Skocz do zawartości

S> Sztyca karbonowa Deda Black Stick


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli de facto wartość nic nie warta. I tak nikt nie kupi nagle siodełka, z którego spada, ani takiego, na którym zostaje miejsce dla jeszcze jednej osoby ? Poza tym szerokość to generalnie bardzo mało, zdecydowanie mniej niż przysłowiowy stack i reach (które też nie sprawdzają się w 100%) - nie jest przecież tak, że jak odpowiada nam 140mm firmy X, to automatycznie wygodnie będzie na 140mm od Y i Z. Jest jeszcze długość i profilowanie, i o ile to pierwsze jeszcze można podać w liczbach, to drugie już niestety pozostaje wyłącznie do testowania na własnej pupie.

Kolejny argument, który przemawia dla mnie za sensownością istnienia profesjonalnego bikefittingu - oczywiście, zdarza się, że ktoś ma szczęście i wszystko jest świetnie od początku, a producent przy projektowaniu roweru miał do dyspozycji naszego bliźniaka. Ale jakby tak zsumować te wszystkie eksperymenty, jakich dokonują ci, którym daleko jest do producenckiego wzorca i poszukują komfortu, to te 600-800zł wydaje się naprawdę promocyjną ceną.

Odnośnik do komentarza

Co do profilowania siodełka to podoba mi sie podejście np. Fizika czy PRO którzy wyróżniają modele dla osób dobrze rozciągnietych (agresywna pozycja), przeciętnie rozciągniętych (pozycja z zacięciem sportowym) i kiepko rozciągniętych (pozycja wygodna). Wszystkie z tych siodełek są dostępne również w różnych szerokościach, więc wybór jest spory.

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Dnia 11.12.2018 o 16:55, jajacek napisał:



Kupiłem też tanio nowe buty szosowe Spec Torch 2.0 z karbonową podeszwą ale podobno zaprojektowane pod komfortową jazdę długodystansową.

Jacek, mam pytanie o te buty.  Mam MTB comp i są bardzo wygodne. Chcę kupic w tym roku jakiś model szosowych butów Speca. Czy w ciemno brać rozmiar taki jaki mi pasuje w butach MTB? W butach biegowych we wszystkich modelach Adidasa pasował mi jeden i ten sam rozmiar. Czy w butach na rower Speca jest podobnie? Chcę sobie własnie kupić Spec Toch 2.0 ale jest 44 i łamię sie czy nie będzie za duży. Nie mam jak przymierzyć a MTB mam 43.

Dotychczas używam taniego modelu Pearl Izumi i trochę mi nie pasuje. Język jest w starym stylu - miękki i w czasie jazdy zsuwa sie do wewnętrznej części stopy uwierając niemiłosiernie. Stąd pomysł wymiany na coś lepszego.

Odnośnik do komentarza

Spec trzyma rozmiarówkę. 43 to wkładka 27,5, 44 28,3. O ile but mtb może być trochę większy, o tyle but szosowy musi być dobrze dopasowany. Do jazdy długodystansowej z zacięciem sportowym, jakieś pół numeru większy niż stopa. Natomiast po kilku miesiącach stosowania muszę powiedzieć, że nie wiem czy bym je jeszcze raz kupił. Są bardzo płytkie co nie bardzo mi się podoba. Moje buty mtb Speca, są znacznie głębsze. Ta karbonowa podeszwa nie jest bardzo sztywna ale jednak trochę sztywniejsza niż nylonowa w niższym modelu. Więc w zależności od zastosowania, rozważyłbym czy nie kupić tańszy Comp Road. Chodzi mi po głowie czy takiego nie kupić i nie sprzedać Torch. Sądzę, że dużo zależy od kształtu stopy. Buty mtb Speca bardzo mi pasowały. Stary model szosowy też. A ten Torch jakoś nie bardzo. Z tym że mam problem z lewą stopą, która mi w nich cierpnie. Nie mogę znależć optymalnego ustawienia bloków. Prawa jest ok.
https://www.cyclestore.co.uk/specialized_comp_road_shoe_2018-ID_70447

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...