Skocz do zawartości

Kola do roweru szosowego, pomocy jakie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytkich

 

Zostalem posiadaczem GIANT Advanced Propel, rower super lecz kola tragedia a sa to : PA-2 czyli standardowe, nie wytrzymuja mojego obciazenia :) i strzelaja

 

Zatem moje pytanie brzmi: 

jakie kola do roweru szosowego poleciacie dla osoby o wadze 105kg +/- / tereny raczej plaskie z malymi pagorkami 

 

Poki co znalazlem :

Vision team 35
Fulcrum Quatro LG

 

Co sadzicie o tych dwoch modelach, moze macie ciekawe opcje? budzet 1200max 

 

z gory dziekuje za pomoc ! 

Odnośnik do komentarza

Nie wyświetla mi linka, ale znalazłem te koła na stronie sklepu. Znakomite piasty DT Swiss 350, obręcz R511 sama w sobie ma limit wagowy 130kg, więc jest dla Ciebie znakomita, koła jako zestaw mają limit wagowy 115kg, więc masz drobny zapas. No mnie te koła bardzo się podobają, są zbudowane ze znakomitych komponentów i to wszystko w atrakcyjnej cenie.

Odnośnik do komentarza

Nie wyświetla mi linka, ale znalazłem te koła na stronie sklepu. Znakomite piasty DT Swiss 350, obręcz R511 sama w sobie ma limit wagowy 130kg, więc jest dla Ciebie znakomita, koła jako zestaw mają limit wagowy 115kg, więc masz drobny zapas. No mnie te koła bardzo się podobają, są zbudowane ze znakomitych komponentów i to wszystko w atrakcyjnej cenie.

https://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-rr511-aero-350-straightpull-20-taniej-46481.html

 

 

mozesz podeslac link ? 

Odnośnik do komentarza

1. Z Bikestacji nic się nie kupuje. To jedni z największych oszustów na rynku. Nie da się nic u nich reklamować a co dostaniemy kiedy , nigdy nie wiadomo. Reklamacja tylko przez sąd lub rzecznika praw konsumenta,

 

2. Z kołami firmy Vision jest mnóstwo problemu. Unikać

 

3. Koła systemowe lub składane.  Jak systemowe to Campagnolo/Fulcrum (są z tej samej fabryki), DT Swiss lub Mavic.

 

DT Swiss są jednak trochę droższe. Z Mavic są ostatnio problemy z jakością. Z Fulcrum z niższymi modelami różnie bywa. Na wyższe raczej nikt nie narzeka. Więc Albo Fulcrum Racing 4, które mi się się podobają albo droższe Fulcrum Racing 3, które i ja posiadam ale w wersji Campagnolo Zonda. Zonda/Racing 3 mają obręcze z innego , bardziej wytrzymałego stopu aluminium 6082 oraz inne piasty, trochę wyższej jakości. Są to koła praktycznie nie do zajechania. Wszystkie koła Campagnolo/Fulcrum mają limit wagowy 109 kg. Mam dwóch kolegów ważących powyżej stówy jeżdżących od lat na Campagnolo i jeszcze żadnych kół nie udało im się zajechać. A są to cholernie silne konie. A mój partner treningowy, ważący 60 kg zajechał już drugie koła Mavic i nie chce mieć z nimi więcej do czynienia. Kupił Fulcrum.

 

Minusem kół Fulcrum/Campagnolo że nie można do nich kupić samej obręczy, jeśli ulegnie uszkodzeniu. Trzeba kupić całe koło. W DT Swiss czy Mavic można kupić oddzielnie obręcze.

 

Co d kół składanych pod zamówienie, to nie mam doświadczenia. Ale obiegowa opinia mówi że poniżej 1500 zł nie bardzo jest sens się w to bawić. Jeden z naszych kolegów ma co prawda złożone, lekkie koła, chyba poniżej 1500 zł i chwali.

