Skocz do zawartości

Pierwszy singlespeed


Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda nieźle. Mniej-więcej tyle kosztowały by części do samodzielnego złożenia. Ruchome (napęd, koła) - nowe, pozostałe - używane. 

O ile dobrze widzę - korba Prohwel solid z krótkimi ramionami. Też mam taką. Bardzo przydatna na ostrym kole. Umożliwia wyższe kadencje i trudniej zrobić iskrę ;) .

Przy podobnej geometrii ramy - założyłem klasyczną sztycę prostą (ale w aluminium) z jarzemkiem obróconym do przodu. Takie ustawienie siodła to bardziej do jazdy siłowej, a do tego trzeba mieć zdrowe kolana ;) i częściej zmieniać elementy napędu (aluminiowy blat!). Tak a propos: jeżdżę na 3 łańcuchach i przy każdej zmianie przekręcam blat o 1 ramię na pająku.

Niezłe opony. Używam takich od niedawna. Nie kleją się do nich ostre przedmioty. Żadnych rozcięć, ani pęknięć. Obręcze - takie sobie ;) , ale za to pancerne :) .

Przydało by się założyć pedały z noskami.

Waga - w standardzie. Mój waży 9,8 kg, ale mniejszy rozmiar i bez wolnobiegu. Tylko ostre koło.

No i waśnie - rozmiar... Nie napisałeś ile masz wzrostu, ale na 178 cm - moim zdaniem trochę za duży. Mam 172 cm i ramę 52. Główka ramy ma 10,5 cm.

W opisie jest trochę błędów (hamulce tarczowe). Koła też nie przypuszczam, żeby miały 27" (630 mm średnicy osadzenia opony), ale się upewnij.

Odnośnik do komentarza

W takim razie - rozmiar powinien być spoko.

Jeśli kolana nie będą problemem, to gratulacje, ale... to może być do czasu :(

Na single speed/ostre koło - polecam miękkie przełożenie i wysokie kadencje. Na twardym przełożeniu i tak po mieście zbyt szybko nie pojeździsz, a za to gorszy start z pod świateł.

Początkowo jeździłem na przełożeniu 3,07, ale już zmądrzałem ;) . Teraz mam 2,75, a docelowo chciał bym zejść do ok. 2,4, ale muszę poćwiczyć wyższe kadencje.

Odnośnik do komentarza

To już zależy od Ciebie i od przełożenia :)

44/16 przy kadencji 150 to 52 km/h. Dla mnie takie wartości są dostępne oczywiście tylko z górki :)

Za dużym samochodem - gdzieś tak 40, może 45.

Za to pod wiatr - na takim przełożeniu już mi trochę noga dokucza. Starość - nie radość :( . Dlatego mam zamiar - jak będzie konieczność wymiany napędu - po trochu zmniejszać przełożenia i sprawdzić jak to się będzie układało. Czy dam radę wyższe kadencje, jaka będzie wychodzić średnia itp.

Na singlu - przełożenie jest kompromisem. Wysoka prędkość z górki lub z wiatrem = gorsza dynamika.

Chociaż i na to są sposoby. Mam piastę 2 x fix i z drugiej strony nakręciłem koronkę 15T. Wprawdzie ostatnio dłuższe trasy jeżdżę na innym rowerze, ale jakby przyszło co do czego - w każdej chwili mogę odwrócić koło i jechać ciut szybciej.

Odnośnik do komentarza

U mnie - rama z olx-a. Romet-Sport - 200 zł (ze sterami. Nietypowe!), kierownica, mostek, klamka - z odzysku, piasty Novatec, ale ostatnio wyczaiłem tańsze, ładniejsze i myślę, że nie gorsze. Kupiłem je do szosy

https://rowerplus.pl/piasty-tylne-szosowe/3654-sturmey-archer-hbt30-r-piasta-tylna-torowa.html?search_query=piasta+torowa&results=3?s=0

https://rowerplus.pl/piasty-przednie-szosowe/3777-sturmey-archer-hbt30-f-piasta-przednia-torowa.html?search_query=piasta+torowa&results=3?s=0

Obręcze:

https://allegro.pl/obrecz-author-argon-cross-700c-36-otw-ambike-pl-i7220441088.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_UZSD_pla_sport_i_turystyka&ev_adgr=Sport_turystyka&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=EAIaIQobChMIjonRysaS3AIVkxgbCh0J0wzsEAQYAyABEgLEtvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CPbzq9DGktwCFVgQGwodQkgExw

Korba:

http://e-bmx.pl/opis/3064273/korba-prowheel-solid.html

siodło:

https://www.olx.pl/oferta/siodelko-rowerowe-vertu-ccrv-s-spyder-CID767-IDtMxCL.html#dc05a666c8

Sztyca tradycyjna aluminium. Nie pamiętam, gdzie kupowałem - ok. 20 zł.

Do niej - jarzemko za kilka zł.

Szprychy mają tanio w e-bmx pl. we wszystkich rozmiarach.

Hamulec:

https://www.goride.pl/hamulce/hamulec-szczekowy-alhonga-hj-890ag?gclid=EAIaIQobChMIxKuA6siS3AIVl5kbCh3lPAdeEAQYASABEgJ4EvD_BwE

Do ostrego koła wystarczył mi 1. Na przód. Uwaga: W tradycyjnych widłach trzeba rozwiercić otwór (do połowy) na 8 mm. Poza tym - bez zastrzeżeń.

2 koronki torowe po kilkanaście zł. Jeśli będziesz chciał wolnobieg - luknij na e-bmx pl. Mają różne i chyba nie drogo.

Jeszcze jedna uwaga: do piasty Novatec były koronki torowe i kontry w komplecie. Do Strumey-Archer - trzeba dokupić oddzielnie.

Łańcuch PYC kupowałem w Arkus&Romet po 8,50 zł/szt. Za tę cenę - rewelacja.

Suporty na maszynach - od 20 zł.

Uwaga: do piasty Strumey-Arher - oś - jak zalecana do korby. Linia łańcucha 45 mm. Do piast Novatec lub Joytech oś 116 mm i tarcza przykręcona jak młynek. Linia łańcucha 40 mm.

Opony: wcześniej miałem Michelin Dynamic sport. Rewelacyjna przyczepność. Teraz założyłem Continental Ultra sport. Kilka zł droższe, coś koło 45 w Rowerplus, przyczepność może ciut gorsza, ale większa odporność na przebicia.

Owijka - wedle uznania. Mam tanią, z pianki Eva. Nie narzekam.

I to chyba tyle. Mam jeszcze bagażnik - używka, aluminium za 20 zł i lampki z marketu za 11 zł/komplet.

Opaski na obręcz Continental. Wytrzymują wysokie ciśnienia i leżą jak przyklejone. Do tych obręczy, które mam pasują 16 mm.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...