Skocz do zawartości

[modernizacja] Hooger Booger (prośba o pomoc)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem świeżakiem w tym świecie i chciałbym się przywitać już konkretnym tematem default_smile.png . Wszedłem w posiadanie roweru Hooger Booger, który najprawdopodobniej jest w mniej więcej w moim wieku, bądź nawet starszy. Z rowerem nie wiązałem większych planów, jednak z dnia na dzień postepuje eskalacja pomysłów i oczekiwań. Rama maszynki wydaje się być całkiem dobra, ponieważ jest chromowo-molibdenowa a cały rower jest baaardzo lekki jak na moje standardy, jednakże osprzęt nie prezentuje się najlepiej (Tak, mniej więcej to wygląda - zdjęcia nie są moje, znalazłem je na jakiejś aukcji poprzez google). Na początku stwierdziłem, że konieczna jest wymiana hamulców z cantileverów na vbrake, ponieważ te canty sobą już nic nie prezentowały a rower ma służyć również jako metoda transportu (w mieście) do pracy. Koniczna też była przez to wymiana klamek, więc stwierdziłem że założę już klamkomanetki (w momencie podejmowania decyzji o wymianie stwierdziłem, że w tym sezonie przelatam z nowym układem hamulcowym, na napędzie który jest, natomiast w następnym dokonam kolejnych modernizacji i tak krok po kroku doprowadzę ten rower do fajnego stanu). W taki sposób rower został wyposażony w hamulce Shimano BR-T4000 ALIVIO 2017 i klamkomanetki Shimano Acera ST-EF510. Zmiana tych podzespołów i ich regulacja ukazała jak bardzo zniszczony jest cały układ napędowy. Koła ze sporą ósemką, która nie była widoczna aż tak na rozchlebotanych cantileverach; łańcuch rozciągnięty jak guma w starych majach (nie był wymieniany chyba od nowościdefault_mellow.png), co zapewne zdewastowało kasetę oraz zębatki mechanizmu korbowego (tego tak nie dostrzegam - niedoświadczone oko).

Dlatego też zastanawiam się nad zakupem i mam kilka pytań żółtodzioba:

Mechanizm korbowy FC-M311 48x38x28 175 mm czarny z osłoną - aktualnie mam 46T zamontowane i obawiam się czy 48 nie będzie się przenikać z ramą. Czy może różnica w średnicy największego koła jest bardzo nieznaczna i nie mam czym się przejmować? Czy jesteście w stanie powiedzieć ile mm przybedzie na średnicy? Obecna ma circa 185(trudno zmierzyć) i jeszcze z 5-8 mm mogłoby dojść - patrz zdjęcia wstawione powyżej. Widzę, że długości korb są dwie - 170 i 175? 5 mm wydaje się nieistotną różnicą. Czy to coś zmienia?

Suport Shimano BB-UN100 68/122,5 mm BSA kwadrat - mierzyłem mufę suportu i jest to 68 mm, a co ze średnicami? Mufa taka jak na zdjęciach powyżej. Gwint jest uniwersalny?

Przerzutka przód Shimano Acera FD-M360 3x6, 3x7, 3x8 rz. 42/48T - tutaj niepewność sprawia średnica rury, do której jest mocowane. Moja jest ewidentnie dużo mniejsza niźli w nowych aluminiowych ramach, jednakże z tego co poszperałem to taki adapter winien załatwić sytuację (z tym, że ja mierzyłem obwód tej mojej rurki i z niego wychodzi, że jestem blizej tego wymiaru 31,8 mm więc może nie będzie potrzebna)

Kaseta Shimano CS-HG41 7 rz. 11-28 - 7 rzędów mam teraz, 7 rzędów chciałem, z tym że większość kół które oglądałem ma wolnobiegi na 8,9 więc konieczne chyba będzie - Podkładka dystansowa Novatec NT-CBSPCR01 do kaset 1,8 mm, Aluminowa

tutaj na innym forum dostałem enigmatyczną odpowiedź, że nie warto iść w 7 rzędów. Jeżeli tak to mógłbym wstawć 8rz (rama i koła nie powinny robić problemów, skoro zestaw koła jest 8/9rz ready?). Tylko 8rz ponieważ typ klamkomanetek ST-EF510 ma max 8 rz, a nie chciałbym wymieniać obu bo nie dosyć, że są nowe to wyższe modele kosztują 2 razy więcej. Czy komfort jazdy na 8rz jest warty zabawy? Wymiana klamkomanetki to nie jest duży koszt(~43 zł - 10 zł za podkładke na wolnobieg, której bym nie potrzebował). Dodatkowo pytanie jaki układ wziąć( w przypadku 7rz był jeden model w sklepie, 8rz jest szeroki wachlarz) 11-13-15-17-20-23-26-34 (czy 34 warto?)?