 

4. Koła Giant to chłam i nie jest to tylko kwestia wagi. Dwoje moich kolegów na Gianty i w kółko gubią szprychy a ważą poniżej 80 kg. W ogóle ostatnio straciłem do firmy Giant zaufanie, bo już nie zliczę ile lipy z ich strony widziałem.

Odnośnik do komentarza

1. Z Bikestacji nic się nie kupuje. To jedni z największych oszustów na rynku. Nie da się nic u nich reklamować a co dostaniemy kiedy , nigdy nie wiadomo. Reklamacja tylko przez sąd lub rzecznika praw konsumenta,

 

2. Z kołami firmy Vision jest mnóstwo problemu. Unikać

 

3. Koła systemowe lub składane.  Jak systemowe to Campagnolo/Fulcrum (są z tej samej fabryki), DT Swiss lub Mavic.

 

DT Swiss są jednak trochę droższe. Z Mavic są ostatnio problemy z jakością. Z Fulcrum z niższymi modelami różnie bywa. Na wyższe raczej nikt nie narzeka. Więc Albo Fulcrum Racing 4, które mi się się podobają albo droższe Fulcrum Racing 3, które i ja posiadam ale w wersji Campagnolo Zonda. Zonda/Racing 3 mają obręcze z innego , bardziej wytrzymałego stopu aluminium 6082 oraz inne piasty, trochę wyższej jakości. Są to koła praktycznie nie do zajechania. Wszystkie koła Campagnolo/Fulcrum mają limit wagowy 109 kg. Mam dwóch kolegów ważących powyżej stówy jeżdżących od lat na Campagnolo i jeszcze żadnych kół nie udało im się zajechać. A są to cholernie silne konie. A mój partner treningowy, ważący 60 kg zajechał już drugie koła Mavic i nie chce mieć z nimi więcej do czynienia. Kupił Fulcrum.

 

Minusem kół Fulcrum/Campagnolo że nie można do nich kupić samej obręczy, jeśli ulegnie uszkodzeniu. Trzeba kupić całe koło. W DT Swiss czy Mavic można kupić oddzielnie obręcze.

 

Co d kół składanych pod zamówienie, to nie mam doświadczenia. Ale obiegowa opinia mówi że poniżej 1500 zł nie bardzo jest sens się w to bawić. Jeden z naszych kolegów ma co prawda złożone, lekkie koła, chyba poniżej 1500 zł i chwali.

 

4. Koła Giant to chłam i nie jest to tylko kwestia wagi. Dwoje moich kolegów na Gianty i w kółko gubią szprychy a ważą poniżej 80 kg. W ogóle ostatnio straciłem do firmy Giant zaufanie, bo już nie zliczę ile lipy z ich strony widziałem.

 

 

Dziekuje za odpowiedz

wiec mozna wybierac pomiedzy :

 

https://wertykal.com/pl/p/Kola-FULCRUM-RACING-QUATTRO-LG/2551

 

https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-RACING-7-DB-AFS-HG11-C19/4541

 

https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-RACING-4-DB-AFS-HG11-C17/4542

 

https://www.daveo.pl/kola_szosowe_dt_350sr460aerocomp-1380i

Odnośnik do komentarza

1. Z Bikestacji nic się nie kupuje. To jedni z największych oszustów na rynku. Nie da się nic u nich reklamować a co dostaniemy kiedy , nigdy nie wiadomo. Reklamacja tylko przez sąd lub rzecznika praw konsumenta,

 

Nie mogę się z tym zgodzić, ale znam Jacek Twoje nastawienie do tego sklepu i się też nie dziwię twojej opinii, bo zarówno Ty jak i twoi znajomi się sparzyliście na tym sklepie.

Sam zamówiłem od nich już około 20 rzeczy, zostawiając grubo ponad 2 tysiaki, nie było nigdy problemów z przesyłką czy z reklamacją. Tyle, że tam się bierze za pobraniem.

Odnośnik do komentarza

Nie mogę się z tym zgodzić, ale znam Jacek Twoje nastawienie do tego sklepu i się też nie dziwię twojej opinii, bo zarówno Ty jak i twoi znajomi się sparzyliście na tym sklepie.

