Skocz do zawartości

Zestaw świateł rowerowych


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jeśli ma być to zestaw poza miasto, to z tyłem nie będzie problemu - zerknij na Mactronic Walle (są dwie wersje 2x 0.5W i 2x 0.2W, patrz na mocniejszą): http://www.ceneo.pl/8902996#crid=39970&pid=7269

 

Jej klona testowałem na blogu i to jest prawdziwa rakieta, która naprawdę mocno świeci i długo działa na bateriach:
https://roweroweporady.pl/kross-eclipse-red-eye-test-lampek/

Natomiast jeżeli chodzi o przód... Za dziewięć dych nie kupisz nic sensownego od markowych producentów. Trzeba by albo kupić coś od "chińczyków", albo dołożyć trochę.

Ale to może ktoś coś na przód podpowie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli nie jeździsz dużo po ciemku, to ja od kilku lat mam Mactronic'a Scream:

 

http://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-mactronic+scream;0192;m100;0112-0.htm#crid=41476&pid=7269

 

Tylko niestety ten model zasilany jest trzema paluszkami AAA i nawet jak wkładam najmocniejsze akumulatorki Varty, to świecąc na maxa,

wytrzymuje trochę ponad godzinę. Jest okej, jeśli jeździ się sporadycznie wieczorami. Do częstszego jeżdżenia sprawdzi się średnio i trzeba szukać

czegoś z lepszym zasilaniem.

Odnośnik do komentarza

Zajrzyj do sklepiku na forum swiatelka.pl Jest tam paru kolesi robiących ciekawe latarki z funkcjonalnymi driverami, dopieszczonym chłodzeniem, wyborem optyk itp. Na rower będzie ciekawa np. Convoy s1 czy s2 ze stosowną optyką i ciepłą diodą. Do 100zł się zmieścisz ;P

Co do ładowarki - na allegro są procesorowe moduły ładowarek na USB po 5zł. Do kompletu koszyczek za ok. 5zł z allegro, minuta na lutownicy i masz ładowarkę.

Ogniwa również znajdziesz w sklepiku światełek. Do 10zł za ogniwo spokojnie się wyposażysz.

To jest najtańsze, co według mnie ma sens. W 150zł powinno się zmieścić.

Odnośnik do komentarza

Co do latarki jako "oświetlacza drogowego" dopowiem, że pracują one zazwyczaj na ogniwach Li-on 18650 - są one ok. 3x pojemniejsze od zestawu 3xAA (czyli popularnych paluszków) co stanowi atut o tyle istotny, że są w stanie  "pociągnąć" 3-4 dłużej nie mówiąc już, że w razie potrzeby także mocniej zaświecić - nie jest problemem uzyskać przez ponad godzinę 800+ lumenów (np. podczas jazdy w terenie nieznanym typu las, pole, szuter).

Standardowo sam od długiego czasu używam S3 z soczewką 30 stopni co pozwala przy 10% mocy (ok. 80-100 lumenów) na 12h jazdę bez konieczności wymiany baterii (ogniwo Panasonic 3100mAh - i jest to realna pojemność w odróżnieniu od alegrowych bajlongów).

Zaletą takiego latarkowego świecidła jest uniwersalność bo można je po prostu zdjąć i używać do celów innych niż typowo rowerowe.

Całość przy minimalnych wymaganiach (zakładając, że latarka ma stanowić clou zakupu a reszta ma być przeciętna) to koszt ok. 100 zł.

Odnośnik do komentarza
nie jest problemem uzyskać przez ponad godzinę 800+ lumenów

 

Standardowa konstrukcja o której mówimy, czyli 18650 + 8xAMC7135 + dioda z rodziny XM-L tak nie zadziała. W praktyce do ok. 80% pojemności ogniwa latarka utrzyma maksymalny strumień świetlny, ale poniżej będzie obserwowany nieznaczny spadek jasności (spadek napięcia ogniwa nie pozwoli na pełną moc). Tym niemniej między 500lm 800lm różnica jest praktycznie niezauważalna, dlatego tego typu konstrukcje z powodzeniem dają sobie radę, a ich zaletą jest kompaktowość i prostota działania.

 

Dla zachowania stałego strumienia trzeba się wykosztować na latarkę z pakietem szeregowym i przetwornicą step-down, ale to inna liga finansowa.

Odnośnik do komentarza

Myślę, że w tym temacie nie jest istotne jak konstrukcyjnie rozwiązany jest drajwer, dlaczego stosowane są AMC-eki (bo są tanie jak na oferowane możliwości) i jakie mają wady (m. in. brak PRAWDZIWEJ stabilizacji prądu) - wskazanie DOBRZE zbudowanej latarki jako rozwiązania uniwersalnego na rower i nie tylko to jedno, uświadamianie dlaczego ma wady to raczej należałoby skierować na inne forum - tam ze względu na znacznie szerszą rzeszę świadomych powyższej wiedzy i pełna "teoretyzacja" znacznie poszerzy wiedzę potrzebujących czegoś więcej.

Co zaś do polemiki - dobrze naładowane ogniwo 3400 mAh i poprawnie zmodowana latarka na XM-L2 z niskim Vref pędzona na 2,8 A wypluwa na dobry początek powyżej 900 lumenów aby przez godzinę spaść do ok. 700 lumenów - średnio daje to ok. 800 przez właśnie godzinę - stąd dla Janusza rowerowego wystarczy informacja: że dobra latarka z mocnym ogniwem daje radę.

Sprawą nie mniej istotną i wartą uwagi są możliwości zawężania bądź rozszerzania strumienia (za pomocą soczewek - popularnie zwanych niepoprawnie kolimatorami) dzięki czemu można uzyskać w miarę szeroki (na pobocza) i sięgający kilkunastu metrów w przód strumień światła.

I znowu można teoretyzować - ale moim zdaniem wystarczą podstawowe informacje - to bardzo pomaga szybko i poprawnie zidentyfikować problem i znaleźć rozwiązanie - funkcjonalna latarkę do roweru ;) i nie tylko ...

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Posiadam też latarkę ale mam trochę problemy z latarką: http://allegro.pl/latarka-lampa-cree-xmlt6-led-zoom-uchwyt-rowerowy-i5479424673.htmlFajna i dobre ma oświetlenie tylko jak nie używasz jej przez jakiś czas, nie wyciągając baterii i chcesz włączyć ponownie to już jest kłopot jakby coś nie łączyło, nie chce świecić. Nie wiem czy mi się taki model trafił.  

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...