Przerzutka tylna Shimano Acera RD-M360 7/8 rz.34T czarna - w ramie mam zintegrowany hak, wiem że w nowych konstrukcjach raczej haki są osobne. Czy to nie będzie problemem?

Łańcuch Shimano CN-HG71 5/6/7/8-rzędowy - do tego spinka

No i teraz najgorsze i najdroższe - koła. Jak wcześniejsze części mniej lub więcej rozpracowywałem, tak tutaj się gubię

1
2

3

- warto dopłacić do piasty Shimano? Czy te obręcze będą ok? Zupełnie nie mam odniesienia co do masy. Rozstaw przednich widelców określiłem na mniej wiecej 11 cm a tylnych na 14 cm - z racji tego, ze mój pomiar był do d.. i że 100 i 135 chyba są standardowymi wymiarami to powinno być dobrze, nie?

No i wiadomo, do tego linki, końcówki, pancerze.

Czy to "zażre"? Modyfikacje będę starał się przeprowadzić sam (z pomocą internetu i rodziny), by zdobyć nowe doświadczenia, tak więc również zapytam co będzie mi potrzebne prócz zestawu zwykłych kluczy i imbusów?

*skuwacz do łańcucha

*klucz z łańcuchem

*klucz do montażu mechanizmów korbowych?

Tak jak napisałem, rower będzie używany często do dojazdów do pracy - ok 10 km dziennie. Trasy rowerowe do 50 km myślę - żadne hardkorowe tereny, raczej wiejskie i miasteczkowe nieutwardzane drogi. Wielu z Was powie, że mogłem napisać wcześniej, jednak optyka i oczekiwania się zmieniły. Rower zakupiłem za symboliczną kwotę, myślałem że przelatam trochę "as it is" i tyle, jednak konieczna była wymiana hamulców (aktualnie zanurzyłem 150 zł w niego). Wydaje mi się, że jeżeli zagra to wszystko co wstawiłem to uda mi się złożyć fajny rower za nieduże pieniądze (koszt osprzetu, który wstawiłem to ok 550 zł), który sprosta moim wymaganiom. Po wszystkim, na zimę może udałoby się go odmalować w zaprzyjaźnionym warsztacie lakierniczym default_smile.png  Proszę o wyrozumiałość i pomoc.

 

W przypadku potrzeby jakichś dokładniejszych pomiarów wymiarów - będą możliwe, ino musze zdobyć suwmiarkę, bo przymiar wstęgowy nie daje rady :P .

Odnośnik do komentarza

Ciekawy projekt się zapowiada, bo chyba z tego roweru to tylko rama zostanie :-D Też zabrałem się za naprawę roweru i zaczęło się od łańcucha i kasety, w miedzy czasie padł zacisk hamulca hydraulicznego(zerwany gwint odpowietrznika), musiałem wymienić zębatkę korby bo nie przyjeła łańcucha. I jakby tego było jeszcze mało to dzisiaj popękał plastik w klamce przerzutki odpowiadający za trzymanie linki. Wszystko na raz zaczęło padać.

 

Generalnie sporo frajdy daje taka własnoręczna wymiana części, aczkolwiek wymiana totalnie wszystkiego w rowerze nie wiem czy się na dłuższą metę opłaci.

 

Nie wiem co ta korba altusa jest warta ale za 30zł więcej masz korbę acera m361, na której śmigam już z 6 lat, i dopiero teraz wymieniłem w niej jedną zębatkę. Być może warto do niej dołożyć.

 

Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Pesymistycznie podchodząc do wydatków, co jest chyba najbliższe rzeczywistości w przypadku takich zabaw - zamknę się w 1000 ze wszystkim, więc chyba nie najgorzej. Wydaje mi się, że przy Waszej pomocy udałoby się złożyć rower o dobrych własnościach jezdnych z podzespołów wysokiej półki budżetowej :D (dużo wyższych niż nowe gotowce w tej cenie), który przy dbaniu o stan łańcucha i smarowanie pojeździ bardzo długo i sprosta moim wymaganiom. Z tym, że jak pisałem, potrzebuję pomocy od profesjonalistów, bo nie chce obudzić się z ręką w nocniku, że coś do czegoś nie pasuje. Rozpatrzę tę korbę, skoro mówisz, że wytrzymała. Proszę również o odpowiedzi i opinie co do reszty treści mojego poprzedniego posta :-)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...