unavailable Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Zanim przejdę do tematu, komunikuję, że jeszcze chwila, a wywalę wszystkie rowery przez okno i przerzucę się na szachy! :P Mam klęskę urodzaju - szukałam roweru na Sorze, ale niestety przez miesiąc nic nie znalazłam i trafiła się 105. Oczywiście od razu same nieszczęścia ;) Mam w domu koła DT Swiss R1900, bębenek jest pod kasetę 10s, tymczasem 105-tka jak wiadomo jest 11-rzędowa. Pytanie, co jest najsensowniejszym rozwiązaniem: sprzedaż tych kół i szukanie takich pod 11, czy da się na przykład dostać sam bębenek dłuższy? Przy okazji - bo podejrzewam, że znając moje szczęście drugie rozwiązanie jest nierealne albo ewentualnie bębenek kosztuje tyle, co zapłaciłam za koła ;) - czy są jakieś przyzwoite i niedrogie koła? To dla siostry, a ona jeździ tyle i w taki sposób, że szkoda ładować się w coś wypaśnego. Odnośnik do komentarza
GrzeHu Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Możesz kupić kasetę 11-34 ultegra która jest 11 rzędowa i wchodzi na bebenek 10 Rz. W nowej 105 też bedzie podobna kaseta tańsza trochę bo ta ultegry to ponad 200. Z powodzeniem używam tej kasety w gravelu z przerzutka 105 5800 średni wózek i bebenkiem 9/10 Rz. Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
GrzeHu Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Symbol kasety: CS-HG800 Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 W moich starszych Fulcrum kaseta 11 nie wchodzi na bębenek 9/10. Jest za krótki. Albo można dokupić dłuższy za ok. 240 zł albo poprosić jakiegoś lokalnego magika żeby podszlifował korpus piasty żeby zyskać dodatkowy milimetr na którym oprze się największa koronka.P.S. Moje koła Fulcrum S-Five wystawione dzisiaj sprzedały się w ciągu 2h :) Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 Kurczę, właśnie chciałam o nie pytać, ale za późno sprawa z bębenkiem wyszła :( Chyba jednak wyrzucę rowery przez okno :p Coś nie mam szczęścia do szos. Nakrętka tego mojego bębenka to nawet nie dotyka, więc trzeba by było chyba pół koronki spiłować :p Odnośnik do komentarza
GrzeHu Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Ale to jest specjalna kaseta, o szerokosci jak mtb, ktora na pewno wejdzie na kazdy bebenek 9/10 rz: https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/ultegra-r8000/CS-HG800-11.html "Hub body designed to fit a variety of bikes from MTB to road bikes * Spacer required to fit hub body to road bikes". Taka sama bedzie w nowej 105: https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/shimano105-r7000/CS-HG700-11.html Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Hm, no niby pasuje (przynajmniej według części opisów). Choć przeszło 250zł za jedną durną kasetę to jest dla mnie jakiś dramat. Rozważam jeszcze jedno alternatywne rozwiązanie, ale muszę podliczyć koszty :) Chwilowo dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Z mojej wiedzy wynika że rozwiązania Shimano są takie:Przejście z 10 na 11 biegów nastąpiło poprzez stworzenie kasety która używa koronek o tej samej szerokości co w 10 biegów ale z dystansami o innej szerokości. W wyniku tego mamy kasety 11-biegowe, które są szersze niż kasety 10-biegowe.Kaseta 10x ma koronki szerokości 1,6 mm a dystanse szerokości 3,95 mm zarówno MTB jak i szosowe.Kaseta 11x ma koronki szerokości 1,6 mm a dystanse szerokości 3,74 mm w kasetach szosowych i 3,9 mm w kasetach MTBDo tego dostosowane są manetki i przerzutki, które współpracując ze sobą przesuwają wózek tylnej przerzutki za jednym naciśnięciem o tyle żeby przesunąć go nad kolejną koronkę.Tyle teoria. Nie wiem jak się to ma do praktyki. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 W sumie jak się zastanowić, to na chłopski rozum powinno być tak, że przerzutka do "szerokiej" kasety nie będzie dobrze współpracować z "wąską". Tym bardziej zniechęca mnie to wydawania takiej kasy. Czekam więc Jacku na mailowy werdykt odnośnie mojego alternatywnego pomysłu ;) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Jeszcze w celach edukacyjnych.Przerzutka musi być zawsze sprzęgnięta z odpowiednią manetką/klamkomanetką.Manetka ciągnie linkę ileś mm na jeden klik. Przerzutka w tym czasie przesuwa wózek o ileś mm. Niestety nie są to zwykle zależności 1:1.Shimano Road 10x (oprócz Tiagra 4700) ciągnie linkę ok. 2,3 mm (ang. cable pull) a przerzutki przesuwają wózek w stosunku ok. 1,7mm na każde 1 mm uciągu linki (ang. derailleur ratio). Czyli dostajemy 2,3 x 1,7 = 3,91. Szerokość jednej koronki kasety z dystansem zarówno dla Shimano MTB i Road wynosi 3,95 (sprocket pitch). Pewnie te 2,3 i 1,7 to ułamek mm więcej więc suma musi dać nam dokładnie tyle ile ma koronka kasety z dystansem.Żeby sprawy skomplikować.W Shimano 11 Road sprocket pitch ma 3,74 mm, a w Shimano 11 MTB 3,9 mmW kasecie 11-biegowej mamy 10 koronek i 9 dystansów. W 11-biegowej 11 koronek i 10 dystansów.Z kalkulacji powinniśmy otrzymać kasety o następującej grubości:Shimano MTB i Road 10x: (10 x 1,6) + (9x2,35) = 37,15 cmShimano Road 11x: (11 x 1,6) + (10 x 2,14) = 39,00 mmW efekcie kaseta 11-biegowa jest szersza o 1,85 mm od 10-biegowejPrzy okazji wynika z tego że możemy sobie mieszać koronki z kaset 10 i 11-biegowych ale nie możemy mieszać dystansów.A dla waszej informacji Campagnolo żeby nie utrudniać życia producentom i użytkownikom zmniejszyło dystanse w kasecie 11-biegowej tak, żeby miała prawie tę samą szerokość co 10-biegowa. Więc nie trzeba zmieniać bębenków. Odnośnik do komentarza
szenkx Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Podbiję trochę temat. Otóż szykuje się na przesiadkę z 3x8 na 2x10 i zastanawiam się co konieczne będzie do zmiany. Od kumpla biorę: 1. Korba SLX 2x (38-24t) (FC-M675).2. Manetki SLX (2x10) do montażu I-spec (SL-M670-B). 3. Przerzutka przednia SLX (FD-M676). 4. Przerzutka tylna XT (RD-M786). 5. Kaseta CS-HG50-10 (11-36t). Do tego oczywiście dochodzi jeszcze łańcuch Deore i wkład suportu. Obecne koła to Bontrager Connection, a piasta z tyłu Formula DC22. Formula DC22 Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Z tego, co mi wiadomo, problemu nie ma - kaseta 10s jest węższa niż 9s (pod którą masz bębenek), więc wystarczy założyć tzw. podkładkę dystansową, aby się kaseta nie bujała ;) Niestety, nie jestem pewna, jakiej grubości. Wsuwa się ją na bębenek zanim nałożysz na niego kasetę. Odnośnik do komentarza
szenkx Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Najwyżej podejdę do serwisu jak sam sobie nie poradzę :) No i zastanawia mnie montaż przerzutki przedniej. Nie zwróciłem uwagi czy rama jest przystosowana do direct mount. Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Manetki na jaki I-spec, patrzyłeś czy będzie kompatybilny z twoimi klamkami? Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 18 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 Z przerzutką przednią nie powinno być problemów - nawet jeśli nie masz otworów, są dostępne adaptery. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się