Sam zamówiłem od nich już około 20 rzeczy, zostawiając grubo ponad 2 tysiaki, nie było nigdy problemów z przesyłką czy z reklamacją. Tyle, że tamiedy. Opinia  się bierze za pobraniem.

 

Że ja to pół biedy. Opinia raczej na podstawie tego co piszą naprawdę dziesiątki ludzi na FB na grupach rowerowych. Ostatnio pojawiły się też negatywne komentarze na temat firmy CT Bike.

Odnośnik do komentarza

@Lox

Jak rozumiem masz rower na hamulcach obręczowych? Więc nie wiem po co linkujesz koła pod tarczówki z DB w nazwie. One nie mogą być stosowane w tym rowerze.

 

W Wertykalu masz wybór między Racing Quattro LG, Campagnolo Scirocco (to to samo ale inny zaplot). Wertykal zapewnia też serwis tych kół, więc tam proponuję je kupić. Ja i moi znajomi kupujemy tam różne rzeczy i nie ma z tą firmą problemu.

Ostatnie koła które podlinkowałeś z Daveo są fajne ale jak byk mają napisane limit wagi 95 kg. Możesz podpytać Radka, NoOnesThere, on ma doświadczenia z firmami składającymi koła

 

Proponuję przeczytać to:

https://intheknowcycling.com/2018/05/13/road-bike-wheel-upgrade/

Odnośnik do komentarza

No mnie w Bikestacji odstawili lipe z wysyłką kół, tzn. obiecali wysłać w określonym terminie, a i tak przyszy do mnie tydzień później.

 

Z CTbike przewalałem się ostatnio o zwrot pieniędzy. Mieli wystawione rękawiczki na allegro, 6 par. Kupiłem dwie. Na drugi dzień przyszedł mail, że nie mają towaru na magazynie ani u dystrybutora i czy chce inne czy zwrot kasy. Odpisałem, że zwrot kasy. Kontakt się urwał. Po 3 dniach dzwonie, ledwo się dodzwoniłem. Mówię o sytuacji, a gość do mnie z pretensjami(!!!), że oni mnóstwo maili dostają i się nie wyrabiają z odczytywaniem... W końcu powiedział, żebym wysłał dane do przelewu mailem. Po 9 dniach oczekiwania wkurzyłem się. Napisałem na allegro jak wygląda sytuacja. Kasa na koncie na drugi dzień, ale trwało to w sumie 10 dni. Co ciekawe te rękawiczki cały czas są dostępne na aukcji. Dno dna.

 

@koła od Daveo

Mój ojciec (~85kg) ujeżdża komplet na obręczach DT R460 32/32, szprychy CnSpoke STD14 (podstawowy niecieniowany model), piasty Novatec z bębenkiem pod kasetę 10s. Kosztowały 600zł. Niedawno jedna szprycha strzeliła, koszt nowej tego typu to 1zł. Gorzej z bębenkiem, bo się po 3 sezonach wżery porobiły, był też problem z zapadką, ale po przesmarowaniu wróciło do normy.

 

@moje koła Jagu (niby "firmowe", ale to składaki oczywiście)

Obręcze jakieś z Taiwanu z niskim profilem, waga 415g. Piasty Bitex (ale z innym bębenkiem) na łożyskach Enduro, szprychy Sapim Laser, bardzo mocno wycieniowane (ale ja ważę 65kg, więc mogłem sobie pozwolić). Koła złożone są bardzo dobrze, ale pierwszy zestaw dostałem z uszkodzoną szprychą :D Wymiana błyskawiczna, koszty wysyłek na koszt firmy, bardzo profesjonalne podejście. Teraz koła mają 6tys.km i jestem z nich zadowolony. Jagu ma w ofercie koła aluminiowe z limitami maksymalnie 95kg (wg mnie i tak mocno zawyżone te limity), więc na 105kg się absolutnie nie nadają.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...