Skocz do zawartości

Zmiana mostka na krótszy?


Rekomendowane odpowiedzi

Niespecjalnie znam się na bikefitingu. Ale w pierwszej kolejności uatawiłbym prawidłowo siodełko, chyba że już to wykonałes. Poniżej info jak to zrobić:

 

Druga metoda ustawienia wysokości

 

W tej metodzie potrzebne będą miarka, książka i ołówek. Najpierw musimy stanąć prosto przy ścianie. Między nogami musimy umieścić sobie książkę i zaznaczyć na ścianie wysokość, która będzie oznaczała wewnętrzną długość nogi. Z wyznaczonej długości trzeba wyznaczyć 88,3 %. Uzyskana wartość to odległość między górną częścią siodełka a środkiem osi supportu.

 

Ustawienie poziome siodełka

 

Bardzo często zapominamy o tej czynności, ograniczając się do ustawienia wyłącznie wysokości siodełka. Niewłaściwe ustawienie poziome powoduje ból w kolanach i dyskomfort podczas jazdy. Do ustawienia poziomego potrzebujemy nitki, obciążnika i imbusa. Obciążnik obwiązujemy nitką i siadamy na siodełko. Ramiona korby muszą być ustawione poziomo do podłoża, a stopy w takiej pozycji, w jakiej są podczas jazdy. Następnie przykładamy nitkę do rzepki. Nitka powinna idealnie przecinać oś pedałów, jeśli tak nie jest to konieczne jest przesunięcie siodełka.

 

Ustawienie pochylenia siodełka

 

To już ostatni krok przy ustawianiu siodełka, jednak niemniej ważny niż poprzednie. Im niżej pochylony będzie przód siodełka tym bardziej będziemy napierać na kolana i ręce, przez co jazda nie będzie przyjemna. Z drugiej strony, jeśli nos siodełka jest wysoko, bardziej naciskamy na siodełko kroczem. Dlatego czubek siodełka powinien być ustawiony minimalnie do góry. Do ustawienie odpowiedniego pochylenia możemy użyć poziomicy lub smartfona z właściwą aplikacją.

 

 

Potem upewnił się że klamkomanetki są pod odpowiednim kątem. I ruszył w trasę kilku lub kilkunastu km w górnym chwycie i sprawdził odczucia. Jak czujesz że łapki uciekają z rogów na kierownicę to probuj krótszego mostka, jak wydaje ci się że jesteś za mało wyciągnięty to dłuższy. Komfort dolnego chwytu sporo zależy też od rodzaju kierownicy jak u siebie miałem zwykłą ze sporym dropem to dolny chwyt nie był zbyt komfortowy (kark trochę bolał od zadzierania głowy by widzieć co się przede mną dzieje), jak zmieniłem na kompaktowa i drop jest mniejszy, to już kark mniej boli, mogę jeździć 50/50.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...