostaje się gravel kiepski lub najwyżej średni.

Z oponami jest lipnie. Bardzo mało graveli przyjmie naprawdę szerokie opony, a większość producentów jara się wielkością tylko dlatego, że porównuje je do 28mm. Dla mnie nazywanie balonem 40mm jest natomiast nadużyciem. Bo balon zaczyna się od 1,95, a o takich cudach słyszałam niestety jedynie w przypadku Meridy Silex. Drugie niestety, to na mnie tego konkretnego roweru nie szło dostać, może z większymi ramami będzie łatwiej.

 

Ja mam pytanie zgoła odmienne: czemu gravel? Z opisów czy jakiekolwiek doświadczenia? Bo z opisów jest to najcudowniejszy rower pod słońcem, tak wspaniały, że po dziś dzień nie umiem zrozumieć, czemu go sprzedałam po 600km... Niewykluczone jednak, że był on tak uniwersalny i wspaniały, jak dwa sezony temu mówiono o crossach. Którego tak na marginesie też przerabiałam - tym razem przez ok. 1200km.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...