Skocz do zawartości

[3000-4000 zł] Rower gravelowy/crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do głównego pytania. Merida ma bardziej sportowa geo. Jeżeli masz możliwość to przymierz się do kilku modeli które Tobie się podobają, albo porównaj geo z tabeli i kalkulatora, pomierz się dokładnie i kup wygodny i ładniejszy model. Jeżeli zdecydowałeś się na grawela a nie masz ambicji by się ścigać czy bić rekordy prędkości, to będziesz zadowolony. Ja, jako laik zdecydowałem się na ten typ roweru ( Fuji Jari 1.5) bo sam mam 195 cm i ważę teraz 110 kg. Nie mam problemów ani z ramą ani z kołami, a jeżdżę po słabym asfalcie i podobnych drogach do tych że zdjęcia. Jest mi wygodnie na kierownicy baranku, tarczowki mechaniczne też bez problemów działają.

Offtop: taka myśl mnie ostatnio naszła, jak przeglądałem stare zdjęcia, dostałem od rodziców w okolicach piątej klasy podstawówki rower górski, na stalowej ramie authora, napęd Shimano sis, 3x7chyba, stalowy widelec i jak założyłem do niego gładkie opony to miałem ...grawela?

Odnośnik do komentarza

Nie, na upartego miałeś fitnessa. W przypadku gravela musiałbyś założyć do tego MTB baranka oraz przynajmniej semi-slicki :P

Ja właśnie 10 minut temu znów trafiłam szosą do lasu. I znów tylko piach mnie wykończył. Tak więc pewnie te prędkości to mają znaczenie dla mężczyzn, którzy mają więcej siły i wszędzie pędzą. Bo jak się gravelem wlekę 2-3km/h mniej po asfalcie, a szosą 2-3km/h mniej po lesie i ostatecznie średnia zwykle wychodzi ta sama, to jak tu stwierdzić, co jest lepsze? Może jak ktoś ma same żwirówki wokół domu, to ma to większy sens?

@nctrns, racja! O tym zapomniałam. Te w Tribanach wiem, że przyjmowały mi 35c (no, zakładać trzeba ze spuszczonym powietrzem, ale potem nic nie ociera). I chyba Tektro też ma jakiś model z długimi pivotami.

Odnośnik do komentarza

Właśnie czekam aż ktoś odgapi od Slate'a, bo cenę ma równie oryginalną, co rozwiązanie ;)

 

@kudl4t4, wszystko zależy, jaka szosa - paradoksalnie, im lepsza, tym z tymi torbami gorzej. Ja mam Treka Leksę i tam są wszystkie dziurki zarówno na bagażnik, jak i na pełne błotniki, więc akurat więcej możliwości "utorbienia" niż w moim gravelu Gianta ;)

Odnośnik do komentarza

Cannondale slate jest gravelem z amortyzatorem, czyli można powiedzieć taki cross z barankiem.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

 

Widziałem go na żywo na jednej z ustawek szosowych i rozmawiałem z właścicielem. Bardzo ciekawy rower. Ma opony 650x42 co daje w obwodzie oponę podobną jak 700x28 w rowerze szosowym. Jego amortyzator ugina się do 30mm. Kosztuje majątek i ma mocno niestandardowe rozwiązania. Gdybym chciał kupić podobnego dziwoląga, to zdecydowanie kupiłbym Specialized Diverge mającego elastomer Future Shock, pracujący w tym samym zakresie i normalny widelec. Gdzie po wyjęciu koła do transportu nie trzeba odkręcać przedniego hamulca jak w Cannondale Lefty.

Odnośnik do komentarza

Kiedyś ludzie wstawiali do trekingów sztywne widelce i baranki. Teraz bez kombinowania mogą kupić gravela.

 

Pamiętam jak jeden znany sakwowiec, ksywka Wilk, przerobił trekkinga ze sztywnym widelcem (po dzisiejszemu fitnessa) na baranka, założył DuraAce i śmigał tak po całej Europie na tripy po tysiące km. Czyli potrzeba była już dawno temu. Ja w tym roku zamierzam reaktywować leżacy u mnie od 10 lat na balkonie Author Classic na ramie Cro-Mo i sztywnym widelcu z hamulcami Canti. Pewnie wejdą opony 700x35 i będzie rower do miasta i do szkoły dla młodego.

 

author_horizon.jpg

Odnośnik do komentarza

Właśnie, "wracając do głównego pytania", bo powoli zaczyna się robić offtopic. :)
 

Wracając do głównego pytania. Merida ma bardziej sportowa geo. Jeżeli masz możliwość to przymierz się do kilku modeli które Tobie się podobają, albo porównaj geo z tabeli i kalkulatora, pomierz się dokładnie i kup wygodny i ładniejszy model. Jeżeli zdecydowałeś się na grawela a nie masz ambicji by się ścigać czy bić rekordy prędkości, to będziesz zadowolony. Ja, jako laik zdecydowałem się na ten typ roweru ( Fuji Jari 1.5) bo sam mam 195 cm i ważę teraz 110 kg. Nie mam problemów ani z ramą ani z kołami, a jeżdżę po słabym asfalcie i podobnych drogach do tych że zdjęcia. Jest mi wygodnie na kierownicy baranku, tarczowki mechaniczne też bez problemów działają.

