Skocz do zawartości

Czy warto kupić chwalbe BMC Teamelite 03 three?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, rekreacyjnie jeżdzę na rowerze w terenie górskim. Chciałbym zmienić rower, pewien Pan w sklepie rowerowym polecił mi BMC Teamelite 03 three. Pytanie czy jest to rower warty swojej ceny i godny uwagi? We własnym zakresie znalazłem też rower Cube (linki poniżej). Proszę o odpowiedź i ewentualnie doradztwo czegoś w granicach 5000 zł ;)

 

https://bmc-switzerland.pl/produkt/crosscountry-teamelite-03-three/

https://bikeatelier.pl/rowery-gorskie/44721-rower-cube-reaction-pro-29-black-n-red-2018.html#/272-wariant-17

Odnośnik do komentarza

BMC w tej konfiguracji bardzo słaby rower jak za te pieniądze (słaby amor, przeciętny osprzęt).
O Cube Reaction poczytasz tu:
https://roweroweporady.pl/f/topic/3999-kupno-roweru-do-8-tys/?p=33227

Niestety 5k to nie jest za dużo na rower do ścigania a jednocześnie można kupić coś z półki typu rekreacja plus co się nadaje na sporadyczne maratony. Np. takie modele:

Cube Attention SL

Rose Count Solo 1 i 2,

Focus Black Forest LTD,

Ghost Tacana X6

Trek X-Caliber 8
Canyon Grand Al 5.0
Kellys Gate 50/70
Merida Big Nine Lite

Odnośnik do komentarza

Cube ma najbardziej wyprostowaną, komfortową sylwetkę. Z kolei Merida i Kellys ma sztywne osie za które bym dopłacił. I te dwa najchętniej bym kupił.  Kolega prowadzący sklep w Warszawie ma wyprzedaż Meridy i Kellysa. Proponuję kontkat z nim: Kontakt: Gorczewska@legion-serwis.com.pl

W innych wątkach dwóch kolegów dopiero co kupiło u niego rowery. Jeden Kellysa Gate 70, drugi Meridę. Nie wiem tylko czy ma Twoje rozmiary. Oba te rowery kosztują do 4k i sa w pełni wystarczające do opisywanego zastosowania.

Odnośnik do komentarza

Trochę poczytałem i przejrzałem forów i wybór będę podejmował pomiędzy :

 

https://katalog.bikeworld.pl/2018/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/kellys/55130/gate_50_29

 

https://www.rowerymerida.pl/produkt1429/big-nine-500-lite-rower-merida.html

 

A co sądzisz o tych dwóch modelach meridy?

 

https://www.rowerymerida.pl/produkt1427/bignine-xt-edition-rower-merida.html

 

https://www.rowerymerida.pl/produkt1426/bignine-limited-rower-merida.html

Odnośnik do komentarza

Dziś mi zwrócono uwagę, czego wcześniej nie zauważyłem, że Merida Big Nine 500 Lite nie ma sztywnej osi z przodu.

Na dzień dzisiejszy, kupując rower za ok. 5k, nie kupiłbym roweru bez obu sztywnych osi. Za kilka lat będą one standardem w większości rowerów ze średniej i wyższej półki i żadne porządniejsze koła, nie będą występować w innym standardzie.


Jeśli chodzi o Kellys Gate 50 to jest to rower z dwiema sztywnymi osiami z szybkozamykaczami RockShox, z bezproblemowym, gwintowanym suportem typu BSA, z przyzwoitym amorem, z wewnętrznym prowadzeniem linek, nowoczesnymi piastami w systemie boost, napędem Shimano SLX 2x11, i hamulcami Shimano Alivio będącymi najtańszymi hamulcami trzymającymi jakąś przyzwoitość. Rower ten u mojego kolegi w sklepie kosztuje teraz 3200 na wyprzedaży co zwazając na jakość w stosunku do ceny uważam za świetną ofertę.

Oczko wyższy Kellys Gate 70 ma trochę lepszy, trochę czulszy amor i lepsze hamulce. Ale Gate 50 uważam za w pełni wystarczający do podanego przez Ciebie zastosowania.

Merida Big Nine XT Edition nie wchodzi dla mnie w grę ze względu na brak sztywnej osi.

Big Nine Limited wygląda ze względu na napęd 1x11 na rower pod wyścigi XCO. Nie wiem za ile można go kupić ale za 5k nie wydaje się być jakąś mega ofertą. Sztywne osie ale amor bez szału i bardzo podłe hamulce.

W tym budżecie można znaleźć Specialized Epic HT Base 2017 na sztywnych osiach, amorze RockShox Reba, osprzęcie SLX i hamulcach Deore. Zwykle kosztuje 5600.

Odnośnik do komentarza

Kontakt: Gorczewska@legion-serwis.com.pl

Sklep Legion w Warszawie, na Górczewskiej, telefon znajdziesz w Google. Krzysiek Rogulski

 

Rama ani lepsza ani gorsza niż konkurencyjne typu Cube. Lepsza niż Kross. Takie ramy ważą ok. 2kg. Topowe ramy typu Specialized Chisel ważą 1350 gram. Takie pośrodku jak np. Accent Peak, 1800 gram.

Odnośnik do komentarza

Rower dotarł. Szybko go skręciłem i wszystko jest ok, poza tym, że praktycznie wcale nie mam hamulców. Przy całkowitym zamknięciu klamki hamulcowej hamulec skrzypi co jest chyba spowodowane tym, że klocek puszcza tarcze i nie trzyma koła. Czy takie hamulce się w jakiś sposób mają dotrzeć? czy jest to spowodowane zapowietrzeniem lub czymś podobnym co się stało podczas transportu i nadaje się tylko do serwisu i regulacji?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...