Skocz do zawartości

Szosa / miejski - 1000zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie poszukuję maszyny do 1000zł.

Nie jestem zapalonym rowerzystą, ale chciałbym mieć porządny rower na którym dam radę zrobić co jakiś czas trasę 30-50km.

Btwin triban 100 wydaje się bardzo rozsądną opcją, ale znalazłem też taki https://www.olx.pl/oferta/merax-finiss-aluminum-21-speed-700c-CID767-IDuM0lz.html#34aa2d1828.

Ciężko mi cokolwiek napisać co bym chciał żeby rower miał, bo całe życie jeździłem na zwykłych guralach itp.

Rower jak najbardziej może być używany, nawet chciałbym żeby taki był, bo wiem że do 1000zł ciężko o dobry fajny rowerek.

Wzrost 182cm.

Odnośnik do komentarza

To są atrapy rowerów szosowych. Mają dwa koła, kierownicę jak w szosie i jeżdzą. Jeśli to wystarczy to ok. Jeśli nie, to granicą bólu do zapłacenia za rower używany ocierający się o przyzwoitość jest ok. 1500 zł. Za tyle można znaleźć rower na osprzęcie Campagnolo Xenon, Mirage czy Veloce albo Shimano Sora czy Tiagra albo stare Shimano 105. Będzie schetany ale będzie o niebo lepszy niż te atrapy.

Odnośnik do komentarza

Co do pierwszej połowy postu Jacka - mam identyczne zdanie. Natomiast, czy szosa spełniająca zadanie żelaznego osiołka, czy bułkowozu - powinna mieć osprzęt klasy: Campagnolo, Sora, Tiagra - to już nie do końca. Im wyższa klasa - tym wyższe koszty utrzymania. A skoro chcesz kupić rower za tysiaka, to nie sądzę, żebyś zaraz chciał w niego włożyć drugiego.

Klasyczna szosa retro za 500 - 600 zł. 3 - 4 stówki na wymianę dojechanych części.

Swój złożyłem od podstaw. Części konstrukcyjne - używane, ruchome - nowe. W tym piasty i kółka przerzutki na maszynowych łożyskach i wyniosło mnie to właśnie coś koło tysiaka + wkład pracy. Żaden wyczynowy, bo się nie ścigam i szybko nie jeżdżę. Prosta konstrukcja, nie ma się co popsuć, a jeżeli - to części są tanie. Chociaż nie ukrywam, że stopniowo, w miarę możliwości staram się go modernizować. Wkrótce będę wymieniał obręcze i piasty (nowe) i przerzutki (używane, ale nieco wyższej klasy niż Tourney :D ).

Odnośnik do komentarza

Np. ten:

https://www.olx.pl/oferta/szosa-kolarka-schauff-cro-mo-shimano-stx-stan-bdb-lemondka-CID767-IDuYhXW.html#5789a5e16f

wygląda dość zacnie.

Rama - na moje oko - w rozmiarze 56 cm. Powinna się nadać.

Choinka z tyłu - wygląda na kasetę. Wprawdzie 7-rzędówka, to trochę zabytek i trudno (w przyszłości) będzie kupić nową, sensowną, ale można z 8-ki odnitować największą koronkę i dziabie. Sprawdzone.

Niezłe siodło jak na niezbyt długie trasy.

Lemondka chyba najmniej by Ci była potrzebna. Możesz spróbować ją sprzedać i kupić za to np. dłuższy mostek.

On ma w ogóle dziwnie ustawioną pozycję. Siodło bardzo do tyłu. Do ramy o podobnej geometrii założyłem sztycę od zwykłego roweru (nowa, aluminium) z jarzemkiem skierowanym do przodu. Tylko koniecznie trzeba zaślepić dziurę, bo po przejażdżce po mokrej drodze będziesz miał wodę w ramie.

W przyszłości wymienił bym również tarcze na korbie na mniejsze. Ja mam 50/39T. Koszt, ok. 80 zł.

Oczywiście - nie mogę Ci zagwarantować, że ten rower jest w idealnym stanie :D . Kupując używkę - zawsze trzeba się liczyć z tym, że to i owo trzeba będzie zrobić.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...