Skocz do zawartości

Kinesis Tripster AT - One bike to rule them all


Rekomendowane odpowiedzi

Świetny projekt. Gratuluję. Sam aktualnie szukam bazy na drugi rower typu gravel, który posłuży mi zarówno na dojazdy do pracy ale i szaleństwa po lesie i szutrach.

 

Podpytam - gdzie kupowałeś ramę? bezpośrednio na stronie kinesis czy jakiś inny sklep? I drugie pytanie - nie było problemów z poprowadzeniem przewód żeby tylny hamulec był pod prawą manetką? (gdzieś spotkałem się z opinią, że otwory w ramie utrudniają poprowadzenie przewodów)?

 

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza

Ramę kupiłem w https://www.merlincycles.com/. Doszla chyba w 5 dni.

 

Prowadzenie przewodów bezproblemowo. Co prawda przewód wchodzi z innej strony niż zazwyczaj w ramach czyli z prawej, ale w niczym to nie przeszkadza, nie obciera, nie krzyżuje dziwnie czy coś.

Samo prowadzenie wewnątrz tez da rade samemu ogarnąć bez żadnych specjalnych przyrządów, nitek, czy magnesów. Po prostu wkładasz, parę razy celujesz i wychodzi dołem.

Odnośnik do komentarza

Cześć,

Dobierając rozmiar sugerowałes się ich dopasowanie z tabeli? Mam 175 cm i sądząc z "reachu" i górnej rury  brałbym 51 , masz jakieś cenne uwagi w temacie doboru rozmiaru, byłbym wdzięczny.

 

Tu gość mówi że 54 dla mnie bedzie za duże https://www.ebay.co.uk/itm/Kinesis-Tripster-AT-54cm-Blue-Gravel-Bikepacking-Bike-105-Tiagra-XT-VGC/323451766157?hash=item4b4f3a458d:g:2TMAAOSwi1pbmtLR

 

 

Bardzo fajny rower , nie bardzo widzę konkurencję w temacie framsetów ( zależy mi wciśnięciu tam opony 40mm i przedniej przerzutce)   , tj chciałem crocketta ale mam wrażnei ze tam będzie sporo mniej miejsca na oponę. Miałeś jeszcze jakieś typy zanim zdecydowałęś  się ostatecznie na tripstera?

Odnośnik do komentarza

Sugerowałem się głównie długością górnej rury. Ale akurat wypada to tak, że trafiam idealnie w ich rozmiar z tabeli.

Ogólnie porównywałem mocno geo z moim wcześniejszym rowerem. I na tej podstawie dopasowywałem.

Nie mam wielkiego doświadczenia z rowerami z barankiem, ale moim zdaniem rama jest mega wygodna.

Ważne tylko, żeby dobrze sobie jeszcze dobrać długość mostka i pokombinować czy i jesli tka to ile podkładek pod mostkiem potrzebujemy.

 

Widzę, że w rozmiarze 51 długość górnej rury ma 54 cm więc trochę gość z ebaya ma racji, bo to wygląda jakby w rzeczywistości był rozmiar 54. Z tym, że on pisze, że 54 za duże dla 5'8" (172). Ty masz 175 więc łapiesz się już na 54, ale całkiem możliwe ze 51 będzie dla Ciebie dobre. Jesli mialbym wybierac to chyba zdałbym się raczej na strone producenta.

Pytanie jeszcze jaką masz długość nogi, czy sztyca nie będzie za bardzo wyciągnięta przy ramie 51.

Jeśli masz krótkie nogi to pewnie mozna mniejszy rozmiar, a jak długie to pewnie większy i krótszy mostek, ale ekspertem nie jestem.

Ja posiłkowałem się jeszcze kalkulatorem z competitive cyclist (w tej chwili, żeby z niego skorzystać musisz użyć VPN-a, bo jest niedostępny dla uzytkownikow z EU).

Polecam dostać się jakoś na tą stronę, pomierzyć się i tam sprawdzić własnie najważniejszy parametr czyli efektywną długość górnej rury (Virtual Top tube).

 

Brałem pod uwagę jeszcze takie ramy:

Octane One Gridd (nie przekonuje mnie jednak zewn. prowadzenie linek tam i lakier jest ponoć mega delikatny).

Jakaś stal np. https://www.cotic.co.uk/product/escapadeale trochę się obawiałem problemów z ewentualna korozją stali. No i waga spora.

Była też w Polsce dostępna rama Eddy Merckx Strasbourg 71. Karbonowa w promocji za chyba ok. 4 k co było mega okazją IMO, ale totalnie mi sie nie podobała wizualnie.

Accent Feral wygląda spoko, carbon miejsce na opone 50mm, ale pare rzeczy mi tez nie pasowalo np support pressfit itp. No i cena wyższa.

Ramy Mason Bokeh fajne, ale dla mnie za drogie.

Viner Strada Bianca - tani carbon, ma wszystko co trzeba, ale to jednak trochę za bardzo zalatywało mi chińszczyzną no i malowanie tak sobie mi się pdooba

Canyon Endurace - na tą ramę się mocno napaliłem, ale jednak zrezygnowałem bo tam tylko ok 33mm opona wjedzie. To jednak zdecydowanie za mało.

Najfajniejsza alternatywa to chyba: http://www.bike4race.pl/product-pol-1217-Rama-gravel-RIDLEY-X-TRAIL-A-kolor-XTA-02CS-Ocean-Green-Black-Reflective.htmlma wszystko co trzeba, podobał mi się. Ale jednak Tripster wygrał. Trochę wyglądem, troche unikatowością, czy miejscem na 3 bidon.

Na koniec jeszcze oglądałem ramy RAG+ od NS, ale jakoś tak przepadła gdzieś w wyborze.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Kupiłem frameset lekko używany za 370 funtów plus shipment . Założyłem głównie ultegrze ale kombinowałem i zbierałem części podobnie jak ty . Efekt wizualny psuje stara korba ultegry ale jest lekka i mam do niej różne koronki . Rower mimo ciężkich kół wyszedł 9700. Od złożenia we wtorek przejechał już ponad 200 głównie po jurze i w łódzkiem. Ma wyjątkową dzielność terenową, co raz bardziej jestem zadowolony. Dzwonią mi delikatnie linki bo włożyłem bez linerów. Mam kłopot z wrzuceniem zdjeć

Odnośnik do komentarza
  • 2 lata później...

Bardzo mi się podoba ta rama i ta konfiguracja w całości. Chcę też taki złożyć ale na grx (korba 48/31z).

W czasach wszechobecnego presfita w karbonie ta rama wydaje się że będzie świetnie służyć latami.

Niestety spóźniłem się bo mojego rozmiaru 54 (green) już niema na kinesis uk . Odpisali że trzeba czekać do czerwca 2021 na dostępność. Ciekawe jak to z cłem będzie jak już UK całkowicie z UE wyjdzie?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...