Właśnie idealnie to ująłeś - nie chcę bić rekordów prędkości ani się ścigać. Chcę zwyczajnie wyjechać poza miasto na ściężkę rowerową. Kończy się ścieżka? Wbijam na asfalt. Zauważam jakąś fajną leśną drogę? Jadę tam! Mam ochotę na 30-kilometrowy trip? Czemu nie.

Właśnie do tego jest mi obecnie potrzebny rower. Nie chcę MTB, bo jazda na dłuższych dystansach będzie mnie męczyć. Wydaje mi się, że gravel będzie jak najbardziej odpowiedni do tego, co opisałem powyżej. :) I to nie kwestia przymierzenia się i wyglądu, zależy mi raczej na trwałości i dobrej jakości podzespołach. Wygląd ma drugorzędne znaczenie. Tylko wiecie... tiagra, sora, sram - nic mi to nie mówi. Nie znam się na jakości poszczególnych grup, dlatego skierowałem się z prośbą o pomoc do Was, drodzy użytkownicy. :)

I tak jak wspominałem, z tego jaki model kupić, dyskusja zeszła trochę na temat czy to ma być w ogóle gravel czy nie gravel, czy mtb, szosówka, turystyk, cross a może trek. Proszę Was o pomoc w typowaniu konkretnych modeli, liderów w swojej kategorii cenowej. :)

Notabene jestem w stanie podnieść widełki, myślę, że do 5 tysięcy, a jeśli trafi się coś wartego kupna to może nawet i do 6 tys.

Pozdrawiam,

Kuba

Odnośnik do komentarza

Ja przechodzę kryzys, czy gravel naprawdę się do tego nadaje, ale nie ma sensu żadna dyskusja. Uważam, że tego typu roweru trzeba spróbować i zobaczyć, do której grupy dyskutantów nam bliżej - zwolenników czy przeciwników. Koniec o kropka.

 

Z grupami napędowymi jest tak, jak ze wszystkim - najtańsze (Claris, Tourney) odrzuca się z zasady, bo mają mało biegów, różna jest precyzja działania, możliwe, że trzeba częściej regulować. Najdroższe odrzuca się z rozsądku, bo mało kogo stać na rower, gdzie sam napęd ma wartość powyżej trzech i więcej tysięcy. Tak więc na placu boju najczęściej zostają i tak: Sora, Tiagra i 105. Kolejno: 9, 10 i 11 rzędów na kasecie. Poza dodatkową zębatką dochodzą takie bajery, jak estetyka, kultura pracy itp. Z drugiej strony pojawiają się wyższe koszty w przyszłości np. wymiana łańcucha czy nawet zakup głupiej spinki. Jeśli jednak Ci to nie przeszkadza, celuj w 105.

Odnośnik do komentarza

Właśnie, "wracając do głównego pytania", bo powoli zaczyna się robić offtopic. :)

 

Właśnie idealnie to ująłeś - nie chcę bić rekordów prędkości ani się ścigać. Chcę zwyczajnie wyjechać poza miasto na ściężkę rowerową. Kończy się ścieżka? Wbijam na asfalt. Zauważam jakąś fajną leśną drogę? Jadę tam! Mam ochotę na 30-kilometrowy trip? Czemu nie.

 

Właśnie do tego jest mi obecnie potrzebny rower. Nie chcę MTB, bo jazda na dłuższych dystansach będzie mnie męczyć. Wydaje mi się, że gravel będzie jak najbardziej odpowiedni do tego, co opisałem powyżej. :) I to nie kwestia przymierzenia się i wyglądu, zależy mi raczej na trwałości i dobrej jakości podzespołach. Wygląd ma drugorzędne znaczenie. Tylko wiecie... tiagra, sora, sram - nic mi to nie mówi. Nie znam się na jakości poszczególnych grup, dlatego skierowałem się z prośbą o pomoc do Was, drodzy użytkownicy. :)

 

I tak jak wspominałem, z tego jaki model kupić, dyskusja zeszła trochę na temat czy to ma być w ogóle gravel czy nie gravel, czy mtb, szosówka, turystyk, cross a może trek. Proszę Was o pomoc w typowaniu konkretnych modeli, liderów w swojej kategorii cenowej. :)

 

Notabene jestem w stanie podnieść widełki, myślę, że do 5 tysięcy, a jeśli trafi się coś wartego kupna to może nawet i do 6 tys.

 

Pozdrawiam,

Kuba

Ja na szybko mogę polecić modele Kellys soot 30 i 50, Ridley X-trail A sora mechanical disc. Są to rowery gdzie producent nie oszczędzal przesadnie na hamulcach, maja sztywne osi. W zależności od budżetu wybierz po prostu na co cię stać i co Ci się najbardziej podoba zwracając uwagę, żeby był to conamniej shimano Claris, hamulce Trp spyre albo hydraulika i jak najszersza opona.

 

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...