Skocz do zawartości

Czy warto wymienić dętki?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

ostatnio miałem mało powietrza w oponie więc doszedłem do wniosku by napompować i sprawdzić ciśnienie i w sumie zauważyłem coś, czego wcześniej nie widziałem. 

 

5e9eaf1ed49ba6ce.jpg

Mimo, że cały rower jest na Deore i slx, to ktoś postanowił zrobić kawał i dać dętki z takim czymś. 
I tutaj pojawia się pytanie czy waszym zdaniem warto wymienić dętki od razu na takie z normalnym wentylem? I jaki wentyl i dętki ewentualnie do tych kół (oraz czy do tego otworu może pasować ten wentyl?

f7ef1a0310663d90.jpg

Odnośnik do komentarza

No powiem szczerze, że jak w trasie chciałem podjechać na stacje i dopiero wtedy zauważyłem co jest założone to trochę się zdziwiłem ;). Nie wiem tylko czy Presta będzie odpowiednie do roweru crosowego? A jeśli tak to jaką wziąć :)? 

W ogóle ten rower ma dopiero 400-500 km, a same z nim problemy. 
Odkąd byłem na przeglądzie serwisowym w ramach gwarancji (trzeba było po miesiącu) to wydaje mi się, że po ich regulacji przedniej przerzutki zaczęło mi stukać w korbie i to tylko przy pedałowaniu. 

A wczoraj? Chciałem zrobić sobie przyjemna przejażdżkę dla relaksu i pogadać na słuchawkach. A wyszło na to, że musiałem sobie zrobić 20km "trening siłowy" 

ec98a50da2f93f16.jpgBo siodełko postanowiło się rozpaść i widać po śrubie, że już dawno była do połowy pęknięta...

Odnośnik do komentarza

No tak, ale czy korba by się też rozwaliła :P? Przecież to bez sensu. Generalnie widać, że połowa śruby to stare pęknięcie, więc bardziej bym obstawiał wadę fabryczną, a jak jedna była osłabiona to druga mogła łatwo puścić. 

Ale dlaczego korba strzela tylko przy pedałowaniu i to jak zauważyłem głównie gdy prawy pedał jest na lub przy dole. To chyba nie jest normalne przy nowych rowerach? Myślę, jechać z tym dziś do sklepu, niech zobaczą i ocenią. Producent się zarzeka, że jest 100% gwarancja. A kupować nową sztycę czy korbę bo wady fabryczne, modelu który był do testów też używany mało mnie obchodzą...

Taka dętka będzie dobra czy macie coś lepszego ? "ACCENT 700x32-43 AV LONG" waga 142g, chyba, ze jest mozliwosc sprawdzic cisnienie w dunlopie?


 

Odnośnik do komentarza

Całkiem możliwe tylko ja to sprawdzić? Na sucho wszystko wydaje się być okej, w sensie kręcenie korbą czy nawet obstukiwanie pedału nie daje żadnych efektów akustycznych. 

Ostatnio jadąc nawet parę osób zauważyło, że taki dźwięk jakbym cały czas zmieniał przerzutki, co trochę mnie zaczęło zastanawiać nad tym. 

Odnośnik do komentarza

MOje opcje wobec siodełka mogły miec rację bytu ale śruby nie widziałem więc twoje obserwacje są lepsze.

 

Przy korbie, suporcie hałasować może tam wiele rzeczy w sieci o tym sporo. Oddać na gwarancję i niech robią lub wykręć pedały, dobrze przeczyść i obejrzyj gwinty. Nasmaruj delikatnie i wkręć. Ręką pokręć korbą i popatrz jak łańcuch przechodzi przez wózek przerzutki w skrajnych, używalnych położeniach i to samo podczas jazdy z obciążeniem najlepiej na asfalcie, trochę pod górkę tak by zapewnić sobie komfort patrzenia i jazdy by w coś nie przycedzić. Sprawdź ewentualne luzy na korbie i suporcie. Mogą też być poluzowane śruby kominowe łączące tarcze. Obejrzyj mufę suportu nawet od spodu czy nie ma pęknięcia.

Odnośnik do komentarza

Co jeszcze sobie przypominam, jak zaczynam mocniej obracać korbą (większa kadencja) to wtedy raczej przestaje hałasować, a przynajmniej nie przypominam sobie by była jakoś specjalnie słyszalna. Trochę też mi się wydaje na sucho, że łańcuch nie wchodzi idealne na zębatki a trochę obok, przez co lekko jest obsunięty. 

Nie mam za bardzo jak zrobić zdjęcia rdzenia gwintu, ale mogę opisać, generalnie 3/4 rdzenia wyglądają jakby były z innego materiału (są jaśniejsze) co wg mnie może wskazywać na wcześniejsze już pęknięcie przed zerwaniem się śrub. Mogłoby też wskazywać na to mocowanie, gdzie zostały pozostałości śrub (górna część zacisku), jeden rdzeń ma niezmienną barwę na całej objętości a drugi właśnie w tych 3/4 ma inne zabarwienie niż reszta. 

Generalnie problem jest taki, że ten rower co dostałem to był rower ze sklepu i ch.. wie ile osób go testowało i w jaki sposób i teraz mogą być tego konsekwencje :/. Zamierzam dziś z tym jechać bo bez przesady. Nawet kupując rowery z targowisk za 1-1,5 tys zł nigdy nie było takich problemów. A kupując za 3 tys, żeby po 400 km były same problemy? Porażka... 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

To są jakieś przedpotopowe Dunlopy. Wszyscy oprócz turystów, jeżdżą generalnie na Presta. Ja bym je od razu wyrzucił.

ja też jestem stary czy to znaczy że mnie też trzeba wyrzucić zawór Dunlopa powstał jak jeszcze Cię na świecie nie było i był jedynym zaworem rowerowym do lat 90, a skoro tyle lat był używany to chyba o czymś świadczy jakoś nie słyszałem żeby ktoś narzekał

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

ja też jestem stary czy to znaczy że mnie też trzeba wyrzucić zawór Dunlopa powstał jak jeszcze Cię na świecie nie było i był jedynym zaworem rowerowym do lat 90, a skoro tyle lat był używany to chyba o czymś świadczy jakoś nie słyszałem żeby ktoś narzekał

Faktycznie, początkowy komentarz można uznać za dosyć surowy.

Sama też, jeszcze z 15.lat temu, szukałam dętek na Dunlopa, bo nie chciałam innych, a każda najgorsza pompka rowerowa to pompowała. Ale to nie była szosa.

 

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...